Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problémy spojené se vstupem informačních technologií do výchovy a vzdělávání
Petráň, Luděk ; Rambousek, Vladimír (vedoucí práce) ; Brdička, Bořivoj (oponent)
Předmětem této diplomové práce je oblast vlivu informačních a komunikačních technologií na sociální, komunikační a kognitivní schopnosti žáků a následných negativních důsledků v procesu výchovy a vzdělávání. Cílem práce je identifikace a analýza problémů v oblasti výchovy a vzdělávání v souvislosti s využíváním informačních a komunikačních technologií. Diplomová práce analyzuje údaje z uskutečněných výzkumů zaměřených na působení technologií na dětskou psychiku a negativních důsledků tohoto působení ve výchově a vzdělávání na základní škole. Pro splnění cílů diplomové práce byly použity teoretické i empirické výzkumné metody. Z teoretických výzkumných metod byly využívány metody analytické a syntetické, zejména obsahová analýza odborné literatury, odborně zaměřených primárních informačních zdrojů a publikovaných výsledků výzkumných studií a experimentů. Z oblasti empirických výzkumných metod, bylo v diplomové práci využito dotazníkového šetření v komunitě pedagogických pracovníků. V závěru práce jsou zpracovány výsledky explorativních metod výzkumu, formulovány závěry a doporučeny návrhy pro oblast výchovy a pedagogické praxe.
Problémy vstupu informačních technologií do výchovy a vzdělávání
Weis, Peter ; Rambousek, Vladimír (vedoucí práce) ; Leipert, Jiří (oponent)
Předmětem diplomové práce je oblast negativních důsledků využívání informačních a komunikačních technologií z pohledu jejich vstupu do procesu výchovy a vzdělávání. Cílem práce je identifikace a analýza problémů, které jsou spojené s prohlubujícím se využíváním ICT z hlediska výchovy a vzdělávání dětí na základní škole. Při naplňování cílů diplomové práce bylo použito teoretických i empirických výzkumných metod. Teoretické metody zahrnovaly studium a analýzu odborné literatury, odborných článků a výsledků proběhnutých výzkumných studií a experimentů. Z empirických výzkumných metod, bylo v diplomové práci využito metod rozhovoru, dotazníkového šetření a pozorování. V závěru práce jsou shrnuty a vyhodnoceny výsledky explorativních metod výzkumu, formulovány závěry a doporučení pro výchovu a pedagogickou praxi.
Problémy spojené se vstupem informačních technologií do výchovy a vzdělávání
Petráň, Luděk ; Rambousek, Vladimír (vedoucí práce) ; Brdička, Bořivoj (oponent)
Předmětem této diplomové práce je oblast vlivu informačních a komunikačních technologií na sociální, komunikační a kognitivní schopnosti žáků a následných negativních důsledků v procesu výchovy a vzdělávání. Cílem práce je identifikace a analýza problémů v oblasti výchovy a vzdělávání v souvislosti s využíváním informačních a komunikačních technologií. Diplomová práce analyzuje údaje z uskutečněných výzkumů zaměřených na působení technologií na dětskou psychiku a negativních důsledků tohoto působení ve výchově a vzdělávání na základní škole. Pro splnění cílů diplomové práce byly použity teoretické i empirické výzkumné metody. Z teoretických výzkumných metod byly využívány metody analytické a syntetické, zejména obsahová analýza odborné literatury, odborně zaměřených primárních informačních zdrojů a publikovaných výsledků výzkumných studií a experimentů. Z oblasti empirických výzkumných metod, bylo v diplomové práci využito dotazníkového šetření v komunitě pedagogických pracovníků. V závěru práce jsou zpracovány výsledky explorativních metod výzkumu, formulovány závěry a doporučeny návrhy pro oblast výchovy a pedagogické praxe.
