|
Implementace projektu sociálního bydlení v rámci organizace
Gregorová, Jana ; Hejzlarová, Eva (vedoucí práce) ; Vejchodská, Eliška (oponent)
Diplomová práce se věnuje inovativnímu projektu, Realitní kanceláři pro sociální bydlení, a jeho implementaci v konkrétní organizaci. Daný projekt řadíme k možnostem řešení bezdomovectví, proto se v první části zabývám touto problematikou, a to nejdříve z perspektivy sociální a bytové oblasti, která s projektem nejvíce souvisí, a poté z historického a legislativního hlediska. Dále se zaměřuji na konkrétní typ podpory lidí v bytové nouzi, pod který spadá i uvedený projekt. Cílem práce je popsat proces implementace projektu Realitní kancelář pro sociální bydlení, respektive jeho dílčí části, a vysvětlit jeho rizika za pomoci teorie organizace a teorie liniových pracovníků. Ve výzkumu jsem využila kvalitativní metodologii, konkrétně výzkumný design případové studie. Výzkum byl realizován pomocí čtyř polostrukturovaných rozhovorů s typickými představiteli liniových pracovníků. Představuji hlavní jevy, které implementaci ovlivňují - komunikace a spolupráce, především napříč odbory; PR organizace; faktor lidských zdrojů; procesní řízení a zkušenosti liniových pracovníků a jejich autonomie v rozhodování. Zkušenosti liniových pracovníků s projektem a jejich role v organizaci ukázaly, že již počáteční fáze realizace projektu jsou problematické. Výsledky výzkumu byly zasazeny do časové osy jednotlivých...
|
|
Role street-level byrokracie v procesu implementace inkluzivního vzdělávání se zaměřením na pracovníky školských poradenských zařízení
Hraničková, Lucie ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Hejzlarová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje inkluzivnímu vzdělávání v České republice se zaměřením na pracovníky školských poradenských zařízení jako hlavní představitele street-level byrokracie v procesu inkluzivního vzdělávání. Cílem práce je vyzkoumat situaci po implementaci novely zákona z pohledu pracovníků pedagogicko-psychologických poraden a speciálněpedagogických center a popsat jejich vztah k dalším aktérům. Text se také zabývá tím, zda je současná pozice street-level byrokracie v procesu inkluzivního vzdělávání vhodně legislativně podložena a zda současné nastavení systému odpovídá potřebám příjemců služby. K naplnění cílů práce je využito veřejněpolitických dokumentů a kvalitativního výzkumného šetření, které je založeno na osmi polostrukturovaných rozhovorech s pracovníky školských poradenských zařízení a dvou polostrukturovaných rozhovorech se zástupci neziskových organizací. Na základě kvalitativního výzkumu dospěla práce k závěru, že v současné podobě inkluzivního vzdělávání v České republice je prostor pro zlepšení v mnoha ohledech, především v personálním zajištění, finanční podpoře a vzájemné komunikaci a kooperaci mezi zúčastněnými aktéry.
|
|
Školní psychologie na základních školách v České republice z pohledu veřejné politiky
Zahradník, Matěj ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kotrusová, Miriam (oponent)
Bc. Matěj Zahradník 2016 Školní psychologie na základních školách v České republice z pohledu veřejné politiky Diplomová práce Abstrakt Tato diplomová práce se zaměřuje na školní psychologii jako součást vzdělávacího systému v České republice, specificky součást základních škol. V začátku práce je představen přehled relevantních veřejněpolitických dokumentů, které se školní psychologií zabývají, stejně tak i přehled rozvojových programů na její podporu. Tyto přehledy dávají čtenáři objektivní informace o současném stavu školní psychologie v ČR. S využitím výše zmíněných dokumentů, online dotazníku a zejména pak dvanácti rozhovorů s experty (školními psychology, odborníky z Ministerstva školství, Národního ústavu pro vzdělávání, Univerzity Karlovy) tato práce analyzuje přínosy školní psychologie, jako jsou osobní přítomnost psychologa a znalost školy, preventivní charakter služeb, mediační role a další, její možné problémy a nedostatky, jako problémy s ukotvením této profese, jejím financováním, či chybějící supervize a intervize, dále tato práce představuje cíle školní psychologie, ať už se jedná o podporu pozitivního klimatu škol i tříd, včasné zachycení problémů či podporu učitelů, včetně možných indikátorů naplnění těchto cílů. Stěžejní část práce se zaměřuje na akontabilitu školních psychologů, tedy...
|