Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 672 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Užívání vybraných sociálních sítí žáky druhého stupně základní školy na Havlíčkobrodsku
Prchalová, Kateřina ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Kollerová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá užíváním vybraných sociálních sítí žáky druhého stupně základní školy na Havlíčkobrodsku. V teoretické části je nejprve vymezen pojem sociální síť, postupně popsány nejužívanější sociální sítě a charakterizována rizika, se kterými se mohou uživatelé v online prostředí setkat, včetně vlivu na jejich psychické a fyzické zdraví. Praktická část je zpracována na základě výzkumu, který byl realizován metodou dotazníkového šetření v 8. a 9. ročníku vybrané základní školy v Havlíčkově Brodě. Cílem výzkumu bylo zjistit informace týkající se užívání sociálních sítí žáky druhého stupně základní školy, především určit které sociální sítě využívají nejčastěji, kolik času na sociálních sítích tráví a zda dodržují zásady bezpečného chování v online prostoru. Výsledky dotazníkového šetření ukázaly, že žáci nejčastěji užívají sociální síť Instagram. Tuto síť využívají převážně ke komunikaci, dále potom ke sledování krátkých videí tzv. Reels a příspěvků ostatních uživatelů. Z výzkumu vyplývá, že poměrně velká skupina respondentů tráví na sociálních sítích nadměrné množství času, a to zejména o víkendech, kdy jsou schopni v online prostředí strávit čtyři a více hodin. Z výsledků dále vyplývá, že většina žáku považuje své chování na sociálních sítích za bezpečné, což je ovšem v rozporu s...
Arteterapie jako podpůrný nástroj pro žáky střední umělecké školy
ČERNÁ, Magdalena
Tato bakalářská práce seznamuje s možnostmi začlenění arteterapie jako podpůrné metody pro žáky střední umělecké školy. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu adolescence, problematikou změn po fyzické a psychické stránce během studia střední školy a nejčastějšími poruchy chování s tímto obdobím spojenými. Také stručně popisuje charakteristické principy arteterapie. Praktická část je založena na autorčině práci s vybranými žáky. Jsou zde popsány kazuistiky jednotlivých respondentů, se kterými autorka spolupracuje během více setkání. Také je zde uvedena charakteristika výtvarného projevu žáka střední umělecké školy. Cílem této bakalářské práce je nastínit možnosti použití arteterapie na středních uměleckých školách a efekty jejího působení na žáky.
Připravenost dívek z výchovného ústavu na samostatný život
RANDLOVÁ, Alžběta
Cílem mé bakalářské práce je analyzovat prostředí výchovného ústavu ve vztahu k dostatečnosti přípravy dívek. Mým vedlejším cílem je vyhodnotit domněnky a názory dívek na dostatečnost přípravy na samostatný život ze strany výchovného ústavu. Jedná se o kvalitativní výzkum a jako postup v dosažení cíle jsem zvolila polostrukturované rozhovory se sedmi dívkami ve výchovném ústavu. Ku pomoci mi byl diktafon, který zaznamenával rozhovory s dívkami. Přepsané rozhovory jsou součástí příloh. Práce lépe pomáhá pochopit pocity dívek ve výchovném ústavu vzhledem k přípravě na samostatný život ze strany výchovného ústavu. Obsahuje také domněnky a názory dívek na dostatečnost či nedostatečnost přípravy ze strany výchovného ústavu. Téma této bakalářské práce mi přijde přínosné pro širokou veřejnost, která může stále brát ústavní péči jako nedostatečnou a neadekvátní pro děti a mladistvé. Přínos ale může mít i pro konkrétní výchovný ústav, pro který bude bakalářská práce určitou reflexí ze strany dívek, které měly jak slova pochvaly, tak podněty pro zlepšení. V závěru bakalářské práce po vyhodnocení rozhovorů vychází, že dívky jsou si pomoci ze strany výchovného ústavu vědomy, znají také podmínky, za kterých jim je pomoci a vědí, že mohou o pomoc vždy zažádat. Dále v bakalářské práci mám, že dívky jsou v rozsahu svých možností teoreticky připravené na vedení samostatného života a své domácnosti.
