Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,541 záznamů.  začátekpředchozí1484 - 1493dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Utváření vztahu dětí ke zvířatům ve věku 3-7 let
ANDĚLOVÁ, Alena
Cílem této práce je popsat, jak a v jaké míře probíhá v mateřských školách utváření vztahu dětí ke zvířatům, porovnat v tomto snažení městské a vesnické mateřské školy a nabídnout vhodné aktivity, kterými lze děti seznamovat přímo i nepřímo se živou přírodou. V teoretické části je popsán vztah dítěte se zvířetem a možnosti kontaktu dětí a zvířat, zejména prostřednictvím mateřských škol a jimi připravovaných aktivit a činností. Je zde objasněno, jaké požadavky jsou kladeny na pedagogy mateřských škol v oblasti enviromentální výchovy. Cílem praktické části je zjistit za pomoci dotazníkového výzkumu, jaký vztah ke zvířatům mají děti ve věku 3 až 7 let podle výpovědí svých rodičů a pedagogů. Zda mateřské školy umožňují dětem přímý kontakt se zvířaty, a jakým způsobem. Dále jsou zde uvedeny aktivity, které dětem nabízí Mateřská škola Branice v rámci seznamování se živou přírodou a utváření vztahu k ní. Příklady aktivit rozvíjejících poznatky o zvířatech mohou posloužit jako inspirace pro pedagogické pracovníky. V závěru je uveden seznam vybraných organizací z jižních Čech, které v náplni své činnosti dětem zprostředkovávají kontakt se zvířaty.
Vývoj porodnosti v ČR a její důsledky na potřebu kapacity předškolních zařízení
Hříchová, Vendula ; Miskolczi, Martina (vedoucí práce) ; Šimková, Martina (oponent)
Tato práce se zaměřuje na vývoj obyvatelstva a porodnosti v ČR a na faktory ovlivňující porodnost. Následně se zabývá formami a kapacitou předškolních zařízení. Obyvatelstvo nejenom ČR prošlo výraznými změnami demografického chování, na základě kterých se měnila i výše porodnosti. Výslednou hodnotu porodnosti ovlivňuje mnoho faktorů, ale hlavní příčinu nelze jednoznačně určit. Na dlouhodobý pokles narozených dětí reagoval stát snižováním počtu zařízení pro předškolní péči. V současné době mohou rodiče umisťovat své potomky zejména do jeslí, mateřských škol a dalších alternativních institucí.
Financování mateřských škol - případová studie Praha 10
Mirtesová, Andrea ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je financování mateřských škol na území České Republiky a to především v městské části Praha 10. Cílem práce je vysvětlit způsoby financování na konkrétní mateřské škole, nacházející se na území Prahy 10, a následně uvést návrh na zlepšení dané mateřské školy.
Analýza dopadů nedostatku míst v mateřských školách na daňové příjmy ČR
Krejsová, Kateřina ; Pavel, Jan (vedoucí práce) ; Kučerová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zabývá dopady nedostatku míst v mateřských školách na daňové výnosy České republiky v důsledku snížení participace žen na trhu práce. Je popsána situace na pomyslném trhu mateřských škol, tj. strana nabídky tvořená mateřskými školami a strana poptávky, kterou tvoří děti ve věku 3-6 let a jejich rodiče. Prostřednictvím Cost benefit analýzy je ilustrováno porovnání nákladů vynaložených na vytvoření nových míst v mateřských školách s daňovými příjmy státu. Cost benefit analýza má v této práci za cíl potvrdit či vyvrátit hypotézu výhodnosti vytvoření nových míst v institucích předškolního vzdělávání (mateřských školách) v porovnání se souhrnem nedosažených daňových příjmů.
Možnosti a limity předškolní výuky francouzského jazyka na příkladu mezinárodní školky Modré nebe
VESELÁ, Šárka
Tato diplomová práce se zabývá předškolní výukou francouzského jazyka, jejími možnostmi a limity. Na problematiku je nahlíženo z psychologického hlediska a východiskem je duševní vývoj dítěte. Hlavním cílem je zjistit, zda je možné francouzský jazyk v předškolním věku vyučovat a pokud ano, jakým způsobem a s jakým výsledkem. Bádání probíhalo ve dvou mateřských školách, pro které autorka připravila a s rodilým mluvčím uskutečnila výuku francouzštiny. Závěrečné vyhodnocení vyplývá z této osobní zkušenosti autorky.
