Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 203 záznamů.  začátekpředchozí170 - 179dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj tvořivosti v pedagogicko výchovném procesu
FLAŠKOVÁ, Petra
Práce má dvě části teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou zmíněny definice tvořivosti, pojmy související s tvořivostí jako inteligence, fantazie, věk, bariéry i metody rozvoje tvořivosti. Každý tvůrčí proces má své etapy a dají se vyjmenovat vlastnosti tvůrčí osobnosti, kterými by měl disponovat samotný tvůrčí pedagog. Výtvarná výchova je jednou z možností rozvoje tvořivosti a k tomu může sloužit výtvarný projekt. Účastníky výtvarného projektu jsou žáci ubytováni na DM při OA, SOŠ, SOU v Třeboni. Věk účastníků se pohybuje mezi 16-18 lety. Výtvarný projekt "Člověk napříč časem" je druhou částí této práce. Na začátku druhé části uvádím inspiraci pro tento projekt a vysvětluji jeho strukturu. Cílem projektu je dovést účastníky k zamyšlení se nad hodnotami, vztahy, komunikací mezi námi a nad sebou samými s důrazem na environmentální výchovu. Jedním z dílčích cílů projektu je samozřejmě rozvoj tvořivosti, a zda, je to možné u této skupiny.
TRVALE UDRŽITELNÝ ROZVOJ JAKO PRINCIPY VÝCHOVY VE VOLNÉM ČASE
ŠPULÁKOVÁ, Petra
Práce se zabývá souvislostmi mezi environmentální výchovou a principy trvale udržitelného rozvoje. Hlavním cílem práce bylo vytvořit metodiku volnočasových aktivit pro děti předškolního věku, které se opírají o principy trvale udržitelného rozvoje a probouzejí v dětech environmentální cítění. První, teoretická část práce nás seznamuje s pojmy environmentální výchovy, globální výchovy a podrobně vysvětluje termín trvale udržitelný rozvoj, jeho vývoj a shrnutí hlavních principů. Vysvětluje jejich základní aspekty působící na chování člověka a jejich příznivý vliv na chování jedince vůči přírodě. Jedna z kapitol stručně představuje organizace zabývající se environmentální výchovou, které se svým působením zasluhují o výchovu k trvale udržitelnému rozvoji. Druhá, praktická část práce obsahuje návrh na celodenní projekt - naučnou stezku. Naučná stezka je přizpůsobena pro děti ve věku 5-6 let a metodicky sestavena pro organizace zajišťující environmentální výchovu. Úkolem projektu je probudit v dětech zájem o přírodu, živočichy a hravou formou v nich ukotvit povědomí o dění v přírodě, naší závislosti na ní a o faktu, že jsme součástí přírody.
Geocaching jako volnočasová aktivita pro rodiče a děti předškolního věku
JEZDINSKÁ, Simona
Bakalářská práce popisuje geocaching jako způsob aktivního využití volného času rodičů s dětmi předškolního věku. Teoretická část práce se zabývá definicí volného času, volnočasovými aktivitami dětí předškolního věku a možnými riziky pasivního trávení volného času. Dále bude pojednávat o možnosti využití geocachingu v rámci environmentální výchovy v MŠ a o geocachingu jako o volnočasové aktivitě pro rodiče a děti předškolního věku. V praktické části této bakalářské práce se dotazuji rodičů, kolik času a jakým způsobem tráví s dětmi volný čas, zda celosvětovou hru geocaching znají či dokonce hrají. Nedílnou součástí je založení tematické cache pro předškolní děti a jejich rodiče a v neposlední řadě i tuto hru prakticky uvádím do výuky v mateřské škole Preslova v Českých Budějovicích.
Využití geomagnetických dat a poznatků fyziky Slunce ve výuce přírodních věd na středních školách
BAYER, Tomáš
Středoškolské vzdělávání je v současné době nemyslitelné bez vazby na poznatky moderní vědy. Poznatky přírodních věd, ať už se jedná o biologické vědy či vědy o neživé přírodě, se kombinovaně odrážejí v environmentální výchově, která, na základě negativních zkušeností s omezeným přírodovědným rozhledem, kvantikuje negativní p?sobení člověka na biosféru a ukazuje nutnostrecipovat poznatky přírodních věd v co největší šíři. Práce vychází z mezioborového přístupu k přírodním vědám, tak jak je definován ve vzdělávací oblasti Člověk a příroda v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia. Vychází z pozice fyziky jako základu reálných přírodních věd a jejího postavení v logické souvislosti s dalšími přírodními vědami, zejména biologií a geografií. Cílem práce je přiblížit poznatky fyziky Slunce a geofyziky studentům středních škol, zejména gymnázií. Základním východiskem je popularita a mediální atraktivita poznatků moderní astrofyziky, která zásadním způsobem zpestřuje výuku a činí ji atraktivnější. Přínos astrofyzikálních a geomagnetických dat výuce fyziky a geografie pomáhá žákovi překonávat domnělé či skutečné těžkosti s osvojením středoškolského učiva a ukazuje širší souvislosti. Ty jsou ukázány zejména na srovnání a funkčního propojení satelitních dat, měřených geostacionárními družicemi, s daty měřenými na zemském povrchu na geomagnetických observatořích.
