National Repository of Grey Literature 278 records found  beginprevious267 - 276next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Corporate social responsibility and the methods of its measurement
Kolomijcová, Bianka ; Dušková, Iva (advisor) ; DŽBÁNKOVÁ, ZUZANA (referee)
The first chapter of the thesis is examining the topicality of corporate social responsibility. It pursues the historical progress of the concept, defines the fields of action for CSR, lists the particular activities and analyses the motivation of companies for such behavior. The second chapter attempts to answer the question why should we measure CSR and how should we report sustainability according to GRI standards. It also describes the known methods of CSR measurement in relationship with corporate performance. The third chapter introduces the company Johnson & Johnson. It analyses and rates the most recent company report of sustainability form 2007. In the conclusion the author presents his opinion on the given problems of measurement and reporting CSR activities.
Out-of business activities
Rožánková, Alice ; Heřmanský, Pavel (advisor) ; Janíčko, Martin (referee)
The goal of this study is to compare the influance of a tax system on the out-of business activities of companies. I would like to answer the question of the motivation to the philantrophy activities and this should be the result of the analysis of the out-of business acitivities acording to different tax systems. The analysis will be made on the example of the one of the greatest telecommunication organization of the world -- Telefónica O2 Europe (Spain) and Telefónica O2 Czech Republic. In the theoretic part of this study I would like to describe the out-of business activities from the point of view of the community (Corporate Social Responsibility), activities for the region and possibilities of the companies participation.
CSR a její komunikace v ČR
Šanderová, Lenka ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee)
Práce se zaměřuje na problematiku CSR a její komunikace. Práce nejprve vysvětluje koncept CSR a pojmy s ním spojené, přínosy jeho implementace do dlouhodobé strategie firmy a podporu tohoto konceptu na mezinárodním poli včetně standardů, které se k němu vztahují. Především však práce hodnotí výchozí i stávající situaci v České republice, poukazuje na nedostatečnou komunikaci tématu v ČR. Proto práce přináší ucelený přehled nástrojů, kterými je možno CSR komunikovat a více ho zviditelnit v České republice. V praktické části jsou popsány CSR aktivity tří firem působících v ČR a jejich webové stránky o CSR.
Společenská odpovědnost firem jako nový faktor firemní konkurenceschopnosti
Bolfíková, Petra ; Zeman, Jiří (advisor) ; Filipová, Alena (referee)
Společenská odpovědnost firem (CSR) je pojem v posledních letech hodně populární, ačkoliv ne úplně nový. Spousta - především velkých, multinacionálních firem - byla donucena chovat se odpovědně ke své společnosti a ne ji využívat. Tlak především veřejnosti a spotřebitelů pomocí jejich kupní síly jim v podstatě nedal jinou možnost, pokud tyto firmy chtěly přežít i do budoucnosti. Společenská odpovědnost firem se dá využít ale i obráceně ? jako prevence a výhoda firmy. Nejenže CSR prospívá životnímu prostředí a společnosti jako takové, ale i firmě samotné tento koncept přináší spoustu výhod ? od snížení nákladů úsporou energie a odpadů, přes udržení a snadnější získávání kvalitních zaměstnanců až po snížení nákladů na risk management a zlepšení reputace. Ačkoliv se může zdát, že CSR je pouze pro velké firmy, opak je pravdou. Malé a střední podniky mají ke svému okolí daleko blíž než jejich větší protějšky a často už nějaké aktivity v rámci CSR provádějí, aniž by o tom věděly. Co těmto malým a středním podnikům chybí je strategie implementující CSR do každodenních činností firmy a prostupující celou firmu od nejvyššího vedení až po nejníže postavené pracovníky. Problémem je také malá komunikace CSR s okolím, časté příliš úzké chápání CSR jako pouhé firemní dárcovství a její zaměňování s marketingovým nástrojem a PR.
Corporate social responsibility in marketing
Karešová, Eva ; Boučková, Jana (advisor) ; Divinová, Veronika (referee)
Diploma thesis focuses on history analysis and today's CSR issues that multinational marketing corporations have to face up. It describes both CSR positives and negative responses to CSR implementation. It follows today's customer trends on markets and possibilities, how to win mainstresm customers for CSR challenges. Especially the trend of building CSR in the core business and in brands themselves is pointed out. The diploma work shows many examples of practising marketing with some social effect, from which both the company and the supported object can profit. Finally, the work describes some possibilities of CSR implementing and communicating. The practical part describes current CSR activities of Unilever company, including its Vitality mission, that is built in the whole business.
Corporate social responsibility and its role in commercial communications
Pilná, Lucie ; Mikeš, Jiří (advisor) ; Zábranský, Tomáš (referee)
This diploma thesis deals with the topic of Corporate Social Responsibility. It is illustrated on the concrete example of company Vodafone Czech Republic a.s. The thesis begins with the presents the concept, its forms and advantages. Following chapters include the situation in the Czech Republic and in other world countries, including the European Union. At the end there is a chapter about the future trends in the corporate responsibility.
