Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vláknité mikromycety ve výuce na nižších sekundárních školách
Bábiková, Věra ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Vláknité mikromycety zaujímají v životním prostředí důležitou roli a na člověka mohou mít, jak pozitivní vliv, např. pokud jsou využívány k výrobě léků, potravin, tak negativní. Vláknité mikromycety mohou způsobovat onemocnění, nebo znehodnocovat potraviny. Žáci se s vláknitými houbami seznamují většinou v 6. třídě na základní škole. V primě u víceletých gymnázií jen velmi okrajově. Většina učebnic chybně nazývá mikroskopické houby, jako plísně, což je neodborný název. Cílem mé diplomové práce je navržení dvou praktických úloh pro prezenční formu studia, ve kterých žáci zjistí rozdíl mezi jednobuněčnými a mnohobuněčnými houbovými organismy. Seznámí se s houbovým fytoparazitem - padlí, odeberou substrát, vytvoří si nativní a barvené preparáty, jež poté sledují pod mikroskopem. Další dvě praktické úlohy jsou navrženy pro distanční formu studia skrz badatelské úlohy, které žáci mohou uskutečnit v domácím prostředí. Jedná se o vytvoření mykologické zahrady a sledování, které pečivo je náchylnější k napadení mikroskopickými houbami. Další návrhy úloh se týkají mezipředmětového využití tématu vláknitých mikromycet v předmětu matematika a český jazyk, kde jsou některé úlohy upraveny pro žáky se specifickou poruchou učení - dyslexií. Navržené praktické zadání pro distanční formu výuky včetně úloh z...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.