Dívky a reprodukční zdraví
CHARVÁTOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zaměřuje na dívky a jejich informovanost o reprodukčním zdraví. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá definicí reprodukčního zdraví, jeho rizikovými faktory a pojednává o sexuální výchově jako celoživotním procesu. Dále je v textu popsána problematika dospívání, včetně sekundárních pohlavních znaků, které se objevují u dívek během puberty. Detailněji je popsána menstruace, druhy antikoncepčních metod a pohlavně přenosné choroby včetně prevence. V neposlední řadě je definováno plánované rodičovství a kladen důraz na důležitost gynekologické prohlídky. V závěru teoretické části je charakterizována práce porodní asistentky, její kompetence včetně poskytované komunitní péče se zaměřením na dospívající dívky. Pro praktickou část byly stanoveny dva cíle. Prvním cílem bylo zmapovat informovanost dívek na základní škole o reprodukčním zdraví. Druhým cílem bylo zjistit zdroje informací o reprodukčním zdraví u dívek na základní škole. Dále měla práce stanoveny dvě hypotézy, které zněly následovně. Hypotéza 1: Dívky na základní škole by uvítaly přednášku týkající se reprodukčního zdraví spíše od zdravotnického pracovníka než od učitele dané školy. Hypotéza 2: Dívky na základní škole získávají informace týkající se reprodukčního zdraví spíše z internetu než ze školní výuky. Výzkumný soubor byl tvořen 108 respondentkami (100 %). Konkrétně bylo 52 dívek (48 %) z 8. třídy a 56 dívek (52 %) z 9. třídy vybraných základních škol. Dívky odpovídaly na otázky týkající se reprodukčního zdraví. Zvolen byl kvantitativní sběr dat, ke kterému byl sestaven dotazník o 32 otázkách, z toho bylo 16 otázek uzavřených, 15 otázek polouzavřených a 1 otázka otevřená. Rozšířen byl v papírové podobě do vybraných základních škol. K vyhodnocení byl využit McNemarův test, skrze který se posuzovaly stanovené hypotézy. Hladina významnosti pro platnost hypotéz činila 0,05. Z výzkumného šetření vyplynulo, že 98 % dívek získalo informace týkající se reprodukčního zdraví od vyučujícího na základní škole, nikoli od zdravotnických pracovníků jako je lékař, zdravotní sestra či porodní asistentka. Avšak 79 % dívek uvedlo, že by mělo zájem o vzdělávací přednášky od porodní asistentky. Výzkumné šetření dále prokázalo, že dívky na základní škole získávají nejvíce informací týkajících se reprodukčního zdraví z internetu (49 %), od rodičů (38 %) a ze školy (37 %). Znepokojivé bylo zjištění, že se v jedné odpovědi objevilo, že nikdo žádné informace o reprodukčním zdraví dívce nepředal. Výsledky výzkumné části by mohly být využity porodními asistentkami jako inspirace, zejména pro přípravu podkladů na přednášky o reprodukčním zdraví pro dospívající dívky na základních školách.
Rozdíly ve vnímání smyslu života a víry v adolescenci a v seniorském věku
VELKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá problematikou hledání smyslu života ve stáří a v adolescenci. Cílem předvýzkumu bylo zjistit, zda a jaké existují rozdíly ve vnímání smyslu života a v čem nachází smysl života vybraní senioři a adolescenti. Dílčím cílem bylo zdůraznit důležitost vědomí smysluplnosti našeho jednání v seniorském věku a v období adolescence. V teoretické části je popisován vztah náboženské víry a smyslu života, životní období adolescence, dále stárnutí, stáří a změny spojené s tímto obdobím. Praktická část obsahuje kvalitativní předvýzkum. Cílem předvýzkumu je zjistit pohled vybrané skupiny seniorů a adolescentů na smysl jejich života. Provedený kvalitativní předvýzkum se zaměřil také na dílčí otázky, jejichž prostřednictvím zjišťoval, zda a jakým způsobem se osloveným respondentům daří naplňovat jejich život, jaké hodnoty mají, co je jejich smyslem života, jaké jsou jejich hlavní zdroje smysluplnosti a životní cíle.
