Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 274 záznamů.  začátekpředchozí251 - 260dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Polarizace české mediální krajiny po roce 2013: analýza diskursu nových mediálních projektů
Lebedová, Veronika ; Pudlák, Štěpán (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá polarizací české mediální krajiny po roce 2013 jako diskursivním konstruktem. Tématem je vznik nových mediálních projektů v reakci na převzetí vydavatelského domu MAFRA Andrejem Babišem. Sledovány jsou tři projekty: Echo24.cz, Reportér a Neovlivní.cz. Cílem práce je popsat diskurs alternativních médií, jak se reprezentují ve vlastní, aktuální situaci. Z teoretického hlediska práce vychází z teorie společenské odpovědnosti médií jako problematické, ale hluboce zakořeněné hodnoty. Dále se věnuje trendu koncentrace vlastnictví médií a popisuje porevoluční vývoj médií, který po roce 2013 dospěl ke změnám zásadním pro naše téma. Jsou jimi proměna modelu vlastnictví médií a polarizace mediální krajiny. Celá první část práce je kontextuálním zakotvením kritické analýzy diskursu nových mediálních projektů. Cílem výzkumu je ověření hypotézy: Alternativní média se vymezují v opozici k mainstreamu a využívají k reprezentaci své pozice, svých cílů a vlastních zájmů argumenty založené na principech teorie společenské odpovědnosti médií. Výsledkem práce je zjištění, že nové projekty v analyzovaných textech konstruují opozici my versus oni jako nezávislost versus oligarchizace. Zároveň hodnoty a principy teorie společenské odpovědnosti reprezentují jako univerzální, tedy...
White
Rosinová, Liana
The identity of modern architecture seems inseparable from the whiteness of its surfaces. But why white? Why do we surround ourselves with white walls? The doctoral thesis deals with the phenomenon of white as a framework for portraying the social and cultural development of whiteness throughout history. It outlines a new critical interpretation of the privileging of the colour white in architecture, which distorts the image of white as the peak of purity, morality, evolution, sublime, silence, etc. The main body of the text is devoted to the ideas and performances of selected historical facts and figures like asceticism of J. J. Winckelmann, Le Corbusier´s Law of Ripolin, elimination of ornament of A. Loos, white supremacy of A. Ozenfant, or B. Mussolini´s bleached Rome that address the issue of white. The task continues on the academic research which examines the social construction of the „white race“ as possessing a privileged social status in reference to race, gender, sexual orientation, class, and to a fact, that modern architecture was never simply white. Overleaf, white is somewhere between. It is connected to birth and death at the same time. White looks like the deadlock after erasing of all degenerated, and sometimes as a stimulus for imagination and more sensitive perception. In such a dichotomy of white we have created a presumption of looking at the white from assertoric or aletheic gaze. It means the narrow, intolerant, and dogmatic attitude on the one hand, and contextual, incorporated, and democratic on the other hand. The text also takes some viewpoints on the topic of whiteness to gauge the current understanding of white. The aim is to explore cultural-historical-social preference of white, and depending on the results of research to formulate the meaning of white.
Město, moře, kuře, stavení: Teoretický rámec a obsah výuky semináře Moderní vývoj a teorie urbanismu
Březovská, Markéta
Město, moře, kuře, stavení. Lze moderní teorie urbanismu vyučovat dle zavedených pravidel a vzorů? Jako při skloňování podstatných jmen rodu středního? Neměli bychom raději reflektovat současné přístupy a objevující se nové tendence? V příspěvku se věnuji novému semináři iniciovaném Ústavem navrhování V, vyučovaném v zimním semestru 2011/2012 mnou a kolegou Janem Kristkem pod odborným dohledem docenta Havliše. Seminář Moderní vývoj a teorie urbanismu nesl podtitul Město: růst, ideologie, moc a násilí. Jeho cílem bylo seznámit studenty s teorií našeho oboru, se vztahy mezi městy a technologií, ekonomikou a politikou, s různými přístupy k plánování měst, k ideologiím, k růstu měst a s jejich problémy od první průmyslové revoluce až do současnosti. Součástí výuky byla reflexe mezioborového diskurzu - studenti měli za úkol číst, pochopit a dále prezentovat texty odborníků zabývajících se městem, z oborů sociologie, ekonomie, geografie, filozofie, urbánní antropologie či kulturní etnografie. Naším hlavním cílem bylo naučit studenty kriticky myslet, správně argumentovat, a nezávisle vyjadřovat svůj názor v otázkách teorie urbanismu bez ohledu na zavedené vzory. Můj příspěvek objasňuje teoretický rámec výuky, její konkrétní obsah a ponaučení ovlivňující zpracování mé vlastní dizertační práce. Metodiku semináře popisuje text kolegy Jana Kristka.
