Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komparace environmentálního vzdělávání v České republice a ve Švédsku
Rudová, Julie ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou environmentálního vzdělávání, které je zde pojímáno v širším kontextu udržitelného rozvoje. Cílem práce je porovnat stav environmentálního vzdělávání v České republice a ve Švédsku. Nejprve jsou vymezeny základní koncepty (environmentální vzdělávání, udržitelný rozvoj) a jejich historický vývoj. Hlavní osu následující části tvoří strategický dokument OSN Přeměna našeho světa: Agenda pro udržitelný rozvoj 2030 a v něm definovaný koncept tzv. cílů udržitelného rozvoje. Pozornost je věnována implementaci tohoto dokumentu na národní úrovni a porovnání plnění cílů udržitelného rozvoje v České republice a ve Švédsku. Následuje stěžejní část práce, jež se zabývá samotným srovnáním environmentálního vzdělávání ve vybraných státech. Reflektovány jsou historické a politické souvislosti i podoba vzdělávacích aktivit s environmentální tematikou v prostředí školy i mimo ni. Pozornost je věnována také postojům veřejnosti k udržitelnému jednání a problémům týkajícím se životního prostředí. Klíčová slova: environmentální vzdělávání, environmentální pilíř udržitelného rozvoje, Agenda 2030 pro udržitelný rozvoj, cíle udržitelného rozvoje, Česká republika, Švédsko

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.