Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,738 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.07 vteřin. 
Dítě se sluchovým postižením v dětském domově při škole pro sluchově postižené
ČÍŽOVÁ, Barbora
Téma dítě se sluchovým postižením v dětském domově při škole pro sluchově postižené je komplexní problematikou, která vyžaduje pozornost. Tyto děti nejenže čelí výzvám, které se pojí s jejich postižením, ale také se potýkají s výzvami spojenými s absencí stabilního rodinného zázemí. Cílem této bakalářské práce je proto popsat specifické potřeby dětí se sluchovým postižením žijících v dětském domově, zejména v oblasti výchovy, vzdělávání a odborné péče. Teoretická část přibližuje problematiku sluchového postižení, jeho diagnostiku, terapii a kompenzaci, ucelenou rehabilitaci a popisuje ústavní péči, převážně dětský domov. Praktická část práce se zaměřuje na identifikaci specifických potřeb těchto dětí v oblastech, jako je vzdělávání, výchova a odborná péče, a dále navrhuje opatření pro jejich efektivní řešení. Pro dosažení cíle byly použity postupy, které zahrnují studium odborné literatury, rozhovory s odborníky a pozorování těchto dětí v prostředí dětského domova a školy pro sluchově postižené.
Role asistenta pedagoga při vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem na základních školách v Jihočeském kraji se zaměřením na ukrajinské žáky
DŘEVOVÁ, Pavla
Téma bakalářské práce se zaměřuje na podporu vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem prostřednictvím asistenta pedagoga. Cílem celé práce je analyzovat roli a význam asistenta pedagoga při edukaci žáků z Ukrajiny. Bakalářská práce je složena z teoretické a praktické části. Teoretická část se skládá ze tří kapitol, které obsahují základní teoretický pohled do uvedené problematiky. První kapitola se věnuje základní charakteristice žáka s odlišným mateřským jazykem, jeho vymezení, legislativnímu ukotvení a poslední část pojednává o jazykové podpoře. Druhá kapitola se zaměřuje na inkluzivní vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem. V kapitole budou nastíněna využívaná podpůrná opatření u této skupiny, faktory ovlivňující jejich edukaci a specifika žáků z Ukrajiny. Poslední kapitola se zabývá profesí asistenta pedagoga. V kapitole je popsána legislativa, kvalifikační připravenost, náplň pracovních činností asistenta pedagoga a kooperace mezi ním a učitelem. Praktická část zkoumá roli asistenta pedagoga a jeho podporu při vzdělávání žáků z Ukrajiny. Tento úsek je realizován pomocí dotazníkového šetření, které je následně doplněno polostrukturovanými rozhovory s asistentkou pedagoga a učitelem, kteří mají zkušenosti s výukou ukrajinských žáků. Celkem se dotazníkového šetření zúčastnilo 226 respondentů. Z výsledků se dozvídáme, při jakých pracovních aktivitách se uplatňuje asistent pedagoga, dále o využití didaktických pomůcek i o vzájemné kooperaci při vzdělávání žáků z Ukrajiny. Výsledky vycházející z kvantitativního výzkumu byly následně doplněny prostřednictvím rozhovorů s pedagogickými pracovníky. Bakalářská práce může posloužit k optimalizaci vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem na základních školách.
Vládní výdaje na vzdělávání
ŠMEJKALOVÁ, Eliška
Bakalářská práce se zabývá vládními výdaji na vzdělávání v České republice. Vzdělávání je charakterizováno jako veřejně poskytovaný statek. Práce se zabývá důvody, proč je pro stát vhodné vzdělávání financovat z veřejných rozpočtů. Klasifikuje vzdělávání v České republice a popisuje způsob veřejného financování vzdělávání. Zdrojem dat jsou převážně hodnoty ze statistické databáze OECD. Důležitou částí této práce je analýza výše a dynamiky vládních výdajů na vzdělávání v mezinárodním srovnání. Komparace vládních výdajů na vzdělávání se provádí pomocí několika ukazatelů, jako jsou vládní výdaje na vzdělávání vyjádřené v poměru k HDP, vládní výdaje na vzdělání přepočtené na jednoho obyvatele, vládní výdaje na vzdělávání vyjádřené jako poměr k celkovým vládním výdajům a procentní srovnání financování vzdělávacích institucí státem a soukromým sektorem. Z výsledků analýz je zřejmé, že Česká republika má vládní výdaje na vzdělávání nižší, než je průměr zemí OECD. Důležitou součástí práce je hledání souvislostí mezi vládními výdaji na vzdělávání a Better life indexem. Tento index umožňuje srovnání blahobytu napříč zeměmi na základě jedenácti ukazatelů, které OECD považuje za zásadní z hlediska životních podmínek a kvality života. Při srovnání postavení České republiky v hodnotách proměnné vzdělávání v Better life indexu jsme došli k závěru, že Česká republika v hodnocení vzdělávání v Better life indexu byla výše než v analýzách vládních výdajů na vzdělávání. Pomocí korelační analýzy byl určen vztah mezi výší vládních výdajů na vzdělávání a některými indikátory Better life indexu, jedná se o indikátory počet let ve vzdělávání, kvalita podpůrné sítě a spokojenost se životem.
