Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozdíly v komunikaci a propagaci východních a západních esportových organizací na příkladu G2 Esports a T1
Bušek, Frederik ; Schneiderová, Soňa (vedoucí práce) ; Moravcová, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové komunikace západních a východních esportových organizací s důrazem na dva přední týmy, G2 Esports a T1 jako zástupce každého regionu. Hlavním cílem práce bylo porozumět a popsat, jak tyto organizace přizpůsobují své marketingové strategie, aby co nejvíce rezonovaly s kulturně rozdílnými fanouškovskými základnami. V rámci výzkumu byly využity kvalitativní i kvantitativní metody, včetně analýzy obsahu na sociálních sítích a rozhovory se zástupci týmů spjatých s jejich strategickou komunikací. Práce odhalila, že zatímco G2 Esports upřednostňuje neformální a humorně laděnou komunikaci, T1 se soustředí na profesionalitu a kvalitu obsahu. Tato práce zdůrazňuje, že pochopení kulturních nuancí je klíčové pro úspěšnou globální komunikaci a může významně přispět k lepšímu zapojení fanoušků a k růstu esportových značek v mezinárodním měřítku. Výsledky práce nabízejí postřehy a doporučení pro esportové týmy, jak efektivně oslovit a udržet si globální publikum v konkurenčně saturovaném esportovém prostředí.
Cultural Evolution of E-sports: Content, Context and Culture
Straka, Václav ; Reich, Pavel (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis deals with issues of eSports and cultural expressions associated with them. eSport is a term describing playing video games on a professional level. The aim of this thesis is to describe the evolution of the eSport community and the current status of this community in countries where eSports are the most popular. The introductory chapter focuses on the historical development of eSports and the subsequent creation of the professional player base as it exists now. The following chapter describes the status of eSports and the public attitude to them in countries where professional gaming is popular. The next chapter specifies genres of video games that are played as an eSport. Each genre is characterized by its development and features including the examples of the most popular games. Subsequently, the thesis discusses the current profile of a professional eSport player as well as the process of becoming one. It further delves into the representation of gender and race when talking about the eSports industry. The last part of the thesis deals with the cultural framework of video games and the categorisation of eSports.
Cultural Evolution of E-sports: Content, Context and Culture
Straka, Václav ; Reich, Pavel (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis deals with issues of eSports and cultural expressions associated with them. eSport is a term describing playing video games on a professional level. The aim of this thesis is to describe the evolution of the eSport community and the current status of this community in countries where eSports are the most popular. The introductory chapter focuses on the historical development of eSports and the subsequent creation of the professional player base as it exists now. The following chapter describes the status of eSports and the public attitude to them in countries where professional gaming is popular. The next chapter specifies genres of video games that are played as an eSport. Each genre is characterized by its development and features including the examples of the most popular games. Subsequently, the thesis discusses the current profile of a professional eSport player as well as the process of becoming one. It further delves into the representation of gender and race when talking about the eSports industry. The last part of the thesis deals with the cultural framework of video games and the categorisation of eSports.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.