Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Diverzita a rozšíření štírů (Arachnida: Scorpiones)
Plíšková, Jana ; Šťáhlavský, František (vedoucí práce) ; Kůrka, Antonín (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se věnuje otázce druhové rozmanitosti a biogeografii řádu Scorpiones. V rámci tohoto zaměření je nastíněna základní problematika a hlavní rozkol ve vyšší klasifikaci štírů, která v současné době není pevně stanovena a stále doznává určitých změn. V práci je dále uveden přehled současných 15 čeledí, na něž se řád štírů dělí podle klasifikace navržené Solegladem & Fetem (2003), včetně jejich rozšíření, počtu rodů a druhů, které zahrnují. Dále jsou zde diskutovány faktory, které měly nebo stále mají vliv na rozšíření štírů. Mezi faktory ovlivňující rozšíření a diverzitu štírů byly zahrnuty kontinentální drift a čtvrtohorní klimatické změny jakožto aspekty historické, a dále teplota, partenogeneze a lidský faktor jakožto aspekty ekologické. Ty ovlivnily biogeografii štírů na odlišné taxonomické úrovni, v jinak dlouhém časovém evolučním měřítku a na různě velkém území.
Návrh metodiky šetření příčin leteckých nehod zaviněných lidským činitelem v malém letectví
Pulgret, Lukáš ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
V této diplomové práci se zabývám problematikou šetření leteckých nehod, které byly zaviněny lidským činitelem v kategorii letadel s pevným křídlem do maximální vzletové hmotnosti 2500 kg. Šetření leteckých nehod podléhá leteckému předpisu L13. Není však jasně vytvořena metodika, která by napomáhala určit, která konkrétní lidská selhání vedla k dané nehodě. Cílem předložené diplomové práce je identifikovat nedostatky závěrečných vyšetřovacích zpráv a vytvořit souhrnnou analýzu, která, povede k návrhu metodiky, zabývající se procesem vyhodnocování leteckých nehod způsobených lidským činitelem.
Zvládání rizik při implementaci změn
Anca, Marek ; Urbánek, Michal (oponent) ; Kruliš, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zvládáním rizik při implementaci změn v konkrétní firmě se zaměřením na lidského činitele. Literární rešerše se věnuje odbornému popisu témat, která souvisí s tématem diplomové práce. Následující část práce popisuje metody, které byly použity k dosažení cíle diplomové práce. Další část se věnuje analýze současného stavu firmy, návrhu opatření, které by minimalizovaly nejrizikovější faktory a procesy firmy. V poslední části je představen projekt, na který se identifikuje rizika a navrhnou se možná opatření, která zvýší pravděpodobnost úspěchu.
Projevy behaviorálního účetnictví v zemědělství
LENCOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu a identifikaci projevů behaviorálního účetnictví v podmínkách zemědělského podniku. Pro tuto práci byl vybrán podnik Agro Liblice, s. r. o. Behaviorální přístup bude analyzován v oblasti dotací, které podnik přijímá. Práce se zabývá procesem získávání dotací, přístupem podniku k dotacím a účtováním o dotacích.
Diverzita a rozšíření štírů (Arachnida: Scorpiones)
Plíšková, Jana ; Šťáhlavský, František (vedoucí práce) ; Kůrka, Antonín (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se věnuje otázce druhové rozmanitosti a biogeografii řádu Scorpiones. V rámci tohoto zaměření je nastíněna základní problematika a hlavní rozkol ve vyšší klasifikaci štírů, která v současné době není pevně stanovena a stále doznává určitých změn. V práci je dále uveden přehled současných 15 čeledí, na něž se řád štírů dělí podle klasifikace navržené Solegladem & Fetem (2003), včetně jejich rozšíření, počtu rodů a druhů, které zahrnují. Dále jsou zde diskutovány faktory, které měly nebo stále mají vliv na rozšíření štírů. Mezi faktory ovlivňující rozšíření a diverzitu štírů byly zahrnuty kontinentální drift a čtvrtohorní klimatické změny jakožto aspekty historické, a dále teplota, partenogeneze a lidský faktor jakožto aspekty ekologické. Ty ovlivnily biogeografii štírů na odlišné taxonomické úrovni, v jinak dlouhém časovém evolučním měřítku a na různě velkém území.
