| |
|
Krátkodobá rovnováha firmy
Bumberová, Veronika ; Bokor, Peter (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Tato práce posuzuje vazby mezi náklady výroby, jejím objemem a ziskem, případně tržbami. Kriteriem je stávající (daná) kapacita. Hlavním cílem je pro podnik stanovit hranice rentabilní produkce a určit takový rozsah činnosti, který zajišťuje maximální zisk. V této krátkodobé rovnováze by firma neměla důvod ke snižování nebo zvyšování produkce.
|
| |
|
Krátkodobá rovnováha firmy
Bumberová, Veronika ; Bokor, Peter (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Tato práce posuzuje vazby mezi náklady výroby, jejím objemem a ziskem, případně tržbami. Kriteriem je stávající (daná) kapacita. Hlavním cílem je pro podnik stanovit hranice rentabilní produkce a určit takový rozsah činnosti, který zajišťuje maximální zisk. V této krátkodobé rovnováze by firma neměla důvod ke snižování nebo zvyšování produkce.
|
|
Analýza současného stavu využití zemědělské techniky v daném podniku a návrh změn na zlepšení ekonomické výhodnosti jejího využití.
VACOVSKÝ, Miroslav
Aktuální využití techniky je indikátor pro manažerské rozhodování o dalším investování finančních prostředků. Hodnoty využití vycházejí z normativů pro zemědělskou techniku České republiky nebo lze využít metodiku využívanou v automobilovém průmyslu, která se označuje jako OEE. Důležitým faktorem při využívání techniky jsou pořizovací náklady a náklady na její provoz. Tyto náklady lze rozdělit na fixní a variabilní podle jejich vztahu k využití strojů. Z informací o aktuálním využití techniky a jejich nákladech je možné stanovit strategii dalšího rozvoje společnosti. Postup může být v základu dvojí. Při nedostatku kapacit zařízení zefektivnit jeho využití či kapacitu posílit investicí do nového stroje. Naopak při nadbytečné kapacitě tuto kapacitu využít pro další aktivity generující zisk či zvážit např. odprodej zařízení a tím snížení fixních nákladů na zařízení. V úvahu je však nezbytné uvažovat budoucí vize společnosti.
|
|
Jsou malá regionální letiště konkurencí pro Letiště Praha, a. s.?
Gregor, František ; Mičúch, Marek (vedoucí práce) ; Rod, Aleš (oponent)
Práce se zabývá problematikou konkurenčního prostředí v odvětví leteckého průmyslu se specifickým zaměřením na oblast veřejných mezinárodních letišť na území České republiky. Hlavní pozornost je věnována letišti Praha --Ruzyně, jakožto největšímu letišti v České republice, a jeho současným i budoucím potenciálním konkurentům. Na základě analýzy poplatků na pěti největších českých letištích pro vybrané stroje je stanoveno, jak vysokým variabilním nákladům dopravci čelí. Práce dochází k závěru, že letiště Praha je ze všech letišť pro aerolinie nejméně nákladné, a to především díky cenové politice v podobě cenové diskriminace, kterou uplatňuje. Vzhledem k tomu se ostatní subjekty nedají považovat za příliš silnou konkurenci pražského letiště. Analýza provozních nákladů pro leteckédopravce je provedena i na předpokládaných poplatcích budoucího letiště Vodochody. Zde se práci nepodařilo stanovit jednoznačné stanovisko, mimo jiné i vzhledem k rostoucí poptávce po letecké dopravě, chybějícím datům a omezené kapacitě pražského letiště.
|