Ideje a ideologie československé architektonické avantgardy 20. let 20. století
Obrtlík, Jan
Příspěvek se zabývá základními myšlenkovými proudy, s nimiž byla konfrontována československá umělecká avantgarda v období 20. let 20. století. Tato je zde prezentována především programovými tezemi uměleckého svazu Devětsil. Jedná se o ideologie socialis
Zahraniční obchod Československa se zeměmi Evropského společenství v letech 1969 - 1989
Vach, Tomáš ; Szobi, Pavel (vedoucí práce) ; Johnson, Zdenka (oponent)
Tato práce se zabývá významem československého zahraničního obchodu se zeměmi EHS za období normalizace. V teoretické části autor definuje problematiku zahraničního obchodu. Zabývá se různorodostí obchodních koncepcí, nástrojů obchodní politiky a celkovým významem mezinárodního obchodu pro hospodářství. V analytické části se věnuje popisu hlavních organizací ovlivňujících zahraničně-obchodní vztahy ČSSR po druhé světové válce, vztahům mezi těmito organizacemi, rozdělení na bipolární svět a postavení ČSSR ve světovém obchodu. V další části práce se autor zabývá analýzou celkového československého zahraničního obchodu, teritoriálním rozložením a komoditní strukturou vývozu i dovozu. V poslední části se zaměřuje na zhodnocení významu obchodu s členskými státy EHS, jeho vývojem a nedostatky.
Vliv ideologie vládního uskupení na strukturu státního rozpočtu ČR v letech 1993 - 2014
Doškářová, Barbora ; Ševčíková, Michaela (vedoucí práce) ; Prudká, Šárka (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou příjmové a výdajové stránky státního rozpočtu v České republice a zjišťuje, zda v České republice od jejího vzniku platí tradiční názory a teorie týkající se státních příjmů a výdajů nebo se již v této oblasti smazávají rozdíly mezi tradiční pravicí a levicí a nastupuje spíše populistická politika, která není založena na ideologických základech. V teoretické části práce je představena teorie v oblasti ideologie, jako základ pro následnou analýzu české politické scény a teorie veřejné volby, jako základ pro ekonomickou analýzu politického rozhodování. Následně jsou vysvětleny teoretické poznatky z oblasti státního rozpočtu a uchopení rozpočtové politiky z pohledu dvou výchozích ideologií, pravice a levice. V části analytické jsou data o vybraných příjmových a výdajových veličinách státního rozpočtu analyzována pomocí Wilcoxonova dvouvýběrového testu, který testuje rovnost mediánů jednotlivých výběrových skupin. Práce potvrdila, že smazávání rozdílů mezi pravicí a levicí v oblasti rozpočtové politiky je v České republice nevýznamné a od jejího vzniku stále platí tradiční názory a teorie týkající se státních příjmů a výdajů.
Politická orientace českých občanů – říjen 2015
Tuček, Milan
Součástí říjnového šetření CVVM bylo několik otázek zaměřených na obecnou politickou orientaci občanů. Výzkum zjišťoval, ke kterým ideologickým proudům se občané cítí být blízko, a dále zkoumal jejich názory na některé základní otázky, v nichž se jednotlivé názorové proudy tradičně rozcházejí.