Podpora zdravého životního stylu a zdravé výživy ve výchovném programu MŠ
VELEGÁNOVÁ, Veronika
Bakalářská práce pojednává o zdravé výživě a zdravém životním stylu dětí předškolního věku. Je zaměřena na zásady zdravé výživy v mateřské škole a jejich dodržování. Tématem této bakalářské práce je zejména výživa dětí z hlediska jejich zdravého vývoje. Jsou zde popsány výživové hodnoty daných potravin, správný pitný režim, celkový vývoj dítěte předškolního věku, vhodné stravovací návyky. Dále jsou zde popsány zdravotní komplikace vyskytující se již v dětském věku, které jsou zapříčiněné špatným stravovacím režimem. Výsledkem práce je zhodnocení a naplnění nutričních hodnot měsíčního jídelníčku a zjištění, zda jsou splněny normy spotřebního koše. Dále je v této práci pomocí analýzy popsáno, co dětem chutná a co ne, zda mají povědomí o zdravých, či nezdravých potravinách, které konzumují.
Informovanost pedagogů mateřské školy o rodině dítěte z pohledu rodiny
ŠVARCOVÁ, Hana
Bakalářská práce ?Informovanost pedagogů mateřské školy o rodině dítěte z pohledu rodiny? se zabývá oblastí komunikace mezi rodinou a školou. Teoretická část vymezuje základní pojmy vztahující se k rodině a jejím funkcím, osobnosti pedagoga mateřské školy, odborné kvalifikaci a kompetencím pedagoga mateřské školy, funkcím mateřské školy, druhům sociální komunikace a průběhu komunikace mezi rodinou a mateřskou školou. V praktické části jsou interpretovány výsledky kvantitativního výzkumu. Bylo zvoleno dotazníkové šetření a respondenty byli rodiče dětí navštěvujících některou z vybraných mateřských škol ve znojemském a třebíčském regionu. Výzkumný problém byl definován takto: ?Do jaké míry má být pedagog mateřské školy informován o rodině dítěte, a to z pohledu rodičů dítěte?? Otázky kvantitativního šetření tedy směřovaly především k tomu, co je z pohledu rodičů důležité, aby pedagogové v mateřské škole věděli o rodině dítěte. Dále se vztahovaly ke způsobu komunikace mezi rodiči a mateřskou školou.
Návrh na založení mateřské školy
TOKOVOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá založením veřejné mateřské školy. V první části se zaměřuje na základní pojmy, co je mateřská škola, cíle předškolního vzdělávání, jaké druhy mateřských škol máme. Jsou zde uvedeny legislativní kroky, které jsou nezbytné, pro zřízení. Dále zkrácený popis zákonů a vyhlášek, které jsou nápomocny k pochopení legislativy České republiky. V další části je již představen návrh na založení mateřské školy Krteček. V jednotlivých kapitolách je charakterizován vzdělávací program školy, interiér a exteriér budovy, technické vybavení školy, pedagogičtí a provozní zaměstnanci, organizační řád a struktura. Na závěr je zde uveden režim dne dětí a Školní vzdělávací program.
Agresivní projevy chování dětí v mateřské škole
PAÝROVÁ, Veronika
Záměrem bakalářské práce je upozornit na možnosti pedagogického přístupu k dětem s projevy agresivního chování v mateřské škole. V teoretické části se zaměřuje na pojem agrese a popis projevů a příčin agresivního chování dětí v mateřské škole. Na základě studia literatury doporučuje výchovné přístupy k dětem s agresivními projevy chování. V praktické části realizuje výzkum četnosti a způsobů projevů agresivního chování dětí v mateřské škole, definuje nejčastěji užívané metody působení učitelek MŠ na děti s projevy agresivity a porovná je s doporučeními vycházejícími ze studia odborné literatury.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,541 záznamů.   začátekpředchozí1484 - 1493dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.