Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Autonomní trakční vozidlo typu AGV
Brauner, Jiří ; Urbánek, Michal (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá konstrukčním návrhem autonomního trakčního vozidla typu AGV, sloužícího k zajištění materiálového toku. První část práce obsahuje rešerši autonomních vozíků s uvedením obdobných konceptů vyskytujících se na trhu. Druhá část obsahuje samotný návrh prototypu vozíku, což je výběr komponent, a to naváděcích a bezpečnostních, a návrh trakčního pohonu a trakčního akumulátoru. Na závěr je proveden návrh rámu se silovým výpočtem vybraného uzlu.
Měření výkonu spalovacích motorů na válcovém dynamometru
Adamec, Vojtěch ; Ramík, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce zpracovává téma měření výkonu a krouticího momentu spalovacího motoru na válcovém dynamometru. Cílem práce bylo na základě provedené rešerše poukázat na výhody a nevýhody jednotlivých typů dynamometrů, zpracovat přehled norem pro měření výkonu na válcovém dynamometru, vliv atmosférických podmínek, odporů a skluzů. Práce také popisuje, vývoj, různá konstrukční řešení válcového dynamometru, vlivu velikosti válců na valivý odpor a deformaci pneumatiky, vhodné dynamometry pro válcovou zkušebnu, vybavení zkušebny, zatěžovací módy a rozdíly mezi statickou a dynamickou zkouškou. Závěrem je provedena predikce budoucího vývoje těchto zařízení s ohledem na dokonalejší podvozkové systémy vozidel a vývoj elektromobilů.
Koeficient valivého odporu pneumatik
Hasala, Matěj ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na koeficient valivého odporu pneumatik jak z pohledu faktorů, které tento koeficient ovlivňují, tak z pohledu experimentálních metod pro jeho stanovení. V první části práce jsou detailně rozebrány klíčové faktory ovlivňující koeficient valivého odporu. Následuje popis metod používaných k měření valivého odporu v laboratorních a reálných podmínkách. Práce pokračuje přehledem typických hodnot koeficientu valivého odporu pneumatik různých kategorií, které byly ještě rozděleny do podkategorií a vzájemně porovnávány. Poslední část práce se věnuje principiálnímu návrhu měřicího zařízení pro měření valivého odporu. Návrh zohledňuje cenové náklady a možnost získání osvědčení o technické způsobilosti k provozu vozidla na pozemních komunikacích. V návrhu měřicího zařízení byly vybrány konkrétní měřící přístroje a komponenty potřebné pro homologační proces a byla vytvořena cenová kalkulace známých dílů.
Autonomní trakční vozidlo typu AGV
Brauner, Jiří ; Urbánek, Michal (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá konstrukčním návrhem autonomního trakčního vozidla typu AGV, sloužícího k zajištění materiálového toku. První část práce obsahuje rešerši autonomních vozíků s uvedením obdobných konceptů vyskytujících se na trhu. Druhá část obsahuje samotný návrh prototypu vozíku, což je výběr komponent, a to naváděcích a bezpečnostních, a návrh trakčního pohonu a trakčního akumulátoru. Na závěr je proveden návrh rámu se silovým výpočtem vybraného uzlu.
Měření výkonu spalovacích motorů na válcovém dynamometru
Adamec, Vojtěch ; Ramík, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce zpracovává téma měření výkonu a krouticího momentu spalovacího motoru na válcovém dynamometru. Cílem práce bylo na základě provedené rešerše poukázat na výhody a nevýhody jednotlivých typů dynamometrů, zpracovat přehled norem pro měření výkonu na válcovém dynamometru, vliv atmosférických podmínek, odporů a skluzů. Práce také popisuje, vývoj, různá konstrukční řešení válcového dynamometru, vlivu velikosti válců na valivý odpor a deformaci pneumatiky, vhodné dynamometry pro válcovou zkušebnu, vybavení zkušebny, zatěžovací módy a rozdíly mezi statickou a dynamickou zkouškou. Závěrem je provedena predikce budoucího vývoje těchto zařízení s ohledem na dokonalejší podvozkové systémy vozidel a vývoj elektromobilů.
Analýza jízdních odporů osobního automobilu
Doležal, Ondřej
Diplomová práce se věnuje analýze jízdních odporů osobního automobilu. První část se zabývá teoreticky jednotlivými jízdnými odpory, které působí proti pohybu automobilu. V kapitolách jsou uvedeny vzorce pro výpočet jednotlivých jízdních odporů a v závěru je zmíněn vztah celkového jízdního odporu. Druhá část je zaměřena na konstrukci pneumatik, jejich značení a detailní popis rozměrů. V tomto oddíle jsou také pneumatiky popsány podle tvarů dezénů, jejich druhů a jak správně je skladovat. V další části práce je vysvětlena teorie valení vozidlového kola dle druhu podložky. Předposlední část charakterizuje metodiky měření jednotlivých jízdních odporů v reálném provozu. V závěru práce je popsáno experimentální měření pasivních ztrát automobilu při různém tlaku huštění uskutečněné na vozidlové zkušebně Ústavu techniky a automobilové dopravy. V této pasáži je také uvedeno grafické a slovní vyhodnocení praktického měření.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.