Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 173 záznamů.  začátekpředchozí154 - 163další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pomocné energetické jednotky letadel
Baran, Jan ; Klement, Josef (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem používaných koncepcí leteckých palubních pomocných energetických jednotek (PEJL) se zřetelem na stanovení hlavních výhod a konstrukčních obtíží u jednotlivých koncepcí. Dále definuje trendy v této oblasti. Dílčí část práce popisuje možnosti použití palivových článků jako energetického zdroje na palubě letounu.
Vodíková paliva
Tyagunova, Victoria ; Bébar, Ladislav (oponent) ; Jícha, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvoření základní rešerše k problematice výroby a použitelnosti vodíkových paliv. Práce je hlavně zaměřena na popis způsobů výroby a využití vodíku v průmyslu a energetice. Úvodní část práce je zaměřena na různé technologie průmyslové výroby vodíku. Další část je věnována popisu různých možností využití vodíku pro konzervace energie, palivové články, elektrárny a spalovací motory. Pozornost je věnovaná i porovnání vodíkových a klasických zdrojů energie. Závěrečná část bude věnovaná ekonomice výroby a využití vodíkového paliva. Práce má sloužit k posouzení vodíku jako potenciálního paliva budoucnosti a také porovnat jeho výhody a nevýhody oproti konvenčním zdrojům energie.
Možnosti alternativních pohonů letadel
Florián, Martin ; Kaddour, Mirvat (oponent) ; Bencalík, Karol (vedoucí práce)
Obsahem bakalářské práce je přehled alternativních zdrojů energie vhodných pro letecké aplikace. Byly uvedeny charakteristiky fotovoltaických článků, palivových článků a akumulátorů včetně principu činnosti a jejich použití na letadlech. Součástí práce je dále porovnání jednotlivých letadel daného typu pohonu a závěrečný přehled všech zmíněných letadel.
Možnosti mikrokogenerační výroby v místech, kde nejsou primárně dostupná plynná, nebo kapalná paliva
Kubínek, Martin ; Štelcl, Otakar (oponent) ; Vojáčková, Jitka (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím mikrokogeneračních jednotek v místech, kde nejsou primárně dostupná plynná, nebo kapalná paliva. V rešeršní části jsou popsány dostupné technologie a aktuální stav trhu s mikrokogeneračními jednotkami, které využívají pevná paliva, především biomasu. V technicko-ekonomické části je návrh konkrétní jednotky, jejíž tepelný výkon odpovídá výpočtové tepelné ztrátě zvoleného objektu. Doba návratnosti dané jednotky se zplyňovačem a spalovacím motorem je určena pro případy, kdy je zvolená budova v současnosti vytápěna: hnědým uhlím, dřevní štěpkou, elektřinou a kombinací zemního plynu a koksu.
Možnosti akumulace energie
Sedlák, Petr ; Hrnčířová, Michaela (oponent) ; Moskalík, Jiří (vedoucí práce)
Protože podíl vyrobené energie z obnovitelných zdrojů se neustále navyšuje, roste i rozdíl mezi spotřebou a výrobou elektrické energie. To má negativní dopad na elektrizační soustavu, proto je potřeba elektrickou energii akumulovat. V následující práci jsou zmapovány jednotlivé způsoby akumulace elektrické energie. Je zde nastíněno jejich využití a popsány výhody a nevýhody jednotlivých akumulačních systémů
Perspektivní pohonné jednotky autobusů
Kubík, Jan ; Maršálek, Ondřej (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je posoudit možný budoucí vývoj alternativních pohonů s ohledem jejich využití v autobusech. Nejdříve jsou popsány nejnadějnější alternativní pohony, které využívají spalovacího motoru . V další části práce jsou zhodnoceny způsoby skladování energie při využití elektropohonů. Na konci práce jsou zmíněny hybridní technologie jako kombinace předchozích pohonů.
Palivové články a jejich použití
Horák, Stanislav ; Klimeš, Lubomír (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rešerší palivových článků a jejich použití. První část práce tvoří seznámení se základním principem a konstrukcí palivového článku, dále s druhy palivových článků, se kterými se dnes můžeme setkat. Další část práce se zabývá termodynamickým výpočtem palivového článku včetně výroby vodíku. Na konci práce jsou zohledněny výhody a nevýhody palivových článku a uvedeny příklady jejich použití.
Alternativní a hybridní pohony automobilů
Trněný, Pavel ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá alternativními palivy pro spalovací motory, hybridními pohony automobilů a v neposlední řadě také elektromobily. Vytváří přehled v současné době používaných alternativních technologií pohonů automobilu.
Mikrokogenerace
Štukavec, Karel ; Škorpík, Jiří (oponent) ; Pospíšil, Jiří (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je mikrokogenerace pro rodinné domy. Práce se skládá ze dvou částí. První část obsahuje rozdělení, technický popis, komerční využití, zdroje energie, výhody a nevýhody mikrokogeneračních jednotek. Druhá část se zabývá technicko – ekonomickým posouzením mikrokogeneračních jednotek se spalovacím motorem a palivovým článkem.
Palivové články
Ralbovský, Peter ; Škvařil, Jan (oponent) ; Chroboczek, Libor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá technologii palivových článků, jejich principem a rozdělením. Také je zde uveden postup pro získání vodíku ze zemního plynu jako paliva. Dále jsou zde uvedeny výhody a nevýhody palivových článků. V závěru práce jsou uvedeny aplikace palivových článků a jejich využití v kogeneraci a trigeneraci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 173 záznamů.   začátekpředchozí154 - 163další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.