Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 542 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Matematický model motoru 1.5TSI
Michalička, Matúš ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá vytvorením matematického modelu spaľovacieho motora v programe Matlab resp. Simulink s použitím vstavaných knižníc. Súčasťou práce je tiež podrobná analýza dvoch už vytvorených modelov, ktoré sa nachádzajú v príkladoch používaného programu. V analýze sú zhrnuté rôzne prístupy k tvorbe matematických modelov, ich možnosti a spôsob výpočtu. Práca sa ďalej zaoberá zostavením matematického modelu spaľovacieho motora. Na vytvorený model nadväzuje meranie na zadanom spaľovacom motore 1,5 TSI. Výsledky simulácie zostaveného modelu sú nakoniec priamo porovnané s výsledkami merania.
Hlava motoru pro spalování M100
Beran, Matouš ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá palivem M100 a úpravou hlavy vznětového motoru o objemu 13 litrů. Aby práce byla úspěšná, byla provedena rešerše vlastností paliva M100. U vznětového motoru muselo být nalezeno místo pro uložení zážehové svíčky a následně zvolena vhodná zážehová svíčka. Dále bylo potřeba hlavu motoru upravit pro vlastnosti paliva M100. Práce je rozdělena na vlastnosti paliva M100, vybrání vhodné zážehové svíčky, úpravy hlavy motoru a pístu. Pro dané řešení je dále vytvořen model v programu Lotus Engine Simulation.
Mathematical model of the start of a racing vehicle on an unpaved surface
Čech, Tomáš ; Porteš, Petr (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
This thesis describes the process of designing a mathematical model of a launch control system in Simulink for a Super Buggy racing prototype vehicle driving on an unpaved surface. The rules of the Super Buggy class severely limit the resources allowed to be used for vehicle control, mainly in terms of sensors. To be able to design the control system even around those limitations, a bespoke measuring system was created to garner data necessary for building a virtual vehicle twin of the Super Buggy prototype. It was then used, in conjunction with a separate custom-developed algorithm, to simulate a baseline ideal acceleration run, from which more data could be obtained. This data was finally used to create a baseline for the launch control system to follow, which would eliminate the need for the sensors prohibited by the rules. This solution was tested using the virtual vehicle in terms of straight-line acceleration performance against a wide-open throttle driver input and a variety of artificial driver inputs in the surface conditions it was designed for. Furthermore, its independence of gear shift timing was tested, in addition to its performance in friction conditions different from the ones it was designed for. In chapter 13 and the conclusion, the possible future implementation of the launch control system, its overall potential and shortcomings, and the suggestions for improvements are discussed.
Matematický model množství nasávaného vzduchu do spalovacího motoru
Sikarenko, Ivan ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Předložená práce představuje studii vytvoření matematického modelu množství nasávaného vzduchu do spalovacího motoru pomocí prostředí MATLAB Simulink. K dosažení tohoto cíle byly studovány a analyzovány stávající metody měření hmotnosti nasávaného vzduchu, z nichž se jako nejvhodnější ukázala metoda založená na využití mapy objemové účinnosti. Experimentální data byla získána na zkušební stolici, poté byly výsledky měření správně interpretovány pro sestavení modelu v prostředí MATLAB Simulink. Ověření modelu ukázalo, že maximální odchylka výpočtu od údajů ze snímače MAF je 2.4 %, nicméně přesnost modelu lze zvýšit provedením dalších zkoušek k doplnění mapy objemové účinnosti.
Analýza klikového ústrojí dvoudobého motoru
Matyáš, David ; Píštěk, Václav (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá porovnáním dvou provedení klikového ústrojí dvoudobého dvouválcového motoru Jawa 350. Práce je uvedena rešerší konstrukčních řešení víceválcových dvoudobých motorů s příklady jejich použití. Následuje popis teoretických vlastností dvou zkoumaných klikových ústrojí z hlediska setrvačných účinků. Pro obě koncepce motoru je provedeno měření vnější otáčkové charakteristiky, které je vzájemně porovnáno. Motor s modifikovaným klikovým ústrojím je podroben tlakové indikaci, která slouží jako jeden ze vstupů pevnostní analýzy klikové hřídele. Ta je provedena kombinací MBS simulace, MKP analýzy a analytického výpočtu únavové bezpečnosti metodou LSA.
Plnicí účinnost zážehového přeplňovaného motoru
Holas, Tomáš ; Böhm, Michael (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá plnicí účinností zážehového přeplňovaného motoru. První část práce je věnována rešerši na toto téma. V druhé části práce byla provedena analýza dat z motoru 1.5 TSI od koncernu Volkswagen získaných při testu WLTP. Tato analýza byla provedena za pomocí tvorby regresních modelů na naměřených datech a porovnáním jejich výsledků. Výsledkem této analýzy pak bylo určení hlavních běžně měřených parametrů na kterých je plnicí účinnost závislá.
Rám závodního automobilu kategorie E2
Šikuta, Lukáš ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem nosného rámu sportovního vozu kategorie E2 z hliníkového sendviče, návrhem trubkového bezpečnostního rámu a zároveň koncepčním řešením zavěšení motoru. V textu jsou obsaženy MKP analýzy torzní tuhosti rámu a pevnostních vlastností bezpečnostního rámu.
Filtry pevných částic a způsoby jejich regenerace
Štěpánek, Josef ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o vzniku pevných částic a jejich vlivu na lidské zdraví. Soustředí se na filtry pevných částic a způsoby jejich regenerace. Jsou zde popsány odlišnosti různých konstrukčních řešení. Dále zmiňuje jednotlivé výrobce filtrů pevných částic.
Zvýšení výkonových parametrů motoru Honda 1.6
Opluštil, Vít ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je popis a možnosti úprav čtyřdobého spalovacího motoru, rozbor jednotlivých variant a nalezení nejúčinnější úpravy pro zadaný typ motoru. V další části práce se autor věnuje výpočtovému návrhu turbodmychadla, zvoleného pro úpravu motoru přeplňováním. Součástí práce je návrhový výpočet pro volbu turbodmychadla, následně je sestaven matematický model zadaného motoru v programu Lotus Engine Simulation a na závěr jsou prezentovány výsledky.
Maziva v moderních pohonných jednotkách
Čech, Martin ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Předložená práce obsahuje souhrn informací o mazivech používaných v moderních pohonných jednotkách. Zabývá se motorovými oleji, jejich klasifikací, a to jak viskozitní, tak výkonovou. Součástí práce jsou také speciální motorové oleje pro motocykly. Dále poskytuje informace o převodových olejích, a to jak pro mechanické, tak pro automatické převodovky, a také jejich viskozitní a výkonové klasifikaci. Práce popisuje i problematiku aditivace olejů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 542 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Svída, Dominik
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.