|
Virtuální model dokmitového testu závěsu kola
Greplová, Kristýna ; Šindelář, Martin (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je analýza mezí praktického uplatnění dokmitového testu pro ověřování kvality tlumení závěsů kol dopravních prostředků užitím virtuálního modelování. Cílem je tedy vytvoření virtuálního modelu přední nápravy automobilu Škoda Roomster 1.4 TDi v programu Adams/View od firmy MSC Software a následná simulace dokmitového testu závěsu kola.
|
|
Optimalizace regulačního algoritmu MR tlumiče
Strecker, Zbyněk ; Kotaba, Ondřej (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Šindelář, Martin (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá využitím magnetoreologického tlumiče v semiaktivním závěsu kola automobilu. Semiaktivní řízení závěsu může vylepšit jízdní komfort resp. bezpečnost jízdy na úroveň, která je s běžným pasivním nastavením nedosažitelná. Magnetoreologický tlumič má ale vlastnosti, které limitují oblast využití MR tlumiče. Mezi tyto parametry patří zejména časová odezva regulátoru s tlumičem a omezený regulační rozsah MR tlumiče. Bylo zjištěno, že zejména délka časové odezvy MR tlumiče má zásadní vliv na efektivitu semiaktivních algoritmů. Současné MR tlumiče s regulátory nejsou schopny efektivně pracovat v závěsech se semiaktivními algoritmy zvyšujícími bezpečnost jízdy. Pro využití MR tlumičů v semiaktivních závěsech tohoto typu je třeba snížit časovou odezvu. Pro snížení časové odezvy MR tlumiče byl navržen a ověřen princip proudového regulátoru a byly navrženy konstrukční změny potlačující vznik vířivých proudů v magnetickém obvodu MR tlumiče. Výsledky této práce by měly přispět ke kvalitnějšímu návrhu semiaktivních systémů odpružení s MR tlumiči.
|
|
Vertikální česle
Kovář, Pavel ; Šindelář, Martin (oponent) ; Brandejs, Jan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je konstrukční návrh vertikálních česlí s lisem shrabků pro typovou šachtu 501 hloubky 3200 milimetrů. Součástí šachetního systému je atypické dno se dvěma přítoky a jedním odtokem odpadní vody. Těmto požadavkům byly přizpůsobeny rozměry i tvar celé konstrukce. Diplomová práce je rozdělena do několika částí, ve kterých je postupně zpracován návrh konstrukce česlí s příslušenstvím, úprava šachetního dna a ukotvení vertikálních česlí.
|
| |
| |
|
MR vzpěra pro vibroizolační Stewardovu plošinu pro kosmonautiku
Macháček, Ondřej ; Šindelář, Martin (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem magnetoreologické vzpěry vibroizolačního adaptéru pro kosmonautiku. Pro její optimalizaci je nutné sestavit několik virtuálních modelů. Dynamický model mechanismu – Stewartovy plošiny, reologický model pro určení tlumicí síly MR tlumiče, model magnetického obvodu pro zaručení požadované intenzity ve štěrbině. Tyto modely spolu s kontrolními, které se zabývají především pevnostními výpočty, pomohou při konstrukčním návrhu. Navrhování pomocí virtuálních modelů, vyžaduje verifikaci a neustálou kontrolu. Jelikož jde o poměrně široké téma zahrnující kromě eliminace vibrací také kinematiku, dynamiku, hydrauliku, pneumatiku a v neposlední řadě i elektrotechniku a magnetismus, je nezbytné komunikovat s odborníky v daných oborech a jejich znalosti a zkušenosti použít při tvorbě, ale také kontrole jednotlivých modelů. Práce probíhá ve spolupráci s Aerospace Division firmy Honeywell (ESA).
|
|
Sestavení bankovního portfolia projektů pomocí metod vícekriteriálního rozhodovaní
Bozděchová, Slávka ; Borovička, Adam (vedoucí práce) ; Šindelář, Martin (oponent)
Předmětem zájmu bakalářské práce je provedení vícekriteriální analýzy bankovního portfolia projektů. V první části se vybírají do portfolií projektů ty projekty, které splňují stanovené aspirační úrovně pomocí bivalentního programování. Následuje určení vah kritérií Saatyho metodou a seřazení projektů v portfoliích od nejlepší po nejhorší variantu metodou TOPSIS. Nedílnou součástí je se v teoretické části seznámit s přehledem metod vícekriteriálního hodnocení variant a samozřejmě také s metodami, které určují váhu jednotlivých kritérií. Nechybí ani popis společnosti a seznámení čtenáře bakalářské práce s projekty, které se v práci vyskytují. Závěr obsahuje celkové shrnutí výsledků a doporučení týmu IT Credits & Consumer Finance, jaké portfolio zvolit.
|
|
Optimalizace regulačního algoritmu MR tlumiče
Strecker, Zbyněk ; Kotaba, Ondřej (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Šindelář, Martin (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá využitím magnetoreologického tlumiče v semiaktivním závěsu kola automobilu. Semiaktivní řízení závěsu může vylepšit jízdní komfort resp. bezpečnost jízdy na úroveň, která je s běžným pasivním nastavením nedosažitelná. Magnetoreologický tlumič má ale vlastnosti, které limitují oblast využití MR tlumiče. Mezi tyto parametry patří zejména časová odezva regulátoru s tlumičem a omezený regulační rozsah MR tlumiče. Bylo zjištěno, že zejména délka časové odezvy MR tlumiče má zásadní vliv na efektivitu semiaktivních algoritmů. Současné MR tlumiče s regulátory nejsou schopny efektivně pracovat v závěsech se semiaktivními algoritmy zvyšujícími bezpečnost jízdy. Pro využití MR tlumičů v semiaktivních závěsech tohoto typu je třeba snížit časovou odezvu. Pro snížení časové odezvy MR tlumiče byl navržen a ověřen princip proudového regulátoru a byly navrženy konstrukční změny potlačující vznik vířivých proudů v magnetickém obvodu MR tlumiče. Výsledky této práce by měly přispět ke kvalitnějšímu návrhu semiaktivních systémů odpružení s MR tlumiči.
|
|
MR vzpěra pro vibroizolační Stewardovu plošinu pro kosmonautiku
Macháček, Ondřej ; Šindelář, Martin (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem magnetoreologické vzpěry vibroizolačního adaptéru pro kosmonautiku. Pro její optimalizaci je nutné sestavit několik virtuálních modelů. Dynamický model mechanismu – Stewartovy plošiny, reologický model pro určení tlumicí síly MR tlumiče, model magnetického obvodu pro zaručení požadované intenzity ve štěrbině. Tyto modely spolu s kontrolními, které se zabývají především pevnostními výpočty, pomohou při konstrukčním návrhu. Navrhování pomocí virtuálních modelů, vyžaduje verifikaci a neustálou kontrolu. Jelikož jde o poměrně široké téma zahrnující kromě eliminace vibrací také kinematiku, dynamiku, hydrauliku, pneumatiku a v neposlední řadě i elektrotechniku a magnetismus, je nezbytné komunikovat s odborníky v daných oborech a jejich znalosti a zkušenosti použít při tvorbě, ale také kontrole jednotlivých modelů. Práce probíhá ve spolupráci s Aerospace Division firmy Honeywell (ESA).
|
| |