|
Reality show Survivor: Soutěž, nebo konflikt?
Blažek, Jakub ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Kolomoiets, Maksym (oponent)
Tato práce se zabývá soutěží a konfliktem v reality show Survivor. Jejím cílem je zjistit, do jaké míry se v pořadu vyskytují soutěživé a konfliktní situace, jak se vzájemně prolínají, a jaký to má vliv na výslednou podobu pořadu. V souvislosti s tím také práce zkoumá, do jaké míry tyto interakce probíhají spontánně, a do jaké míry jsou vykonstruovány produkcí pořadu. Vychází z odborné literatury o soutěži, konfliktu, a také reality show, aby byl výzkum podložen vhodnou teorií. Samotný výzkum probíhá skrze přepis epizod reality show Survivor, který je posléze podroben textové a kontextové analýze. Ta umožňuje následnou interpretaci zjištění. Tato interpretace ukazuje, že soutěž i konflikt mají v pořadu centrální roli, a zároveň jsou velmi propojeny. Na soutěž je v pořadu kladen velký důraz, a je patrná především při výzvách, kde spolu soupeří dva kmeny. Ty jsou ohraničeny pravidly, zároveň se v nich soutěží o zisk cíle, pro jehož dosažení je nutné překonat soupeřův kmen. Tyto situace jsou zcela vykonstruovány produkcí pořadu. Konflikt zde není příliš patrný, a v otevřené podobě se téměř nevyskytuje. Přesto zde ale má centrální roli, a to ve své latentní formě. V ritualizované podobě takto prostupuje celým pořadem. Spatřen může být, stejně jako soutěž, převážně ve výzvách. Výhrou výzvy je totiž...
|
|
Kulturní produkt v cestovním ruchu v Hořicích
Chmatilová, Jana ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Dianová, Markéta (oponent)
Cílem práce je ukázat propojení mezi cestovním ruchem a kulturou a zároveň upozornit na jejich přínos v ekonomické a sociální sféře. Dalším cílem je potvrdit nebo vyvrátit dvě následující hypotézy. Hypotéza č.1 - Kulturní produkt je hlavní motivující složkou k účasti v cestovním ruchu. Hypotéza č.2 - Kulturní produkt rozvíjí potenciál cestovního ruchu. Cíle a hypotézy byly dokazovány výzkumy odborných organizací, statistickými údaji, odbornou literaturou, strategickými dokumenty, internetovými zdroji a konzultacemi s odborníky. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Praktická část se zaměřuje na kulturní produkt v cestovním ruchu v Hořicích, kde je zmapována situace kulturního cestovního ruchu ve městě. Hypotézy byly potvrzeny díky praktickému příkladu kulturního produktu v Hořicích a díky poznatkům z odborných výzkumů, literatury a statistik.
|