Zvýšení bezpečnosti přistávacího manévru
Zedníček, Václav ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá metodikou, bezpečností a chybami pilotů při přistávacím manévru. Obsahuje statistiku a rozbory nehod při přistání letounů do maximální vzletové hmotnosti 5700 kg. Dále se zabývá metodami odhadu výšky nad zemí. Popisuje používané systémy pro usnadnění přistání a navrhuje vlastní technická řešení pro zvýšení bezpečnosti na základě průzkumu mezi piloty.
Analýza a vyhodnocení rizik dopravně spediční firmy
Čegan, Tomáš ; Máša, Votěch (oponent) ; Adamec, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na analýzu a vyhodnocení rizik v dopravně spediční firmě – Doprava Vícha s. r. o. Práce popisuje současnou situaci v dopravě, příslušnou legislativu a metody k analýze a vyhodnocování rizik – FMEA, WHAT IF. Dále popisuje současný stav ve firmě a analyzuje příčiny vzniku a dopady rizik spojených s přepravou nákladními vozy. Na základě provedených analýz navrhuje sadu opatření, jak tyto rizika zmírnit. Přílohou práce je provozní příručka pro řidiče se soupisem postupů chování v rizikových situacích.
Diagnostika systémů s lidským operátorem
Havlíková, Marie ; Malec, Zdeněk (vedoucí práce)
Disertační práce je tématicky zaměřená na systémy s lidským operátorem, který významnou měrou přispívá ke spolehlivosti a bezpečnosti tohoto systému. Teoretická část práce se zabývá činnostmi člověka a komunikací v systémech MMS, hodnocením a pravděpodobnostními odhady lidské spolehlivosti v MMS. Součástí práce je popis neuromuskulárního systému lidského operátora jako výkonného pohonného systému při regulačních činnostech v systémech MMS a přehled modelů lidského řidiče při kompenzační příčném řízení vozidla. Praktická část disertační práce je založena na analýzách experimentálních dat jízd souborů řidičů v různých prostředích a s různou spánkovou deprivací během celého dne. Veškerá data byla získána na základě spolupráce a se souhlasem výzkumného pracoviště Dopravní fakulty ČVUT Praha. Součástí práce jsou rovněž návrhy simulačních modelů řidiče s nelineárními komponenty pro příčné řízení vozidla. Jízdy simulačních modelů jsou porovnávány se skutečnými jízdami řidičů na trenažéru a jsou sledovány shodné a rozdílné znaky v dynamice jízdy. Cílem disertační práce detekovat a získat na základě analýzy experimentálních dat významné charakteristiky dynamického projevu jízdy. Zjistit, jak se mění charakter jízdy vlivem únavy řidiče a jakých změn dosahují zvolené hodnotící charakteristiky. Získané výsledky disertační práce pomohou v asistenčním systému, kde spolu s dalšími komponenty upozorní na možné vyjetí z jízdní dráhy a mikrospánek řidiče.
Vliv lidského činitele na nehodovost malých letadel
Dluhoš, Jakub ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
DLUHOŠ, J. Vliv lidského činitele na nehodovost malých letadel. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta strojního inženýrství, 2013. 90 s. Vedoucí diplomové práce Ing. Jiří Chlebek, Ph.D. Diplomová práce pojednává o bezpečnosti civilního letectví, ve kterém je dle statistik FAA v 80% jako hlavním viníkem vzniku letecké nehody či incidentu označen lidský činitel, lidský faktor, lidská chyba či pouze chyba pilota. Hlavním cílem této diplomové práce je tedy vyhodnocení a posouzení příčin vzniku leteckých nehod letounů všeobecného letectví v civilním leteckém provozu ČR. V praktické části diplomové práce byly analyzovány letecké nehody letounů s maximální vzletovou hmotností do 2250 kg a sportovních létajících zařízení vzniklých na území ČR od roku 2006 do konce roku 2012. V závěru práce jsou vyhodnoceny hlavní příčiny vzniku leteckých nehod a také byly navrženy další možná opatření vedoucí ke snížení nehodovosti způsobené vlivem lidského činitele.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.