Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 68 záznamů.  začátekpředchozí59 - 68  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vhodnost literárních textů pro výchovu ke čtenářství na 1.stupni ZŠ
Šroubková, Barbora ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Klumparová, Štěpánka (oponent)
Práce má zmapovat, které rysy literárních textů je činí vhodnými pro výchovu ke čtenářství žáků ve věku mezi 4. a 5. ročníkem 1. stupně základní školy. Sleduje jak rysy náročnosti, tak prvky podnětné pro rozvoj čtenářství. Součástí práce je akční výzkum, který nabízí pohled na čtenářské klima v jedné třídě. Žáci zde jmenují oblíbené tituly, které jsou posouzeny dle náročnosti. Model čtenářských kontinuí od Bonnie Campbell Hill je klíčovým aspektem v hledání náročnosti literárních textů a slouží k vytvoření kritérií vyspělosti, podle kterých jsou hodnoceny dětské knihy. Vybrané texty, vyhodnocené na základě jejich vyspělosti, i zjištěné rysy vhodnosti poslouží k návrhu postupu, který může učitelům sloužit při vyhledávání textů a při určování vhodnosti daného textu pro určitou třídu. Tato diplomová práce zahrnuje literární lekci, která poukazuje na přítomnost čtenářských kontinuí v plánování práce s textem.
Poznávání regionu jako součást reálií v primární škole
Levý, Josef
Přírodovědné a společenskovědní učivo lze do výuky v primární škole zavádět několika způsoby. Jedním z nich je regionální přístup. Diplomová práce přináší současný pohled na zavádění regionálního učiva do výuky v primární škole ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět a nabízí konkrétní způsoby, jak učivo přiblížit žákovi. Vytvoření komplexního přehledu o mikroregionu umožní učiteli snadnější koncipování učiva a nabízí mu možnosti hledání nových forem a metod práce ve výuce. Naučná stezka je jednou z variant, jak efektivně přiblížit poznatky z mikroregionu žákovi. Informace z naučné stezky mohou být využity mnohostranně. Vhodným didaktickým materiálem jsou pracovní listy, které souvisejí s naučnou stezkou a s nejbližším okolím žáka.
Využití textů písní pro děti ve výuce literární výchovy v primární škole
Kubíčková, Magda ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Klumparová, Štěpánka (oponent)
NÁZEV: Využití textů písní pro děti ve výuce literární výchovy v primární škole ABSTRAKT: Předmětem této diplomové práce jsou texty dětských písní a zhudebněná poezie pro děti a možnosti jejich využití ve výuce literární výchovy na prvním stupni základní školy. Cílem bylo vypracovat sérii vyučovacích jednotek literární výchovy postavených na zásadách pedagogického konstruktivismu s využitím interaktivních metod s textem. Vychází z předpokladu, že práce s písní vede žáky k citlivému vnímání a chápání textů, jejich přednesu a rozvoji čtenářských dovedností dětí. Výsledkem práce je řada deseti méně známých písní s konkrétními praktickými postupy práce s textem, při nichž se žák aktivně zapojuje. KLÍČOVÁ SLOVA: píseň pro děti, texty písní, literární výchova, primární škola
Využití Týdeníku pro rozvoj sociální a personální kompetence žáků v primární škole
Denková, Veronika ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce na téma "Využití Týdeníku pro rozvoj sociální a personální kompetence žáků v primární škole" se zabývá strategiemi rozvoje sociálních a personálních kompetencí žáků, zejména pak naplňováním vybraných cílů osobnostní a sociální výchovy v primární škole. V teoretické části je na základě odborné literatury zdůvodněn význam cílů osobnostní a sociální výchovy a možnosti jejich realizace na 1. stupni ZŠ. Diplomová práce se dále zabývá rozvíjením klíčových kompetencí pomocí metod osobnostní a sociální výchovy. Soustředí se na význam individualizace výchovy a vzdělání žáků a způsoby rozvoje reflektivních dovedností žáků v heterogenní třídě. Empirická část má charakter akčního učitelského výzkumu. Přináší popis autenticky vytvořeného postupu zavádění metody Týdeníku do práce žáků primární školy. Smyslem Týdeníku je napomáhat rozvoji sebereflektivních dovedností žáků, podpořit tak dobré klima třídy i důvěrnější vztah žák - učitel a zefektivnit tak individualizovanou podporu učení žáků. Je zaznamenán postupný vývoj Týdeníku, proměňování formy, obsahu a práce s ním v průběhu dvou až tří let. Práce obsahuje komentované ukázky Týdeníku vybraných žáků. KLÍČOVÁ SLOVA sebereflexe, individualizace, sociální a personální kompetence, osobnostní a sociální výchova, primární škola, akční učitelský...