Noc
Dušek, Filip ; Moravanský, Tomáš (oponent) ; Javůrek, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce NOC se zabývá vnímáním světa dospívajícím jedincem. Zobrazuje konkrétní období ze života autora a jím prožité události odpovídající skutečným reáliím. Za tímto účelem byla zvolena forma hraného dokumentu. Na začátku bylo důležité pokusit se porozumět, pojmenovat a pochopit své tehdejší myšlenkové pochody. Ve výsledné fázi se pak dostáváme k setrvávání v pouhém pozorování bez vyřčení verdiktu. Dokument je krátkometrážního formátu. Hlavní roli hraje blízká osoba (bratr), která se rovněž nachází v podobném životním období. Prostor vyprávění a lokace filmu jsou také věrné reálným místům, kde se události původně odehrávaly. Ve filmu bude figurovat ve vizuální složce převážně jedna osoba - coby autorovo mladší já. Celý film je provázen hlasem neurčité rozpolcené entity (vnitřní hlas herce/svědomí/bůh/zkušenosti/...), která ve formě monologu bude odkrývat co se odehrávalo. Tyto hlasy budou zhmotněny ve 3D objektu, který je nenásilně implementován do scén. Skrze intimitu odkrývající autorovo soukromí divákovi nastává smíření se s minulostí. Sebeironizující reflexe, odlehčující pseudoproblémy dospívání, které mohou zpětně působit až malicherně, přesto může přinést zásadní poznání a novou hodnotu.
A co teď?
Šťastná, Kateřina ; Chamonikolasová, Kaliopi (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je dotek. Práce staví na fascinaci dotekem, analyzuje, jak různé obsahy mohou být spojeny s gestem, které symbolizuje něco velmi jemného, letmého až prchavého, ale zároveň může vyvolat velmi intenzivní a klidně dlouhotrvající odezvu. Výstupem bakalářské práce je figurální plastika, jejímž předobrazem je sama autorka ve věku deseti let. Zobrazením dívčího těla ve věku, kdy se fyzicky začíná proměňovat v tělo ženské, chci práce akcentovat dotek v jeho rozporuplnosti, možná jemně znejistit diváky a podnítit otázky cílené právě na to, co pro nás dotek znamená.
Prožitek na letním táboře a jeho význam v rámci dospívání
Fojtů, Jaroslav ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název práce: Dobrodružství a jeho význam v životě Cíl práce: Cílem práce je pomocí ankety zjistit, kde se běžná populace setkává s dobrodružstvím v rámci dospívání, jaké aktuální emoce při tom prožívá a jak vnímá dlouhodobý vliv těchto dobrodružství. Tato zjištění by spolu s teoretickými východisky měla poskytnout dostatek informací pro obohacení stávajících dobrodružných programů a dále sloužit jako podklad pro další vědeckou práci. Metody: Výzkum je tvořen metodou dotazníkového šetření za využití námi sestavené ankety "Dobrodružství a jeho vliv na dospívání" zjišťující emoce v rámci prožitého dobrodružství a subjektivní vnímání jeho dlouhodobého vlivu. Sběr dat proběhl od 15. 8. 2023 do 5. 9. 2023 a výzkumný vzorek čítal 127 respondentů starších 20 let věku. Následně byla anketa vyhodnocena. Výsledky: Respondenti nejčastěji zažili dobrodružství na letním táboře (48%) a v rámci turismu (44,1%). Uvedli, že v rámci dobrodružných aktivit zažili nejčastěji vzrušení (59,1%), adrenalin (52%) či opuštění komfortní zóny (40,2%). 96,7% respondentů si myslí, že na ně prožitá dobrodružství měla dobrý vliv. Nejčastěji uvedli, že na ně měla prožitá dobrodružství pozitivní vliv v oblasti zlepšení sebedůvěry (44,1%), fyzické odolnosti (36,2%) či řešení problémů (42,5%). Jako nejčastější negativní emoce zažívané...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 672 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.