Příroda jako vzdělávací prostředí pro děti předškolního věku
RIEDLOVÁ, Ivana
Tato bakalářská práce se věnuje přírodě jako místu možného vzdělávacího prostředí pro děti předškolního věku. Teoretická část se zaměřuje na kurikulární dokumenty týkající se legislativního ukotvení předškolní výchovy v ČR, popisuje vývoj dítěte v předškolním věku, utváření jeho vztahu k přírodě, zabývá se také lesní pedagogikou a lesními mateřskými školami. Praktická část se zaměřuje na rodiče, kteří umisťují své děti do lesních mateřských škol, na jejich motivy využít tuto alternativu v předškolním vzdělávání, jejich spokojenost se vzděláváním dětí v přírodním prostředí, přičemž je tak zároveň nabídnuta pomoc ostatním rodičům v rozhodování se, kam své dítě předškolního věku umístit.
Náměty pro environmentální výchovu dětí mladšího školního věku (s praktickou ukázkou při výuce místního regionu Písecka)
BENEŠOVÁ, Gabriela
Hlavním cílem této práce je vypracování vlastního návrhu výukového materiálu věnujícího se možnostem využití průřezového tématu "environmentální výchova". Výukový materiál, který byl navržen na základě teoretických a praktických poznatků vycházejících z nastudované literatury, z diskuzí se zkušenými odborníky, je možné využít ve školní i mimoškolní výuce žáka mladšího školního věku s pomocí didaktického vodítka s pracovními listy pro učitele. Navržené náměty byly vyzkoušeny, popřípadě poupraveny, aby žákům odpovídaly náročností a využitelností odpovídající jejich věku. Teoretická část je zaměřena především na vymezení zájmového území, komparaci školních vzdělávacích systémů na třech základních školách a v neposlední řadě na diskuzi, rozboru použité literatury a didaktické aplikaci v rámci vytvoření výukového materiálu.
Rozvoj výtvarné tvořivosti dětí předškolního věku s přesahem do environmentální výchovy
JANDOVÁ, Marie
JANDOVÁ, M. Rozvoj výtvarné tvořivosti dětí předškolního věku s přesahem do environmentální výchovy. České Budějovice 2014. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra pedagogiky. Vedoucí práce doc. PhDr. L. Muchová, Ph.D. Cílem bakalářské práce je rozvoj tvořivosti dětí předškolního věku s přesahem do environmentální výchovy. Obsahem teoretické části práce je stručný přehled zabývající se východisky výtvarné a environmentální výchovy v předškolním věku, charakteristikou vývoje dítěte předškolního věku, vymezením pojmů kreativní, tvořivý, environmentální výchova, ekologická výchova, a charakteristikou rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání environmentální výchovy. Praktická část bakalářské práce obsahuje výtvarné lekce vztahující se ke čtyřem ročním obdobím: "Podzim, Zima, Jaro a Léto". V každém bloku jsou navrženy a odzkoušeny v praxi motivační texty ke všem výtvarným tématům. Jedná se o jednoduché básničky, hádanky nebo pohádky odpovídající věku dětí. Používané přírodní materiály jsou nasbírány při pobytu v přírodě. Ostatní používaný materiál byl určený do sběrného dvora. Výtvarné techniky k jednotlivým tématům jsou navrženy s ohledem na věk dětí tak, aby pomáhaly rozvíjet tvořivost a jejich chování k přírodě jako celku.
Environmentální výchova jako součást etické výchovy
HOUDKOVÁ, Isabela
Práce se zabývá environmentální a etickou výchovou, jejich vývojem a místem v českých kurikulárních dokumentech. Zaměřuje se na vztah výchovy k péči o životní prostředí a výchovy etické, konkrétně pak na poměr faktografických údajů a etických hodnot v koncepci environmentální výchovy českého základního školství. Charakterizuje způsoby profesní přípravy pedagogických pracovníků v oblasti environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty, možnosti dalšího vzdělávání koordinátorů EVVO a zájem o tuto problematiku ze strany českých škol.
Výukové programy podporující vztah mezi dětmi a zvířaty
BOŽKOVÁ, Michaela
Cílem této práce je připravit vhodné aktivity, které pomáhají utvářet vztah dětí ke zvířatům. Vytvořit metodické listy s náměty, soubory návodů a obrázky, které navazují na výukové programy o zvířatech realizovaných Českým nadačním fondem pro vydru. V teoretické části jsou formou literární rešerše zpracovány informace o vztahu dětí v mateřských školách ke zvířatům a přírodě. Práce se zabývá využitím environmentální výchovy a jejích prvků v mateřských školách. Je také objasněn vliv zvířat a přírody na vývoj dítěte předškolního věku a s tím i rizika a úskalí tohoto vztahu.
Environmentální pokusy v mateřské škole
ANDĚLOVÁ, Romana
Bakalářská práce "Environmentální pokusy v mateřské škole" pojednává o otázkách pokusu v mateřské škole. Formou literární rešerše zpracovává informace o využití této metody v mateřské škole, o jejím použití z hlediska podmínek, metodického postupu, vhodnosti pro předškolní věk, materiálního vybavení a bezpečnosti. Součástí práce je seznam vybraných pokusů vhodných pro předškolní věk a pracovní listy vytvořené pro každý konkrétní pokus.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 203 záznamů.   začátekpředchozí170 - 179dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.