Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 368 záznamů.  začátekpředchozí359 - 368  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj desktopových aplikací v jazyce Java s bohatým grafickým uživatelským rozhraním.
BÁLEK, Petr
Práce se snaží ukázat na pokročilých příkladech možnosti, které nabízejí již standardně dodávané balíčky Javy, kde největší důraz je kladen na balíčky javax.swing a java.awt. V práci jsou samozřejmě vytvořeny a uvedeny ukázkové příklady, které jsou vybudovány na výše uvedených balíčcích. Okruhy, kterých se práce týká jsou například animace, efekty statické a dynamické, konvoluční filtry, přechody, alfa kompozice a jiná další témata.
Graphical User Interface pro MATLAB v7.1
BRABEC, František
Hlavní cíl mé práce je zaměřen na vytvoření textu, který má posloužit jako určitý nástroj pro tvorbu a vývoj grafických rozhraní v programovacím jazyku MATLAB. Obsah této práce se zaměřuje na základní seznámení s programovacím balíkem MATLAB, jeho historií, tvorbou m-souborů a popis práce v GUI prostředí. Velký důraz je kladen hlavně na správný návrh GUI aplikace, na její funkčnost a výpočetní část tak, aby byla pro uživatele zajištěna maximální efektivita. Skloubením všech těchto částí v GUI prostředí by měla vzniknout aplikace s velkým potenciálem.
VYUŽITÍ MATLABU PRO INOVACI VÝUKY TEXTILNÍCH
Salačová, J. ; Lédl, Vít
Studenti jsou v rámci magisterského i navazujícího magisterského studia připravováni tak, aby byli schopni řešit náročné úkoly v rámci předmětů jako Textilní zkušebnictví, Řízení jakosti, Zkoušení textílií, Textilní marketing, Metod termické analýzy či Exploratórní analýzy dat. Uvedené předměty vyžadují řešení komplexních matematických úloh, případně vyhodnocování měřených dat. Studenti mají být schopni zkoumat vlastnosti textilních struktur a textilních materiálů. S nastupující inovací v oblasti textilního materiálového inženýrství (např. nanovlákna, nanotechnologie, nové druhy technických textilií, inteligenní textilie) se ukazuje jako nezbytnou inovace stávající výuky. Inovace je zaměřena také na širší využítí MATLABu pro automatizovanou defektoskopii a obecně hodnocení textilii. S tím souvisí především semiautomatické zpracování naměřených dat, možnosti vizualizace dat, vyhledávání vad textilních struktur, klasifikaci defektů či vybrané úlohy analytické geometrie.
Standardy pro podporu GUI aplikací v Javě
Došek, Tomáš ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Pecinovský, Rudolf (oponent)
Práce popisuje řešení tvorby grafického uživatelského rozhraní na platformě Java SE, jeho propojení s logickou částí aplikace a souvisejících problémů. K řešení je využito standardu JavaBeans, knihovny grafických komponent Swing a k propojení grafické a logické části aplikace je využito knihovny Beans Binding, referenční implementace standardu JSR 295. Značná pozornost je věnována podpoře použitých technologií v nástroji GUI Builder, vývojového prostředí NetBeans. Popsané řešení umožňuje vytvářet grafická rozhraní snadněji, v kratším čase, a nabízí silnější kontrolu nad propojením grafického rozhraní s logikou aplikace. Použité technologie jsou popsány v kontextu reálných situací a uvedené příklady poskytují čtenáři znalosti k jejich praktickému použití.
Technologie, design a grafické uživatelské rozhraní moderních webových aplikací
Vávra, Ondřej ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou tvorby moderních webových aplikací a jejich grafického uživatelského rozhraní. První část definuje základní pojmy dané problematiky, uvádí současné technologie tvorby webových aplikací spolu se specifiky, které ovlivňují návrh grafického rozhraní, a představuje širší pohled na proces jeho navrhování. Praktická část analyzuje možnosti využití frameworků a jejich grafických komponent pro využití ve webových aplikacích. Přínosem práce je kritické zhodnocení těchto řešení a demonstrace jejich vlastního přínosu pro grafické uživatelské rozhraní. Práce také obsahuje průzkum využití frameworků v českých e-shopech a odpovědi na otázky, zda vůbec a proč frameworky k vylepšení ovládání aplikace využívat.
Nástroje pro návrh uživatelského rozhraní
Honová, Veronika ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Benáčanová, Helena (oponent)
Cílem této bakalářské práce je charakterizovat a zhodnotit WYSIWYG nástroje pro návrh uživatelského rozhraní desktopových aplikací a poté vybrat nejlepší nástroj. Pro dosažení tohoto cíle je nejdříve nutné definovat základní pojmy týkající se problematiky návrhu uživatelského rozhraní a dále určit hodnotící kritéria a jejich váhy ve výsledném hodnocení nástrojů. Práce se dělí na dvě části. Teoretická část objasňuje pojmy jako uživatelské rozhraní, aplikace, WYSIWYG technologie a popisuje základní zásady pro návrh uživatelského rozhraní. V praktické části jsou definována kritéria, představeny a zhodnoceny jednotlivé nástroje. Poslední kapitola praktické části obsahuje celkové vyhodnocení nejlepšího nástroje. Jsou charakterizovány nástroje GUI Design Studio, Microsoft Expression Blend, Microsoft Office Visio, Java GUI Builder a Balsamiq Mockups. Mezi 8 hodnotících kritérií se řadí licence nástroje, cena, dostupnost zkušební verze, kvalita informací na webových stránkách výrobce, podpora ze strany výrobce, česká jazyková lokalizace nástroje, přívětivost uživatelského rozhraní nástroje a jeho funkcionalita. Pro stanovení vah kritérií je použita metoda pořadí, užívaná při vícekriteriálním rozhodování. Přínosem práce je především celkové zhodnocení několika nástrojů pro návrh uživatelského rozhraní a tedy možnost porovnání kvality jednotlivých nástrojů.