Vliv násilí v médiích na agresivitu dítěte
Krejčová, Lenka ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Předkládaná diplomová práce nese název Vliv násilí v médií na agresivitu dítěte. Věnuje se především tématu jestli a jakým způsobem ovlivňuje násilí zprostředkovávané našimi médii adolescenty. Zaměřuje se na vybranou skupinu adolescentů u kterých se projevuje násilné chování častěji a výrazněji než u ostatních, zkoumá jejich vztah k médiím, chápání mediálního násilí a zaměřuji se také na jejich volnočasové aktivity. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část se zabývá především definováním agresivity, vymezením a charakteristikou období adolescence. Dále rozebírá jednotlivá média a teoretické poznatky vlivu násilí v médiích na agresivitu adolescentů. V neposlední řadě se zabývá problematikou mediální výchovy. Empirická část je složena ze dvou částí. První části jsem se snažili zjistit jak adolescenti vnímají média, zdali jsou pro ně zdrojem informací, zábavy nebo jiných činností. Dále jsem se snažili zjistit, zda adolescenti, kteří se ve skupině projevují agresivněji, častěji vyhledávají mediální pořady s násilnými obsahy. Práce popisuje výsledky kvantitativního výzkumu, které jsem získala. Druhá část pak obsahuje pracovní listy, které jsou určené pro výuku mediální výchovy. Tyto pracovní listy jsou rozděleny podle jednotlivých kategorií vlivu médií. Powered by TCPDF...
Regenerace závodních plavců na podkladě fyzioterapeutických postupů
ŠIMÁČKOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku regenerace u závodních plavců. Závodní plavání patří mezi fyzicky velmi náročné sporty. Nesprávná plavecká technika, nepřiměřená zátěž a nedostatek odpočinku jsou častou příčinou vzniku zdravotních komplikací. Proto je důležité do tréninku zapojit i vhodnou formu regenerace např. kompenzační cvičení. Prvním cílem bakalářské práce je zmapovat využití regeneračních technik u závodních plavců. Druhým cílem je popsání praktického využití fyzioterapeutických vstupů v rámci kompenzačních cvičení v tréninku závodních plavců. V teoretické části práce je charakterizováno plavání z pohledu fyzioterapeuta a jeho pozitivní a negativní vliv na lidský organizmus. Další kapitola popisuje jednotlivé plavecké styly. Část teorie je také věnována posturálním a fázickým svalům. Poslední kapitola se zabývá sportovní regenerací a zaměřuje se na její formy a prostředky. Praktická část byla vypracována metodou kvalitativního výzkumu formou vyhodnocení kazuistik tří závodních plavců. Pro sběr dat byl zvolen vstupní a výstupní kineziologický rozbor, polostrukturovaný rozhovor a vlastní pozorování. Podle výsledků ze vstupního vyšetření byl pro probandy sestaven na každé setkání individuální plán, který obsahoval kompenzační cviky a další regenerační techniky. Celá terapie probíhala 3-4 měsíce. Výsledky z praktické části bakalářské práce jsou převážně pozitivní. U všech probandů došlo v průběhu terapie k protažení zkrácených svalů, posílení oslabených svalů a uvolnění hypertonních svalů. Pouze u probandky č. 3 se ke konci terapie zvětšil svalový tonus v oblasti levého ramene, a to z důvodu poranění v průběhu plaveckého tréninku. Všichni probandi zaznamenali mírné zlepšení v celkovém držení těla. Zvolené fyzioterapeutické postupy se osvědčily jako efektivní. Bakalářská práce může sloužit jako zdroj informací a inspirace pro fyzioterapeuty, trenéry a sportovce.
Problémy vstupu informačních technologií do výchovy a vzdělávání
Weis, Peter ; Rambousek, Vladimír (vedoucí práce) ; Leipert, Jiří (oponent)
Předmětem diplomové práce je oblast negativních důsledků využívání informačních a komunikačních technologií z pohledu jejich vstupu do procesu výchovy a vzdělávání. Cílem práce je identifikace a analýza problémů, které jsou spojené s prohlubujícím se využíváním ICT z hlediska výchovy a vzdělávání dětí na základní škole. Při naplňování cílů diplomové práce bylo použito teoretických i empirických výzkumných metod. Teoretické metody zahrnovaly studium a analýzu odborné literatury, odborných článků a výsledků proběhnutých výzkumných studií a experimentů. Z empirických výzkumných metod, bylo v diplomové práci využito metod rozhovoru, dotazníkového šetření a pozorování. V závěru práce jsou shrnuty a vyhodnoceny výsledky explorativních metod výzkumu, formulovány závěry a doporučení pro výchovu a pedagogickou praxi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.