Naplnění Minimálního standardu ASVSP v tématu: etika na vybrané vysoké škole
KUPKOVÁ, Karolína Anastázie
Diplomová práce se zabývá tématem naplnění Minimálního standardu ASVSP v tématu: etika. Je rozdělena do 4 kapitol. První kapitola představuje charakteristiku sociální práce a sociálního pracovníka. Úkolem této kapitoly je definovat sociální práci, charakterizovat sociálního pracovníka, přednést předpoklady sociálního pracovníka a jeho morální profil. Taktéž poukazuje na rozdíl mezi profesionální a neprofesionální pomocí. Druhá kapitola se věnuje vzdělávání v sociální práci. V této kapitole jsou předneseny nutné odborné znalosti a vzdělávání sociálních pracovníků s jeho cíli. Kapitola se taktéž zabývá dostatečností vzdělávání a poukazuje na význam a záměr ASVSP. Třetí kapitola slouží k pojetí etického rozměru sociální práce. Součástí kapitoly jsou témata: etika jako nedílná součást sociální práce, etické kodexy, vzdělávání v oboru etiky v kontextu sociální práce. Taktéž minimálním standardem ASVSP v rozměru etiky. Vzděláváním na TF JU v bakalářském programu Sociální a charitativní práce. Poslední kapitola představuje výzkumné šetření, výzkum probíhal formou polostrukturovaných rozhovorů. Cílem bylo zjistit, zda Teologická Fakulta Jihočeské univerzity splňuje Minimální standard Asociace vzdělavatelů v sociální práci v rámci tématu: etika, přesněji rozbor a prověření efektu výuky u absolventů, zda naplánování vede k úspěšné aplikaci znalostí a dovedností v praxi.
Problematika penitenciárního zacházení s mladistvými odsouzenými
Svoboda, Oto ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Bajcura, Lubomír (oponent) ; Jůzl, Miloslav (oponent)
Disertační práce Problematika penitenciárního zacházení s mladistvými odsouzenými analyzuje současné penitenciární přístupy s mladistvými odsouzenými muži v České republice, což je také cílem disertační práce. V teoretické části je provedena charakteristika mladistvých odsouzených jakožto specifické skupiny vězněných osob. Mladiství jsou dále vystihováni z kriminologického pohledu ve vztahu ke specifikům při páchání protiprávní činnosti, z penologického pohledu ve vztahu k trestnímu opatření, z penitenciárního pohledu ve vztahu k výkonu trestního opatření. V disertační práci je dále představena Vězeňská služba České republiky a penitenciární zacházení s mladistvými odsouzenými na Slovensku. Vlastní empirické šetření se zaměřuje na analýzu a charakteristiku penitenciárního zacházení s mladistvými odsouzenými v českých věznicích, které jsou profilovány pro mladistvé muže. V rámci empirického šetření byl proveden kvalitativní výzkum, v němž byly uplatňovány metody výzkumu kazuistika a strukturovaný rozhovor. KLÍČOVÁ SLOVA mladiství odsouzení, vězení, protiprávní činnost, zacházení, vzdělávání, výchova, delikvence, kriminalita, penologie, restorativní justice, penitenciaristika
Výuková aplikace pro poznávání rostlin
Nedělová, Markéta ; Tesařová, Alena (oponent) ; Hynek, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací interaktivní výukové aplikace, která by žákům mohla pomoci zvládnout učení druhů rostlin prostřednictvím prvků gamifikace. K řešení tohoto problému byla navržena a implementována progresivní webová aplikace. Tato aplikace byla vytvořena v reakci na požadavky a potřeby zjištěné během spolupráce se Základní školou v Olešnici. Umožňuje žákům procvičovat a rozšířit své znalosti o rostlinách prostřednictvím kvízů.
