|
Zvyšování účinnosti emisního systému vznětového motoru
Stráník, Daniel ; Fridrichová, Kateřina (oponent) ; Böhm, Michael (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou tvorby emisí u vznětového motoru těžkého vozidla. V motoru nelze docílit dokonalého spalování, proto při spalování nafty dochází k tvorbě škodlivin, které je nutné eliminovat. K redukci škodlivin obsažených ve výfukových plynech slouží emisní systémy. Protože se limity na množství emisí stále zpřísňují a brzy má vyjít v platnost nová emisní norma Euro VII, je stále důležité snižovat emise u spalovacích motorů. Elektrické, či jiné alternativní pohony, nejsou totiž u těžkých vozidel ještě dostatečně rozvinuté. Tato práce navíc obsahuje návrh řešení, kterým by šlo docílit větší redukce škodlivin a tím i tedy žádaného zvýšení účinnosti celého emisního systému. Za tímto účelem byl vytvořen simulační model v softwaru GT-Suite a byly uskutečněny simulace, pro napodobení jízdních cyklů WHSC a WLTC class 1 pro simulaci ustálených i přechodových stavů. Díky tomu je pak možné porovnat výsledné emise po úpravě emisního systému s těmi s výchozím emisním systémem. Závěrem práce je stručný popis a vyhodnocení výsledků a také nastínění dalších možných postupů.
|
| |
|
Catalytic converter and particulate filter functions on diesel vehicles
Šišpera, Adam ; Beran, Martin (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
This bachelor's thesis aims to present diesel emission-reduction systems to a broader public, uncovering the basic principles of diesel engine and mechanisms of emission-creation. Catalytic reduction and diesel particulate filter functions are then described, explaining the importance of operating temperature and methods it can be controlled. Finally, it discusses the possibilities of reducing the carbon footprint and complying with the upcoming EURO VII standard.
|
|
Catalytic converter and particulate filter functions on diesel vehicles
Šišpera, Adam ; Beran, Martin (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
This bachelor's thesis aims to present diesel emission-reduction systems to a broader public, uncovering the basic principles of diesel engine and mechanisms of emission-creation. Catalytic reduction and diesel particulate filter functions are then described, explaining the importance of operating temperature and methods it can be controlled. Finally, it discusses the possibilities of reducing the carbon footprint and complying with the upcoming EURO VII standard.
|
| |