Společenská odpovědnost firem
Steinerová, Magdaléna ; Mikeš, Jiří (advisor) ; Nejedlo, Tomáš (referee)
Cílem diplomové práce je pomoci firmám překonat bariéry úspěšného fungování konceptu společenské odpovědnost firem (CSR) a poskytnout jim návod, jak efektivně CSR zavést. Pro účely této práce bylo vytvořeno několik praktických nástrojů určených k analýze současného odpovědného přístupu firmy. Jedná se zejména o sebehodnotící dotazníky a formulář zaměstnaneckého průzkumu na téma CSR. Práce také nabízí velké množství příkladů z praxe zahraničních firem, které mohou posloužit jako cenný zdroj inspirace.
The Firm´s Culture and Regional Development
Čurnová, Jana ; Kadeřábková, Jaroslava (advisor) ; Velichová, Lucie (referee)
Práce se odvíjí od pojmu etika v podnikání. Podává teoretická východiska podnikatelské etiky a společenské odpovědnosti firem. Hlavní pozornost je věnována různým formám spolupráce v oblasti Corporate social responsibility s důrazem na firemní filantropii. Její součástí je také krátká charakteristika neziskových oganizací, jakožto nejčastějších příjemců firemních darů. Případová studie je věnována analýze firemní kultury a CSR aktivit ve společnosti Škoda auto a.s. a klade si za cíl ozřejmit naplněnost firemní politiky v této oblasti a její dopad na region.
Společenská odpovědnost firem a její uplatňování v České republice
Kunz, Vilém ; Srpová, Jitka (advisor) ; Klosová, Anna (referee) ; Rančák, Jan (referee)
Doktorská práce se zaměřuje na problematiku uplatňování společenské odpovědnosti firem v České republice. Práce je rozdělena do 9 kapitol. První kapitola je úvodem do problematiky společenské odpovědnosti firem a zdůrazňuje aktuálnost tohoto tématu. Ve druhé kapitole je zdůvodněna volba tématu práce, jsou zde stanoveny hlavní cíle práce a hypotézy. Rovněž jsou zde popsány metody, jež jsou použity při zpracování práce. Ve třetí kapitole jsou formulována teoretická východiska, která se vztahují k problematice společenské odpovědnosti firem. Pozornost je zde věnována vymezení a vývoji konceptu společenské odpovědnosti firem, hlavním charakteristickým znakům CSR, teorii stakeholderů. Součástí této kapitoly je i zhodnocení uváděných argumentů pro a proti společenské odpovědnosti firem, včetně hodnocení vazby CSR na udržitelný rozvoj. Teoretická východiska jsou doplněna o některé významné aktivity EU na poli CSR, jež významně přispěly k prosazování a rozvoji myšlenek CSR. Náplní čtvrté kapitoly je analýza dosavadních výzkumů k problematice CSR realizovaných v České republice či v sousedních zemích. Pátá kapitola je věnovaná vlastnímu empirickému výzkumu, který byl realizován mezi představiteli podnikatelského sektoru v České republice. Je zde formulován výzkumný problém, stanoveny cíle výzkumu a uvedeny metody použité při výzkumu. Dále je popsán vlastní výzkum a značná pozornost je věnována analýze a vyhodnocení výsledků výzkumu. Náplní šesté kapitoly je návrh na vytvoření systémových podmínek pro rozšíření CSR v České republice. V sedmé kapitole je ukázán na konkrétním příkladě přístup průmyslového podniku (Mostecká uhelná a.s.) k uplatňování CSR. V osmé kapitole je formulován návrh postupu pro implementaci CSR do firemní praxe. Devátá kapitola tvoří závěr doktorské práce. Je zde zhodnoceno především naplnění cílů disertační práce a potvrzeny či vyvráceny stanovené hypotézy. V této kapitole jsou též zdůrazněny hlavní přínosy práce a formulována doporučení na další pokračování výzkumu.
Společenská odpovědnost firem na příkladu tabákového koncernu Philip Morris ČR a.s.
Rauscherová, Michala ; Džbánková, Zuzana (advisor) ; Černá, Iva (referee)
Práce přibližuje a analyzuje problematiku společenské odpovědnosti firem. Zdůrazňuje problematičnost společensky odpovědného chování u tabákových společností, konkrétně u společnosti Philip Morris ČR a.s. Soustředí se též na odlišení společensky odpovědných aktivit a klasické reklamy a propagace svých produktů. Cílem práce je zhodnotit společensky odpovědné chování společnosti Philip Morris ČR a.s.

National Repository of Grey Literature : 278 records found   beginprevious267 - 276next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.