Financování zapsaného spolku
MIKUNDA, Jakub
Tato práce se zabývá komplexní finanční analýzou neziskové organizace působící v oblasti vzdělávání. Metody použité v této práci jsou pozorování, komparace, analýza a syntéza. V teoretické části se práce zabývá historií spolků, možnostmi financování neziskových organizací, rolí fundraisera a vícezdrojovostí jako základním pravidlem v hospodaření zapsaného spolku. Praktická část pak aplikuje poznatky z teorie a popisuje vybranou neziskovou organizaci a porovnává financování v soukromém a veřejném sektoru vzdělávání. K tomu jsou využity údaje poskytnuté vybranou organizací a údaje dostupné z veřejných rejstříků. Bakalářská práce se snaží poskytnout návod, zda se má nezisková organizace rozhodnout pokračovat v cestě veřejného financování, nebo se raději vydat cestou soukromého vzdělávání.
Soukromé školy v systému základního vzdělávání: případová studie Karlovarského kraje
Donovová, Gabriela ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Tato diplomová práce se svým zaměřením věnuje oblasti soukromého základního vzdělávání v Karlovarském kraji. Jedná se o případovou studii, jejímž hlavním cílem je přiblížit soukromé základní školy v kontextu vývoje soukromých škol na národní úrovni. Pohlíží na trend posledních let, kdy dochází k nárůstu soukromých škol napříč regiony České republiky. Práce je postavena na sekundárních datech získaných z relevantních dokumentů týkající se soukromého vzdělávání a ze známých poznatků, které jsou v českém prostoru dostupné. Přibližuje fakta o soukromých základních školách z pohledu různých autorů, kteří se tématu primárně v české prostřední věnují. Teoretický základ práce vychází z nabídky a poptávky po vzdělávání. Pozornost je věnována také rodičům, jako aktérům, kteří mají podstatný vliv na existenci soukromých základních škol. Výzkumná část přináší vhled na trh soukromého základního vzdělávání v Karlovarském kraji. Představeny jsou jednotlivé školy, které v kraji vznikají od roku 1991 až po současnost. Snahou je, na základě analýzy dat o jednotlivých školách, objektivně zhodnotit školy, které se v Karlovarském kraji nacházejí. Dále je poukázáno na pravděpodobné důvody, které vedou k založení těchto škol.
Taneční škola Brno
Belousova, Anastasiia ; Erben, Adam (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce) ; Pěnčík, Jan (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce byl návrh taneční školy v městské části Brno-Zábrdovice. Jedná se o zástavbě proluky na křížení ulic Milady Horákové a Příkop. Zadáním práce bylo doplnění dvou velkých ploch sousedních budov novostavbou. Objekt je rozdělený do dvou celků. První část je více přístupná veřejnosti. Tam se nachází velký taneční sál, který je možné pronajmout za účelem různých akcí, hudební škola pro dospělé a kavárna s terasou ve třetím nadzemním podlaží. Druhou část představuje dominantní osmipodlažní budova, ve které se rozmístily taneční sály různých velikostí, šatny s vlastním hygienickým zázemím a prostory, určené buď k pronajmu nebo jako kanceláře vyučujících taneční školy. Horní patra jsou vyhrazena k ubytování studentů. Každá ubytovací jednotka zahrnuje ložnice, malou kuchyni, šatnu a hygienické zázemí. V pokojích mohou bydlet jeden nebo dva studenti. Celé podzemní podlaží slouží k parkování osobních aut a odkládání kol. Taky se tam umístily technické místnosti a kotelna. Pro pohodlí obyvatel byla budova navržená jako průchozí. V zadní části pozemku byl navržen malý park s vyrovnávacími schodišti. V letní sezóně může být trávník použit jako rekreační místo pro studenty nebo obyvatele města. Celá stavba je navržena v souladů s požadavky na imobilní užívání staveb. Multifunkčnost nového objektu ideálně doplňuje stávající vzdělávací zázemí města kolem, jako například mateřské, a střední školy, gymnázia a vysoké školy.
Vedení a řízení spolupracovníků ve stavebním podniku
Hegerová, Anežka ; Sláma, Lukáš (oponent) ; Linkeschová, Dana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vedením a řízením spolupracovníků ve stavebním podniku. Cílem této práce je analyzovat situaci v českých stavebních firmách v několika oblastech. Teoretická část je věnována výkladu základních pojmů a teoriím, které souvisí s danou problematikou. V praktické části jsou navrženy čtyři hypotézy a na základě dotazníkového šetření je zhodnocena situace z hlediska diverzity, motivace, komunikace a vzdělávání ve stavebních podnicích. Výstupem práce jsou závěry a doporučení, které se opírají o trendy a zkušenosti získané z výzkumu a mohou při práci s vedením a řízením spolupracovníků ve stavebním podniku pomoci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,738 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.