Některé metody prezentace přírodnin v přírodovědném vzdělávání na 1. stupni ZŠ - srovnání a reálné možnosti.
KADLECOVÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá metodami prezentace přírodnin v přírodovědném vzdělávání na prvním stupni základní školy. Práce zmiňuje způsob výuky a prezentace přírodnin v prvouce a přírodovědě a zaměřuje se na analýzu učebnic zájmové školy. Výsledky práce slouží k vytvoření představy o tom, jak přítomnost přírodniny při výuce působí na znalosti a jejich uchování v paměti žáků na prvním stupni základní školy.
Projekt "Technické památky na Klatovsku a jejich uplatnění ve výuce na primární škole"
DUCHKOVÁ, Simona
Teoretická část diplomové práce je věnována projektové metodě a zpracovává informace o technické výchově jako plnohodnotném předmětu na prvním stupni ZŠ. Závěrečná část teoretické práce je zaměřena na deset technických památek z Klatovska, které byly aplikovány při tvorbě výukových projektů. V praktické části jsou vypracovány jednotlivé výukové projekty, které jsou určené pro první stupeň ZŠ. Součástí projektů je rovněž informační základ pro učitele. Závěr praktické části je věnován orientačnímu ověřování k používání projektové metody na ZŠ.
Diagnostika vybraných prekonceptů k technickému a přírodovědnému vzdělávání žáků 4. třídy ZŠ
MLÝNKOVÁ, Lenka
Diplomová práce se zabývá problematikou vybraných prekonceptů z technické výchovy a přírodovědného vzdělávání. V teoretické části byla přiblížena témata související s problematikou vzdělávání, konstruktivismem, prekonceptů, technickou výchovou a přírodovědným vzděláváním na základní škole. V praktické části byla zjišťována míra zastrukturování prekonceptů pomocí dotazníků, jejichž obsahem jsou nedokončené věty a posuzovací škály a kognitivní mapy. Výzkumným vzorkem byli žáci čtvrtých tříd ze základních škol v Libáni a v Jičíně. Zmíněnými metodami, dotazníkovou metodou a kognitivními mapami, byly pro kvantitativní a kvalitativní oblast z technické výchovy a přírodovědného vzdělávání zjištěny, vyhodnoceny a zpracovány údaje o prekonceptech a jejich zastrukturování.
Diagnostika vybraných prekonceptů k technickému vzdělávání žáků 4. a 5. tříd ZŠ
MEŠKANOVÁ, Barbora
Diplomová práce se zabývá problematikou a diagnostikou vybraných prekonceptů technické výchovy. V teoretické části byla přiblížena teorie konstruktivismu, žákova pojetí učiva, prekonceptů, metod sběru dat a obsahutechnického vzdělávání na základní škole. Praktická část reprezentuje míru zastrukturování prekonceptů pomocí dotazníků a pomocí kognitivních map. V praktické části jsou uvedeny informace o provedeném výzkumu, zpracování jeho výsledků a následné vyvozené závěry Výzkumným vzorkem byli žáci 4. a 5. tříd ZŠ Králův Dvůr.
Přírodní zajímavosti okolí Moravských Budějovic a jejich využití v přírodovědném učivu na 1. stupni ZŠ.
FEDROVÁ, Stanislava
ANOTACE Stanislava Fedrová, 2009: Přírodní zajímavosti okolí Moravských Budějovic a jejich využití v přírodovědném učivu na 1. stupni ZŠ. Pro zpracování tématu diplomové práce byly připraveny dvě vycházky, jedna exkurze a beseda s odborníkem. Cílem diplomové práce je navrhnout aktivity vedoucí k poznání regionu v okolí Moravských Budějovic s vhodným zařazením do přírodovědně orientovaných předmětů na prvním stupni (zejména přírodověda ale i prvouka a vlastivěda).
Název tématu: Projekt "Praktické činnosti jako prostor rozvoje sociálních kompetencí žáka primární školy"
MEŠKANOVÁ, Adéla
Diplomová práce se zabývá problematikou a možnostmi rozvoje sociálních kompetencí žáka primární školy v rámci vyučovacího předmětu Praktické činnosti. Jsou zde prezentovány výchovně vzdělávací projekty a jejich využití v edukaci. Hlavním cílem těchto projektů je rozvíjet dětskou osobnost po všech stránkách a přispívat k rozvoji dětské empatie a prosociálního chování. Diplomová práce se skládá ze dvou částí. V první části jsou zpracovány teoretické poznatky týkající se jak formování dětské osobnosti, RVP, tak i problematiky projektové výuky. Druhá část se zabývá samotnými návrhy projektů a jejich realizací ve školní výuce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 68 záznamů.   začátekpředchozí59 - 68  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.