NetBeans GUI Builder
Pusiankova, Tatsiana ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Tichý, Vladimír (oponent)
Cílem této práce je přiblížit čtenáři možnosti tvorby a úpravy grafického rozhraní k aplikaci vyvíjené v programovacím prostředí jazyka Java NetBeans a to za pomocí nástroje NetBeans IDE GUI Builder. Ve výsledku by pak měl být i čtenář, který přijde do styku s tímto nástrojem poprvé, schopen tvorby vlastního grafického prostředí. Práce obsahuje teoretický popis nástroje NetBeans IDE GUI Builder, včetně jeho nejdůležitějších vlastností a charakteristik, a také řadu praktických návodů na užití, které pomohou čtenářovi ve vytvoření svého prvního grafického uživatelského rozhraní. Po seznámení se samotným prostředím tohoto nástroje jsou čtenáři přiblíženy jeho jednotlivé prvky, komponenty, jejich význam a využití. Dále jsou již popsány konkrétní komponenty jednotlivých prvků, jejich význam, funkce a u stěžejních komponent pro názornost i jejich praktický příklad. Práce také zahrnuje popis základních postupů při využití nástroje NetBeans IDE GUI Builder a proto může sloužit jako návod k použití pro začínajícího uživatele.
Návrh dobře použitelného GUI datově orientovaných transakčních aplikací.
Moudrý, Vojtěch ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Stanovská, Iva (oponent)
Tato práce si klade za cíl popsat jednotlivé zásady, které jsou nezbytné pro tvorbu datově orientovaných transakčních aplikací. Současně by měla sloužit jako metodický popis pro vývoj konkrétního typu aplikací prezentující správné řešení i časté chyby. První kapitoly jsou zaměřeny na vysvětlení pojmu grafické uživatelské rozhraní od svého počátku až po současnost. Popisuje stávající možnosti vývoje aplikací a objasňuje, proč je v dnešní době kladen tak velký důraz na GUI. Další část je věnována objasnění odlišnosti datově orientovaných transakčních aplikací od jiného aplikačního software. Vysvětluje základní principy jejich fungování a poukazuje na špatná řešení, která v zápětí autor doplňuje o možnost správného řešení. V závěru práce je zmíněno ze strany autora ideální řešení návrhu aplikace, jež eliminuje veškeré nedostatky popsané v předchozích kapitolách. Teoretická část vychází z dostupné literatury a vlastních zkušeností. Praktická část je z drtivé většiny tvořena vlastními zkušenostmi a zkušenostmi kolegů, pracujících v tomto odvětví.
Uživatelské rozhraní očima kognitivní vědy
Šilar, Pavel ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Uživatelská rozhraní operačních systémů byla často vyvíjena dle technologických a marketingových omezení. Až v současné době se více hledí na uživatele, který operační systém používá. Navrhují se uživatelská rozhraní, která mají odpovídat jeho chování a očekávání. V oblasti výzkumu fenoménu lidské mysli se angažuje kognitivní věda. Její východiska byla použita k určení těch aspektů lidského myšlení, které mají vztah k fungování uživatelského rozhraní. Jedná se zejména o oblast vzhledu uživatelského rozhraní, jeho textových prvků a funkcí. Na základě zjištěných závěrů byl sestaven celkový model, který byl použit k ověření, zda soudobé operační systémy odpovídají poznatkům o lidské mysli. Při porovnávání existujících operačních systémů a vytvořeného modelu bylo zjištěno, že v mnoha oblastech tyto systémy odpovídají poznatkům kognitivní vědy. Některé nedostatky byly nalezeny v oblasti prostorového vzhledu, užití gestalt principů vnímání, podpory výuky uživatele a využití učících principů umělé inteligence. V těchto oblastech je možnost zlepšení návrhu uživatelského rozhraní, které by tak mohlo lépe reflektovat lidskou mysl.
Návrh grafického uživatelského rozhraní
Dohnal, Tomáš ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Brixí, Radim (oponent)
Cílem této práce je vysvětlit čtenáři základní principy návrhu grafického uživatelského rozhraní. V první kapitole je nastíněna evoluce grafického uživatelského rozhraní od jeho prapůvodních počátků až k současnosti. Dále jsou představeny základní principy návrhu grafického uživatelského rozhraní a stručně charakterizovány hlavní prvky, kterými je toto rozhraní tvořeno. Nakonec je přiblížen dílčí proces tvorby a návrhu grafického uživatelského rozhraní na autorově vlastní softwarové aplikaci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 368 záznamů.   začátekpředchozí359 - 368  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.