Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Experimentální zvukový efekt založený na dynamické filtraci signálu
Leitgeb, David ; Miklánek, Štěpán (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je realizace experimentálního zvukového efektu založeného na dynamické filtraci signálu. Byly provedeny dvě implementace efektu, jedna v prostředí Matlab s použitím jeho rozšíření Audio Toolbox a druhá v programovacím jazyce C++ s použitím aplikačního frameworku JUCE. Mezi hlavní typy zpracování signálu, které se v navrženém efektu vyskytují patří kmitočtová filtrace, zpoždění signálu a řízení parametrů efektu pomocí nízkofrekvenčních oscilátorů. První verze efektu slouží převážně jako prototyp ověřující správnou funkčnost navržených algoritmů. Výsledkem druhé realizace je plnohodnotný plug-in modul použitelný např. při hudební produkci. Obě verze efektu jsou také dostupné ve formátu VST, který je možné využít v různých hostitelských aplikacích. Text práce je rozdělen do tří hlavních částí: teoretického úvodu, implementace efektu a testování jeho funkčnosti. Teoretický úvod se věnuje popisu problematiky několika oblastí zpracování zvukového signálu, které jsou klíčové pro správnou implementaci jednotlivých částí efektu. Ta je popsána v následující části textu, v případě realizace v prostředí Matlab převážně formou výpisů ze zdrojového kódu, C++ verze pak z velké části slovním popisem. Poslední část práce je zaměřena na demonstraci funkčnosti obou verzí efektu. Zde jsou uvedeny grafické ukázky různých způsobů použití efektu. Zvukové soubory těchto ukázek jsou k dispozici v elektronické příloze práce.
Implementace parametrického ekvalizéru do VST3 zásuvného modulu
Pevný, Jindřich ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Frenštátský, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje oblasti DSP (číslicové zpracování signálů – Digital Signal Processing), konkrétně parametrickým strukturám digitálních shelving filtrů využitelných jakožto stavebních bloků parametrického ekvalizéru. Cílem práce je nastudovat možnosti nepřímého návrhu parametrických filtrů využitím dekompozice přenosové funkce shelving filtrů na funkci fázovacího článku a následná implementace těchto filtrů do zásuvného modulu pomocí Steinberg VST3 SDK.
Řízení algoritmů číslicového zpracování signálů v reálném čase pomocí HTML prohlížeče
Slováček, Martin ; Mačák, Jaromír (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Technologie VST je jedna z nejpoužívanějších pro zpracování zvuku v reálném čase. Jednotlivé VST efekty jsou vkládány do hostitelských aplikací formou zásuvných modulů. Tato práce se zabývá návrhem vzdáleného řízení hostitelské aplikace pro VST plug-iny pomocí Java appletu zobrazeného ve webovém prohlížeči. Grafické uživatelské rozhraní je sestaveno z vytvořených ovládacích prvků. Počet ovládaných parametrů plug-inu je appletu serverem předán v konfiguračním souboru XML. K dispozici jsou tři typy ovladače: posuvník, otočný kontrolér a tlačítko. Při změně hodnoty některého z parametrů applet odešle serveru zprávu s~informací o aktuální hodnotě všech parametrů. Server na tuto změnu reaguje nastavením parametrů načteného VST modulu. Navržené řešení bylo kompletně realizováno a prakticky ověřeno.
Implementace časově-variantního konvolučního procesoru
Brhel, Tomáš ; Vrba, Kamil (oponent) ; Balík, Miroslav (vedoucí práce)
V této práci je řešen návrh univerzálního časově-variantního konvolučního FIR procesoru. Návrh je připraven pro zpracování velmi dlouhých posloupností s potlačením procesního zpoždění. V práci jsou dále navrženy metody pro plynulý přechod mezi různými impulsovými odezvami. Algoritmus je nejdříve realizován v prostředí Matlab a následně jako VST zásuvný modul.
Softwarový sampler se zvuky cimbálu
Bičan, Jan ; Přikryl, Lubor (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Hlavní cíl této práce je vytvoření VST zásuvného modulu (pluginu), který bude sloužit jako výstupní část elektronického cimbálu. Práce nejprve vysvětluje základní pojmy sampler, cimbál, VST, MIDI, mikrofony a mikrofonní techniky snímání. Poté popisuje jednotlivé části tvorby softwarového sampleru se zvuky cimbálu. To zahrnuje nahrání jednotlivých tónů (vzorků) cimbálu, jejich třídění, editaci a implementaci do technologie VST. Popisuje problematiku konkrétního nástroje a odlišnosti od jiných, příbuzných zásuvných modulů a navrhuje řešení. Na konci práce je zhodnocen její průběh, testování s hardwarovými částmi elektronického cimbálu a její nedokonalosti s návrhy na budoucí zlepšení.
