|
Polarizační vidová disperze
Turský, Aleš ; Dostál, Otto (oponent) ; Filka, Miloslav (vedoucí práce)
Práce pojednává o disperzních vlivech jednovidových optických vláken. Seznámíme se s chromatickou disperzí, hlavní zájem je pak věnován polarizační vidové disperzi. Objasníme si příčinu vzniku polarizační vidové disperze, popisující parametry a její vliv na přenášený signál. Dále se práce zabývá měřícími metodami polarizační vidové disperze jako je interferometrická či metoda POTDR. Představíme si způsoby odstranění PMD u stávajících optických tras a dále pak možnosti kompenzace PMD pomocí kompenzátorů různých tipů. Zmíněna je i možnost využití solitonového přenosu. Poslední kapitola se pak zabývá měřením reálné optické trasy. Obsahuje naměřené hodnoty a jejich vyhodnocení vzhledem k požadavkům dle ITU-T.
|
|
Pracoviště pro optickou interferometrii
Blecha, Martin ; Honec, Peter (oponent) ; Janáková, Ilona (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na sestavení pracoviště určeného pro experimenty vycházející z optické interferometrie. Jsou zde popsány laboratorní úlohy sloužící pro demonstraci základních principů interferometrie. Podrobně je popsána metoda měření výškového profilu objektů metodou optické interferometrie v bílém světle.
|
|
Čtecí zařízení mikroteček
Červinka, Luděk ; Honec, Peter (oponent) ; Horák, Karel (vedoucí práce)
Mikrotečky jsou velmi malé prvky, sloužíci k ochraně věcí. Tento projekt se zabývá detekci a analýzou mikroteček. Práce se skládá ze dvou hlavních části. První část popisuje konstrukci hardwaruvého zařízení, volby optiky a osvětlení. Ve druhé části projektu navrženo softvatvarové řešení pro analýzu obrazu.
|
|
Přirozenost obrazu v kinematografii
Belica, Ondřej ; MAREK, Diviš (vedoucí práce) ; MACÁK, Jiří (oponent)
Účelem této práce je prozkoumat metody stylizace obrazu především v hrané tvorbě a transformaci reality na filmové plátno. Snaží se definovat pojem přirozený obraz jako běžný postup kameramanské tvůrčí práce. Stejně tak shrnuje stylizační prostředky používané kameramany po celém světě v historii i současnosti ve vztahu k normální percepci vizuální reality. Součástí práce je i studie, která pomocí eye-trackingové kamery zkoumá rozložení pozornosti na vybraných obrazech.
|
| |
|
Marketingová strategie firmy MYKITA a návrhy jejích změn pro ČR
Brych, Jaroslav ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Richter, Stanislav (oponent)
Práce se zabývá popisem marketingové strategie berlínské manufaktury MYKITA, vyrábějící luxusní brýle, a následným návrhem jejích změn pro Českou republiku. První, teoretická část je zaměřena na popis luxusu, luxusní značky a typologii jejího managementu, dále na marketing a pojmy s ním spojené. Obsahem druhé poloviny práce je charakteristika firmy MYKITA a její marketingové strategie, zaměřené zejména na propagační materiály, doplněné o návrhy jejich změn. Poslední, čtvrtá kapitola navrhuje a teoreticky rozpracovává možnost otevření vlastního, firemního, obchodu v Praze.
|
|
Ostrost a neostrost zobrazení jako jev i výrazový prostředek
Chlumská, Františka ; MACÁK, Jiří (vedoucí práce) ; SMUTNÝ, Vladimír (oponent)
Tato bakalářská práce nesoucí název ,,Ostrost a neostrost zobrazení jako jev i výrazový prostředek'' se zabývá ostrým a neostrým obrazem, vzniklým na filmovém políčku či digitálním čipu. Shrnuje základní vlastnosti lidského oka, a technické parametry a vlastnosti snímacích objektivů. Věnuje se též ''vizuální'' historii z pohledu neostrého obrazu a v závěru sumarizuje psychologický účinek ostrého versus neostrého obrazu na diváka. Přibližuje tedy dva možné úhly pohledu na ostrost a neostrost. Orientace v technologické a i psychologické stránce vzniku a vlivu ostrosti a neostrosti je pro kameramana stěžejní znalostí pro jeho tvorbu. Tato práce shrnuje pouze základy týkající se daného tématu, které je možné v rámci bakalářské práce předložit, nicméně věřím, že může být někomu k prospěchu v jeho studiu či profesi.
|
|
Intimní osvětlení
TICHÁČKOVÁ, Barbora
Práce se v první polovině zabývá světelnou teorií, odpovídá na otázku co je to světlo. Zahrnuje tedy fyzikální studii světla. Nemalá část práce je také věnována optice a její historii. V druhé polovině práce lze nalézt kapitoly, jež řeší problematiku světla v umění, tedy světla jakožto výrazového prvku umění a také vývoj světelné kompozice v dějinách výtvarné kultury. Nebylo opomenuto ani téma světla ve fotografii, jež je spolu s kresebnou technikou základem praktické části této bakalářské práce. Práci uzavírá případová studie, která pojednává o světelné kompozici v médiu kresby.
|
| |
|
Diferencované pracovní listy při výuce fyziky na ZŠ
ŠTĚRBOVÁ, Lada
Má diplomová práce se zabývá tvorbou diferencovaných pracovních listů při výuce fyziky na základní škole, konkrétně je soustředěna na optiku a akustiku. Pracovní listy se používají při výuce fyziky na základních školách. Jako zpestření a doplnění výuky, při následném procvičování doma, rozvíjení vybraných klíčových kompetencí, posilování logického a fyzikálního myšlení, získávání, osvojování a upevňování pojmů i dovedností z oblasti fyziky. Také v podpoře domácí přípravy i při žákovských mimoškolních experimentech.
|