Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Třída bez poražených - akční výzkum
Peřichová, Karolína ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Tématem diplomové práce je závislost efektivity vyučování na komunikaci ve třídě. Těžištěm teoretické práce jsou myšlenky Thomase Gordona popsané v knize Škola bez poražených. Pojednává o tom, jak komunikace mezi učitelem a žákem ovlivňuje výchovně-vzdělávací proces, a nabízí komunikační metody k zefektivnění vyučování. V teoretické části se zaměřuji na různé přístupy v komunikaci s žáky a jejich vliv na motivaci k učení. Východiskem teoretické práce jsou výchovně-vzdělávací cíle dané českým školským zákonem. Otázkou po naplňování těchto cílů se dostaneme ke Gordonovým metodám efektivní komunikace založené na přijímajícím postoji vůči žákům, podepřeným teorií humanistické psychologie zastoupené Carlem Rogersem. Tyto metody porovnávám s další pedagogickou literaturou věnovanou výchově. V praktické části analyzuji vybrané výukové situace popsané v mém učitelském deníku, kam jsem zaznamenávala situace z praxe, v níž jsem se snažila používat Gordonovy metody efektivní komunikace a respektující přístup k žákům. Formou metareflexí jsem následně hledala odpověď na otázky, jak ovlivní používání uvedených metod osobnost učitele a proces vyučování, zda se uvedené metody dají využít i k budování vztahů mezi žák, popřípadě lze-li tento model přenést do jiných skupin mimo třídu. Nakonec jsem popsala, jak...
Projektová metoda na 1.stupni základní školy
Vilímová, Ivana ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce: "Projektová metoda na 1. stupni základní školy" se zabývá problematikou rozvoje nových znalostí a vědomostí žáka prostřednictvím projektové metody a analýzou, jakým způsobem a v jaké kvalitě je projektová metoda používána vyučujícími v praxi. Práce pojednává o tom, jak učitelé při projektech pracují s novými informacemi, jak rozvíjí nové znalosti a jaké jsou nové vědomosti žáků při využívání projektové metody. Dále přináší vlastní projekt, jehož cílem bylo umožnit žákovi samostatně konstruovat nové znalosti. Projektová metoda na 1. stupni ZŠ může být realizována krátkodobými i dlouhodobými projekty. Efektivita a kvalita výuky je dána všestranným rozvojem osobnosti každého žáka. Výsledky dotazníkového šetření dokládají, že se učitelé snaží žákům zprostředkovat dostatek příležitostí pro rozvoj klíčových kompetencí. Usilují o pracovní atmosféru, bohaté informační zázemí atd. Vědomě tyto aspekty zvažují, nejsou však přesvědčeni o tom, zda jsou pro žáka postačující. Výsledky žákovského dotazníku zachycují, jak žáci vnímají práci s novými informacemi při realizaci vlastního projektu. Žáci se budou o nově osvojené informace dále zajímat. Při práci na projektu čerpali z více informačních zdrojů, ověřovali důvěryhodnost nových informací.
Využití komiksových zpracování literárních textů ve výuce literární výchovy na 2.st. ZŠ
NOVÁKOVÁ, Lenka
Tato diplomová práce se zabývá problematikou využití komiksových zpracování v hodinách literární výchovy na druhém stupni základních škol. Teoretická část vymezuje základní pojmy z oblasti literární výchovy, teorie komiksu, teorie adaptace a efektivního vyučování. V rámci praktické části byla vytvořena sada čtyř výukových scénářů využívající komiksová zpracování klasických děl české a světové literatury a akcentující moderní pojetí výuky literární výchovy v souladu s požadavky na vzdělání stanovenými RVP pro základní vzdělávání. Jejich cílem je podporovat zejména rozvoj čtenářské gramotnosti a komunikační kompetence. Tyto výukové scénáře jsou určeny posluchačům vysokých škol, především v rámci didaktiky českého jazyka a literatury, začínajícím pedagogům, ale i pedagogům zkušeným. Kvalita vyučovacích scénářů byla ověřena v praxi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.