Granular Synthesis in Music Production
Pečinka, Pavel ; Glembek, Ondřej (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
The focus of this thesis is on designing and creating a granular synthesis application for music production. The application is implemented as a VST3 plugin with the use of JUCE framework and C++ programming language and is capable of interfacing with Digital Audio Workstations, or DAWs for short, which are programs that serve as a central point for music producers, where they can create new sounds, mix songs and create audio recordings among many other things. The plugin is designed as a sampler, able to load a sample file containing audio data and use this data for further processing and playback. Evaluation of user tests indicates, that the application can be successfully used for music production as a granular synthesis instrument.
Software pro digitální mixážní pult
Zoň, Robin ; Přinosil, Jiří (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a realizací softwaru pro digitální mixážní pult postaveného na platformě Windows. Tento software umožňuje vícekanálové zpracování zvukového signálu v reálném čase, připojení několika vstupních a výstupních jednotek, směřování signálu mezi těmito jednotkami a vkládání a správu VST plug-in modulů. Software využívá zvuková rozhraní připojená pomocí technologie ASIO. Práce je rozdělena na několik aplikací. Hlavní aplikace provádějící výpočty zvukových vzorků a vkládání a správu plug-in modulů je naprogramována v jazyce C++ s využitím technologie JUCE. Tu lze ovládat skrze své vlastní lokální rozhraní nebo webové ovládací rozhraní naprogramované v jazyce TypeScript, které využívá technologii React. Webové rozhraní umožňuje řízení VST plug-in modulů díky své vlastní implementaci řízení.
VST plug-in modul pro řízení dynamiky zvukového signálu
Zoň, Robin ; Frenštátský, Petr (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je realizace efektů pro úpravu dynamiky signálu. Práce zahrnuje čtyři základní dynamické efekty – kompresor, expander, limiter a šumovou bránu. První část práce zahrnuje vypracování efektů v softwarovém prostředí Matlab. Toto řešení nabízí napojení řídící větve na jiný zdroj signálu, zobrazení průběhů jednotlivých bloků řídící větve, nahrávání výstupního signálu a umožňuje ukládání výstupních charakteristik. Ve druhé části práce byl efekt realizován pomocí technologie VST, což nabízí možnosti úpravy parametrů v reálném čase a zobrazení a nahrání signálu v jednotlivých bodech řídící větve signálu. Vypracování zahrnuje i krátké pojednání o využití takových dynamických efektů v praxi a sbírku vzorových příkladů pro demonstraci použití takovýchto efektů.
Generátor harmonických zvuků a akordů
Bednář, Jan ; Mašek, Jan (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Hlavní cíl této bakalářské práce je vytvoření VST zásuvného modulu (plug-inu), který bude schopný generovat zvuk pro několik tónů současně. V této práci je popsána stručná teorie hudební akustiky, která se zaměřuje na základní vztahy mezi tóny, harmonickými složkami a jejich vlivem na zvukovou barvu. Dále je popsán způsob fungování temperované soustavy ladění, vztahy mezi jednotlivými intervaly a způsob vytváření akordů různých tónin na základě jednotné půltónové masky akordu. Zmíněny jsou základy technologie VST, prostředky pro programování pomocí VST SDK a základní zprávy technologie MIDI potřebné pro její implementaci do VST plug-inu.
Návrh a realizace řídící midi klaviatury
Dvořáček, Štěpán ; Hrbáček, Radek (oponent) ; Krejsa, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá zhotovením specifického MIDI kontroléru schopného ovládat počítačovou simulaci varhan Hammond. Teoretická část je tvořena stručným úvodem do problematiky zvuku a MIDI ve spojením s počítačem, dále kapitolou věnovanou varhanám Hammond a simulaci GSI Vb3, z níž vyplývají klíčové ovládací prvky kontroléru. Následuje popis řešení mechanické a elektronické části nástroje. Výsledkem této práce je funkční klávesový kontrolér vhodný pro využití v nahrávacím studiu i při živé produkci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.