Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vláknité mikromycety ve výuce na nižších sekundárních školách
Bábiková, Věra ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Vláknité mikromycety zaujímají v životním prostředí důležitou roli a na člověka mohou mít, jak pozitivní vliv, např. pokud jsou využívány k výrobě léků, potravin, tak negativní. Vláknité mikromycety mohou způsobovat onemocnění, nebo znehodnocovat potraviny. Žáci se s vláknitými houbami seznamují většinou v 6. třídě na základní škole. V primě u víceletých gymnázií jen velmi okrajově. Většina učebnic chybně nazývá mikroskopické houby, jako plísně, což je neodborný název. Cílem mé diplomové práce je navržení dvou praktických úloh pro prezenční formu studia, ve kterých žáci zjistí rozdíl mezi jednobuněčnými a mnohobuněčnými houbovými organismy. Seznámí se s houbovým fytoparazitem - padlí, odeberou substrát, vytvoří si nativní a barvené preparáty, jež poté sledují pod mikroskopem. Další dvě praktické úlohy jsou navrženy pro distanční formu studia skrz badatelské úlohy, které žáci mohou uskutečnit v domácím prostředí. Jedná se o vytvoření mykologické zahrady a sledování, které pečivo je náchylnější k napadení mikroskopickými houbami. Další návrhy úloh se týkají mezipředmětového využití tématu vláknitých mikromycet v předmětu matematika a český jazyk, kde jsou některé úlohy upraveny pro žáky se specifickou poruchou učení - dyslexií. Navržené praktické zadání pro distanční formu výuky včetně úloh z...
Praktické úlohy okresního kola fyzikální olympiády kategorie G
WEGENKITTLOVÁ, Pavla
Práce se zabývá praktickými úlohami okresního kola fyzikální olympiády v kategorii G, tzv. Archimediády, pro okres České Budějovice. Obsah je tvořen sadou praktických úloh, které byly pilotovány na základních školách mimo okres České Budějovice. Jedna z úloh byla vybrána pro verifikaci na účastnících okresního kola fyzikální olympiády kategorie G školního roku 2018/2019. Následně je v práci uvedena analýza vypracovaných žákovských způsobů řešení úloh a výsledků.
Badatelsky orientovaná výuka rostlinných barviv na 2. stupni ZŠ
Novotná, Apolena ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá propojením výuky rostlinných barviv s badatelsky orientovanou výukou na 2. stupni ZŠ. Teoretická část práce se zabývá současným stavem přírodovědného vzdělání a úrovní českých žáků v přírodovědných předmětech, charakteristikou badatelsky orientované výuky a stručným popisem jednotlivých typů rostlinných barviv. Součástí práce je hodnocení publikací, které zkoumá zastoupení rostlinných barviv v kurikulárních dokumentech. Tímto hodnocením bylo zjištěno, že zkoumané publikace se věnují tematikou rostlinných barviv jen okrajově. Další částí práce je výzkum realizovaný pomocí dotazníkového šetření zabývající se využitím badatelsky orientované výuky vyučujícími přírodopisu na 2. stupni ZŠ. Z výzkumu vyplývá, že většina vyučujících tuto metodu zná a využívá ji ve výuce. Poslední část práce obsahuje návrhy na dvě praktické úlohy týkající se badatelsky orientované výuky rostlinných barviv, které jsou zaměřeny na mezipředmětové vztahy přírodopisu a chemie. Obě úlohy byly úspěšně ověřeny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.