Princip sociální spravedlnosti a jeho reflexe mezi VŠ studenty
CHMEL, Matěj
Bakalářská práce na téma Princip sociální spravedlnosti a jeho reflexe mezi VŠ studenty je příspěvkem k sociální spravedlnosti, k jednomu z principů moderní sociální politiky. Sociální spravedlnost je velice komplexní pojem a jednou z podmínek legitimity vlády uskutečňující sociální politiku státu je její pozitivní přístup k zásadám sociální spravedlnosti, které jsou akcentovány společností. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část práce je rozčleněna na 5 podkapitol. První podkapitola teoretické stati se zabývá vymezením spravedlnosti a jednotlivými zásadami sociální spravedlnosti. Druhá podkapitola je zaměřena na problematiku rovnosti v sociální spravedlnosti. V třetí podkapitole je hlubší zaměření na sociální spravedlnost v kontextu jednotlivých ideologií. Čtvrtá podkapitola popisuje sociální spravedlnost v České republice a poslední podkapitola se zabývá sociální spravedlností ve vzdělávání. Pro praktickou část jsem zvolil kvalitativní výzkumnou strategii za použití metody dotazování a jako techniku sběru dat jsem zvolil polostrukturovaný rozhovor. Koncepci rozhovoru tvořilo 20 otázek, které korelovaly s teoretickou statí a byly nastaveny tak, aby bylo dosaženo zvoleného cíle. Za pomoci účelového výběru bylo vybráno 10 komunikačních partnerů, přičemž 5 komunikačních partnerů bylo studenty ekonomických oborů a 5 komunikačních partnerů bylo studenty oborů v pomáhajících profesích. Hlavním cílem bylo zjistit, jak v rámci sociální politiky interpretují VŠ studenti princip sociální spravedlnosti. Na tento hlavní cíl navazovaly 3 cíle dílčí. První dílčí cíl měl zjistit, jak studenti interpretují zásadu oprávnění. Druhý dílčí cíl měl zjistit, jak studenti interpretují zásadu rovnosti výsledků. Poslední z dílčích cílů zjišťoval, jaké zásady sociální spravedlnosti studenti preferují ve vzdělávací politice. Pro výzkum byly stanoveny 2 výzkumné otázky. 1. Jaké faktory ovlivňují studenty při interpretaci sociální spravedlnosti? 2. Jaký je vztah mezi studiem VŠ a interpretací sociální spravedlnosti? Z výsledků vyplývá, že studenti vysokých škol nejčetněji akcentují model pevného dna a otevřeného stropu a zásadu oprávnění v kontextu dědictví. Ve vzdělávací politice respondenti nejvíce kladou důraz na zásadu rovností příležitostí, která je z jejich pohledu posilována zásadou rovností výsledků, meritokratickou zásadou a zásadou každému podle zásluh. Vliv studujícího oboru vysoké školy byl zřetelný především u zásady rovnosti výsledků, kde komunikační partneři studující obor zaměřený na pomáhající profese tuto zásadu interpretovali pozitivněji, než komunikační partneři, kteří studují na obory ekonomické. Práce by mohla sloužit jako pomůcka pro studenty vysokých škol k pochopení celé komplexnosti sociální spravedlnosti a jako podklad pro případnou diskuzi v rámci přednášek a seminářů dotýkajících se sociální politiky.
Jiří Weil: Tváří v tvář zlu
POLÁKOVÁ, Daniela
Tato práce se zabývá analýzou postav knih Moskva-hranice (1937) a Život s hvězdou (1949) Jiřího Weila, které rozebírá s ohledem na problém mezní situace. Využívá odbornou literaturu k psychologii a etice koncentračních táborů či extrémních situací (T. Todorov, V. E. Frankl, P. G. Zimbardo). V závěru se věnuje dobovým kritikám, jejichž hlasy zprostředkovává, komentuje a uvádí do širších souvislostí. Součástí práce je i životopis Jiřího Weila.
Téma komunizmu ve vzdělávacím programu současné školy
JUKLOVÁ, Tereza
Diplomová práce - Téma komunizmu ve vzdělávacím programu současné školy - se zabývá jednak vytyčením základních pojmů jako je ideologie, totalitarizmus, socializmus, komunizmus, nacizmus nebo autoritarizmus. Jednotlivé termíny charakterizuje na základě odborné literatury a podává o nich základní informace. Zároveň se zabývá samotným tématem ruské revoluce a jejího dopadu na rozvoj komunizmu v Evropě. Dále jsou v práci poskytnuty doklady o tom, jakým způsobem je téma komunizmu v hodinách občanské výchovy v současné době na základních školách probíráno. Ačkoliv jsou k dispozici i moderní učebnice občanské výchovy vydané v posledních letech, téma komunizmu se v nich objevuje jen místy. Co se týče internetových stránek, které lze využít pro zpracování tohoto tématu, nabízí se stránky Rámcově vzdělávacího programu nebo program Jeden svět na školách. Ty však poskytují materiály a je pouze na vyučujícím, jakým způsobem s nimi bude v hodinách občanské výchovy při probírání tohoto tématu pracovat. Praktickou část práce tvoří samotný výukový program, který je rozpracován podle jednotlivých hodin. V závěru práce jsou k němu připojeny nezbytné přílohy. Na základě aplikace programu v praxi bylo zjištěno, že žáci v daném výukovém programu pochopili základní informace a ocenili i práci s moderní technikou během výuky. Zároveň bylo prokázáno, že program je úspěšně realizovatelný v praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 274 záznamů.   začátekpředchozí251 - 260dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.