Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 100 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vyvažování hřídelí
Patloka, Jiří
V diplomové práci je uveden přehled způsobů vyvažování hřídelů a rotorů točivých strojů. Jsou popsány metody statického a dynamického vyvažování, typy zařízení pro vyvažování a způsoby vyrovnání nevyvážených hmot. Detailněji je popsáno vyvažování klikového hřídele, který vychází z konstrukčního návrhu dvouválcového dvoudobého motoru. Další část práce je zaměřena na dvoudobé motory a klikový mechanismus. Zde je uveden princip funkce dvoudobých motorů, jejich využití a porovnání s motory čtyřdobými. Tato část práce je doplněna o průběhy kinematických veličin z návrhu klikového mechanismu dvoudobého motoru, průběhy tlaku ve válcích a průběhy sil a momentů od tlaku plynů. Praktickou částí práce je reálné vyvažování klikového hřídele na vyvažovacím zařízení Schenck. Byla vytvořena metodika vyvažování a způsob vyrovnávání nevyvážených hmot. V závěru jsou shrnuty výsledky vyvažování, jejich grafické vyhodnocení a je provedena diskuse vhodnosti zvoleného postupu vyvažování a dosažených výsledků.
Hodnocení závad vybrané funkční skupiny spalovacích motorů
Baka, Petr
Bakalářská práce se zabývá hodnocením klikového mechanismu spalovacího motoru. Práce je členěna na tři hlavní části. První část se věnuje současnému stavu v konstrukci motorů dnešních osobních automobilů. Druhá část pojednává o stavbě a materiálovém složení jednotlivých částí klikového mechanismu. Třetí část je zaměřena na hodnocení závad vznikajících na klikovém mechanismu a jejich rozdělení podle příčiny jednotlivých defektů.
Tlumení vibrací spalovacích motorů
Kožuch, Jonáš ; Böhm, Michael (oponent) ; Fridrichová, Kateřina (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou tlumení vibrací spalovacích motorů. Uvádí přehled příčin vzniku vibrací a popisuje je. Nejnebezpečnějším jevem jsou pro klikový hřídel torzní kmity, a proto je důležité tento jev co nejlépe eliminovat. Je uveden přehled současných řešení tlumení torzních vibrací. Tlumiče torzních kmitů jsou rozděleny do jednotlivých skupin. Rozdělení spočívá převážně v typu konstrukce a ve způsobu, jakým tlumiče vibrace eliminují. Závěrečná část se zaměřuje na provedení simulace dynamiky klikového mechanismu v programu GT-Suite. V simulacích jsou měněny parametry pryžového torzního tlumiče, konkrétně moment setrvačnosti a nastavení Maxwellova modelu. Poté je zkoumán jejich vliv na torzní vibrace. Výstupem jsou ideální parametry tlumiče pro daný model motoru.
Návrh výroby vysokootáčkového hřídele
Polesný, Pavel ; Jaroš, Aleš (oponent) ; Kalivoda, Milan (vedoucí práce)
V bakalářské práci je navržen postup výroby klikového hřídele jednoválcového dvoutaktního motoru s průměrem setrvačníku 20,5 mm, klikovým čepem o 9 g6, ojničním čepem o 4 g6, a celkovou délkou 63,5 mm. Vzhledem k výrobní dávce 1000 ks byla z navržených výrobních metod zvolena metoda obrábění, hřídel bude vyráběna jako monolit. Dále proběhlo řešení zápichů na koncích broušených ploch 9 g6 a 4 g6. Vzhledem k tloušťce stěny 1,25 mm, zůstanou plochy bez zápichů a v rozích bude ponechán rádius či sražení. Vzhledem k tomu, že axiální ložisko i ojnice mají vnitřní sražení 0,7x45°, zápichy nejsou nutné. Polotovarem byla zvolena ocel 15.142 zušlechtěná na nižší pevnost dodávaná ve formě tyčí 25x3000 mm společností ZJP, s.r.o. Součást bude vyráběna na dlouhotočném automatu Manurhin K´MX EVO 732. Po nitridování bude součást broušena na brusce Bernardo URS 500 N. Pro výrobu polotovaru byl zvolen minerální olej OPTIMA EXTREMECUT 46 a pro broušení byla zvolena emulze o koncentraci 2 %, namíchaná z ropného emulzního oleje BITOL M. Následně byl zpracován technologický postup a vytvořeny operační návodky. Pomocí výpočtů bylo určeno, že pro výrobu zadané série je potřeba 26 kusů tyčí. Výroba celé série bude trvat necelé čtyři směny.
Výpočtový model vyvažovací jednotky řadového pětiválcového motoru v multi-body systému
Jadrný, Jan ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtem a konstrukčním návrhem vyvažovací jednotky řadového pětiválcového motoru. Práce obsahuje výpočet vyvažovacích hřídelů a jejich konstrukční návrh a návrh výpočtového modelu hnacího mechanismu s vyvažovací jednotkou v programu MSC Adams – Engine.
Píst zážehového motoru závodní verze Škoda 110
Gerák, Jakub ; Maršálek, Ondřej (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá závadou na pístu Metalex pro motor závodní Škody 110. Cílem práce je zjistit důvody závady pístu, zkontrolovat nejvíce namáhané části pevnostním výpočtem a navrhnout případné konstrukční řešení tak, aby píst vydržel všechna namáhání po celou dobu požadované životnosti.
Návrh klikového mechanismu leteckého vznětového motoru
Josefíková, Kateřina ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh klikového mechanismu pro vznětový letecký motor. Dále pak vhodné vyvážení klikového mechanismu, pevnostní kontrola klikového hřídele a výpočet torzních kmitů. Vypracovat výkresovou dokumentaci klikového hřídele.
Tříválcové motory
Kočvara, Antonín ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je shrnout vývoj čtyřdobých řadových tříválcových motorů od počátku jejich výroby do dnešní doby, jak z hlediska parametrů, tak z hlediska konstrukce. Dalším cílem je přiblížit důvody jejich využívání. Důvody využívání jsou vesměs porovnávány se čtyřválcovým motorem a některé jsou i podloženy výpočtem. Součástí práce je i kapitola popisující silová působení v hnacím ústrojí a jejich vliv na tříválcový motor. V závěru práce je pojednáno o možném budoucím vývoji řadových tříválcových motorů.
Pětiválcový řadový vznětový motor s pryžovým tlumičem
Masnica, Pavel ; Dundálek, Radim (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh a uspořádání řadového pětiválcového vznětového motoru s pryžovým tlumičem se zadanými parametry, návrh uspořádání klikového mechanismu, návrh vyvážení setrvačných sil a jejich momentů, modální analýza, výpočet torzních kmitů a návrh pryžového tlumiče.
Koncepce řadového zážehového motoru
Kočvara, Antonín ; Píštěk, Václav (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá porovnáním řadového zážehového čtyřválcového motoru o zdvihovém objemu 1,5 litru a jeho tříválcové alternativy, která ze čtyřválce vychází. Práce je uvedena rešerší, kde jsou příklady některých současně vyráběných motorů. Následuje konstrukční návrh obou motorů, kde je detailněji proveden návrh klikových mechanismů. Poté jsou klikové mechanismy podrobeny dynamické analýze s použitím MKP a MBS metod. Práce končí porovnáním obou motorů z hlediska zatížení klikového hřídele, hmotnosti a zástavby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 100 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.