Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jazykový obraz světa a tělesnost: proměny ve vnímání a způsobu zobrazování ženské tělesnosti v tištěné reklamě časopisu ELLE v 90. letech a v současnosti
Lohrová, Kateřina ; Šmejdová, Barbora (vedoucí práce) ; Bouma, David (oponent)
Název práce Jazykový obraz světa a tělesnost: proměny ve vnímání a způsobu zobrazování ženské tělesnosti ve vizuálních médiích Anotace Tato diplomová práce se zabývá otázkou vnímání ženské tělesnosti a způsobu, jakým je zobrazována ve vizuálních médiích (konkrétně v tištěné reklamě), jak se tyto obrazy proměňují v čase, případně jakou mají tyto změny podobu. Snahou práce bude nahlédnout toto téma na pozadí konceptu jazykového obrazu naší společnosti, na základě čehož by se nám mohl naskytnou zajímavý vhled do její vnitřní konstrukce a mechanismů jejího fungování. Klíčová slova: jazykový obraz světa, kategorizace, tělesnost, ženskost, stereotypizace, objektifikace, vizuální média, reklama Thesis title The Linguistic Image of the World and Embodiment: Changes in the Perception and the Ways of Displaying the Female Body in Print Advertising in ELLE magazine in the 1990's and Nowadays Abstract This diploma thesis discusses the issue of the perception of the female body and the approaches and ways in which it is portrayed in the visual media (specifically in the printed advertisement), how these images changes over time or what form these changes takes. The aim of this thesis is to look at this topic in the background of the concept of the linguistic image of our world, of our society, on the basis of which we...
Vizuální média v městském veřejném prostoru
Strejcová, Anna ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
V diplomové práci Vizuální média v městském veřejném prostoru se zaměřuji na to, jakým způsobem jsou začleněna vizuální média do centra města a jeho blízkého okolí. Soustředím se na přítomnost reklamních sdělení, která pronikají do veřejné sféry města s největší razancí (billboary, bigboardy, citylighty, velkoplošné reklamní tabule, videoobrazovky, plachty atd.). Cílem práce je srovnat umístění a četnost venkovní reklamy v centru Prahy a Barcelony s přihlédnutím na kulturní, historický a geografický kontext obou měst (nezabývám se sémiotickým obsahem mediálních sdělení). Tato dvě města jsem vybrala, protože jsou ve svém regionu nejdůležitějšími ekonomickými a kulturními centry a mají bohatou historii. Protože se jedná o evropská města, mou hypotézou je, že zde budou existovat jisté podobnosti ve vzhledu a ve způsobu umisťování reklamních sedělení. Další hypotézou je, že víc reklam se bude vyskytovat v novodobé zástavbě a méně v historickém centru. Zároveň se ale domnívám, že veřejný prostor v Praze bude mnohem více zaplněn agresivní reklamou než v centru Barcelony, protože je v Praze podle mého názoru reklama málo regulovaná. Budu používat metodu vizuální komparativní analýzy a vizuální sociologie. Prostřednictvím fotoaparátu budu monitorovat stav obou měst a výsledek mapování zanesu do webové...
Zobrazení lidského těla v médiích a jeho vnímání mládeží
Pavlíková, Barbora ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Cílem této práce je zjistit, jak mladiství pohlíží na problematiku zobrazování lidského těla v médiích. Teoretická část této práce se zaměřuje na vývoj vizuálních médií s důrazem na rozšiřující se možnosti selekce a úprav vizuálů za pomoci moderních technologií. Dále jsou zde zmínky o vlivu zobrazování krásy a ošklivosti lidského těla v médiích na vnímání druhých osob i sebe samých. V praktické části je podrobně rozepsána metodika kvalitativní formy výzkumného šetření, respektive získávání dat pomocí ohniskových skupin, a práce s mladistvými participanty. Zároveň jsou zde analyzovány výsledky výzkumného šetření, které bylo prováděno se žáky základní školy ve věku 13 až 14 let. Výzkumné šetření se zaměřovalo na pojetí krásy a ošklivosti lidského těla v mediálních prezentacích. Mladiství respondenti hodnotili tyto vizuály nejen po vizuální stránce, ale měli za úkol vybraným zobrazeným osobám přiřadit také charakteristické vlastnosti a témata, která by dle jejich názoru taková osoba mohla prezentovat druhým. Bylo zjištěno, že mladiství respondenti vnímali ženskou krásu stereotypněji, nežli mužskou, kladli důraz na decentnost a zaměřovali se nejen na to, jak osoba na vizuálu vypadala, ale také na pozadí a design fotografie.
Vizuální média v městském veřejném prostoru
Strejcová, Anna ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
V diplomové práci Vizuální média v městském veřejném prostoru se zaměřuji na to, jakým způsobem jsou začleněna vizuální média do centra města a jeho blízkého okolí. Soustředím se na přítomnost reklamních sdělení, která pronikají do veřejné sféry města s největší razancí (billboary, bigboardy, citylighty, velkoplošné reklamní tabule, videoobrazovky, plachty atd.). Cílem práce je srovnat umístění a četnost venkovní reklamy v centru Prahy a Barcelony s přihlédnutím na kulturní, historický a geografický kontext obou měst (nezabývám se sémiotickým obsahem mediálních sdělení). Tato dvě města jsem vybrala, protože jsou ve svém regionu nejdůležitějšími ekonomickými a kulturními centry a mají bohatou historii. Protože se jedná o evropská města, mou hypotézou je, že zde budou existovat jisté podobnosti ve vzhledu a ve způsobu umisťování reklamních sedělení. Další hypotézou je, že víc reklam se bude vyskytovat v novodobé zástavbě a méně v historickém centru. Zároveň se ale domnívám, že veřejný prostor v Praze bude mnohem více zaplněn agresivní reklamou než v centru Barcelony, protože je v Praze podle mého názoru reklama málo regulovaná. Budu používat metodu vizuální komparativní analýzy a vizuální sociologie. Prostřednictvím fotoaparátu budu monitorovat stav obou měst a výsledek mapování zanesu do webové...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.