|
Autonomní trakční vozidlo typu AGV
Brauner, Jiří ; Urbánek, Michal (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá konstrukčním návrhem autonomního trakčního vozidla typu AGV, sloužícího k zajištění materiálového toku. První část práce obsahuje rešerši autonomních vozíků s uvedením obdobných konceptů vyskytujících se na trhu. Druhá část obsahuje samotný návrh prototypu vozíku, což je výběr komponent, a to naváděcích a bezpečnostních, a návrh trakčního pohonu a trakčního akumulátoru. Na závěr je proveden návrh rámu se silovým výpočtem vybraného uzlu.
|
|
Měření výkonu spalovacích motorů na válcovém dynamometru
Adamec, Vojtěch ; Ramík, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce zpracovává téma měření výkonu a krouticího momentu spalovacího motoru na válcovém dynamometru. Cílem práce bylo na základě provedené rešerše poukázat na výhody a nevýhody jednotlivých typů dynamometrů, zpracovat přehled norem pro měření výkonu na válcovém dynamometru, vliv atmosférických podmínek, odporů a skluzů. Práce také popisuje, vývoj, různá konstrukční řešení válcového dynamometru, vlivu velikosti válců na valivý odpor a deformaci pneumatiky, vhodné dynamometry pro válcovou zkušebnu, vybavení zkušebny, zatěžovací módy a rozdíly mezi statickou a dynamickou zkouškou. Závěrem je provedena predikce budoucího vývoje těchto zařízení s ohledem na dokonalejší podvozkové systémy vozidel a vývoj elektromobilů.
|
|
Koeficient valivého odporu pneumatik
Hasala, Matěj ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na koeficient valivého odporu pneumatik jak z pohledu faktorů, které tento koeficient ovlivňují, tak z pohledu experimentálních metod pro jeho stanovení. V první části práce jsou detailně rozebrány klíčové faktory ovlivňující koeficient valivého odporu. Následuje popis metod používaných k měření valivého odporu v laboratorních a reálných podmínkách. Práce pokračuje přehledem typických hodnot koeficientu valivého odporu pneumatik různých kategorií, které byly ještě rozděleny do podkategorií a vzájemně porovnávány. Poslední část práce se věnuje principiálnímu návrhu měřicího zařízení pro měření valivého odporu. Návrh zohledňuje cenové náklady a možnost získání osvědčení o technické způsobilosti k provozu vozidla na pozemních komunikacích. V návrhu měřicího zařízení byly vybrány konkrétní měřící přístroje a komponenty potřebné pro homologační proces a byla vytvořena cenová kalkulace známých dílů.
|
|
Autonomní trakční vozidlo typu AGV
Brauner, Jiří ; Urbánek, Michal (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá konstrukčním návrhem autonomního trakčního vozidla typu AGV, sloužícího k zajištění materiálového toku. První část práce obsahuje rešerši autonomních vozíků s uvedením obdobných konceptů vyskytujících se na trhu. Druhá část obsahuje samotný návrh prototypu vozíku, což je výběr komponent, a to naváděcích a bezpečnostních, a návrh trakčního pohonu a trakčního akumulátoru. Na závěr je proveden návrh rámu se silovým výpočtem vybraného uzlu.
|
|
Měření výkonu spalovacích motorů na válcovém dynamometru
Adamec, Vojtěch ; Ramík, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce zpracovává téma měření výkonu a krouticího momentu spalovacího motoru na válcovém dynamometru. Cílem práce bylo na základě provedené rešerše poukázat na výhody a nevýhody jednotlivých typů dynamometrů, zpracovat přehled norem pro měření výkonu na válcovém dynamometru, vliv atmosférických podmínek, odporů a skluzů. Práce také popisuje, vývoj, různá konstrukční řešení válcového dynamometru, vlivu velikosti válců na valivý odpor a deformaci pneumatiky, vhodné dynamometry pro válcovou zkušebnu, vybavení zkušebny, zatěžovací módy a rozdíly mezi statickou a dynamickou zkouškou. Závěrem je provedena predikce budoucího vývoje těchto zařízení s ohledem na dokonalejší podvozkové systémy vozidel a vývoj elektromobilů.
|
|
Analýza jízdních odporů osobního automobilu
Doležal, Ondřej
Diplomová práce se věnuje analýze jízdních odporů osobního automobilu. První část se zabývá teoreticky jednotlivými jízdnými odpory, které působí proti pohybu automobilu. V kapitolách jsou uvedeny vzorce pro výpočet jednotlivých jízdních odporů a v závěru je zmíněn vztah celkového jízdního odporu. Druhá část je zaměřena na konstrukci pneumatik, jejich značení a detailní popis rozměrů. V tomto oddíle jsou také pneumatiky popsány podle tvarů dezénů, jejich druhů a jak správně je skladovat. V další části práce je vysvětlena teorie valení vozidlového kola dle druhu podložky. Předposlední část charakterizuje metodiky měření jednotlivých jízdních odporů v reálném provozu. V závěru práce je popsáno experimentální měření pasivních ztrát automobilu při různém tlaku huštění uskutečněné na vozidlové zkušebně Ústavu techniky a automobilové dopravy. V této pasáži je také uvedeno grafické a slovní vyhodnocení praktického měření.
|
| |
| |