Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 67 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Domácí vzdělávání
VOSTŘÁKOVÁ, Helena
Studentka se ve své bakalářské práci bude zabývat tématem domácího vzdělávání. V teoretické části práce budou vymezeny základní pojmy domácího vzdělávání, jeho průběh, počátky a vývoj. Autorka bakalářské práce se zaměří i na problematiku spojenou s legislativou domácího vzdělávání v České republice, pravidly a podmínkami, za nichž může být domácí vzdělávání realizováno. V praktické části se autorka bakalářské práce zacílí na samotné rodiče, kteří praktikují domácí vzdělávání, a bude zjišťovat důvody, na jejichž základě se rozhodli pro tuto formu vzdělávání. Zároveň za pomoci rozhovorů bude zjišťovat také přednosti či nedostatky domácího vzdělávání z pohledu dotazovaných rodičů. Autorka práce se bude pohybovat především v kvalitativním výzkumném designu.
Důvody rodičů k volbě waldorfské školy pro základní vzdělání jejich dětí
VÁŠOVÁ, Lucie
Bakalářská práce na téma "Důvody rodičů k volbě waldorfské školy pro základní vzdělání jejich dětí" je rozdělena do teoretické a praktické části. Teoretická část se zaobírá historií alternativní pedagogiky se zvláštním důrazem na klasické reformní školy, jejichž jednotlivé koncepce představuje. Waldorfskou pedagogiku probírá zvlášť, představuje její historii a první waldorfskou školu, pedagogickou filosofii, základy antroposofie a základní principy jejího praktického fungování. Praktická část práce je pojata jako kvalitativní výzkum ve formě rozhovorů s vybranými rodiči waldorfských žáků jedné konkrétní základní waldorfské školy. Cílem výzkumu je poznat jednotlivé důvody vybraných rodičů pro umístění jejich dětí do této konkrétní základní waldorfské školy a pochopit je v jejich jedinečném životním kontextu. V závěru práce je vyjádřeno nové pochopení waldorfské školy jako užitečného impulzu v systému vzdělávání a cesty laskavého přístupu ve výchově, v němž se může snadno zhlédnout široká veřejnost.
Příprava učitele waldorfské školy na výuku tělesné výchovy a německého jazyka
WEISSOVÁ, Julie
Tato diplomová práce se zaměřuje na specifika přípravy učitele waldorfské školy na výuku aprobačních předmětů autorky, jimiž jsou tělesná výchova a německý jazyk. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části práce budou objasněny základní pojmy, které jsou klíčové pro dané téma, což je alternativní školství se zaměřením na waldorfskou školu, pojem antroposofie a osobnost R. Steinera. V dalších kapitolách se autorka diplomové práce zacílí i na samotnou osobnost waldorfského učitele, problematiku spojenou se vztahem učitel a žák, a především pak na učitelovu přípravu na výuku německého jazyka a tělesné výchovy na tomto typu alternativní školy. V praktické části diplomové práce se autorka zaměří přímo na konkrétní příklady pozorovaných hodiny tělesné výchovy a německého jazyka na waldorfské škole a bude za pomoci pozorování a rozhovorů s učiteli zjišťovat, jak se jim daří z jejich pohledu dosahovat předem stanoveného cíle, a to vše z hlediska samotné antroposofie. Autorka se bude ve svém výzkumu pohybovat v kvalitativním výzkumném designu.
Pokusné školy v 20. letech 20. století v Československu
VOPELKOVÁ, Markéta
Bakalářská práce se zabývá školstvím na počátku 20. století. Následně reformní pedagogikou a pokusnými školami ve 20. letech 20. století, ze kterých je rozebrána Pokusná pracovní škola v Holešovicích a Dětská farma Eduarda Štorcha. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum a věnuje se dvěma výzkumným otázkám, na kterou v rámci výzkumného šetření hledá odpovědi.
Dětská skupina jako jedna z forem předškolní výchovy a vzdělávání
STRAKOVÁ, Eliška
Tématem předkládané bakalářské práce je dětská skupina jako jedna z forem předškolní výchovy a vzdělávání. Teoretická část práce je věnována tématu výchovy a vzdělávání v předškolních institucích. Pojednává o dětské skupině, jakožto alternativě k předškolnímu vzdělávání v mateřské škole. V této části práce je také porovnána dětská skupina s mateřskou školou - odlišné a shodné znaky obou těchto institucí. Výzkumné šetření v praktické části práce bylo postaveno na kombinaci kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Pro kvantitativní část byla použita metoda dotazníkového šetření. Pro kvalitativní část byla použita metoda rozhovoru. Výzkumný soubor tvořili rodiče dětí docházejících do dětské skupiny. Společným cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jaký mají pohled na dětskou skupinu rodiče dětí docházejících do dětské skupiny, zjistit jejich motivaci k výběru před ostatními institucemi a odhalit, v čem rodiče spatřují smysl dětských skupin. Z výzkumného šetření vyplynulo, že rodiče mají na dětské skupiny pozitivní názor a službu péče o dítě v dětské skupině hodnotí jako přínosnou. Dětskou skupinu vnímají jako plně vyhovující alternativu k mateřským školám, která může výrazně pomoci s nedostatkem míst v mateřských školách. Motivací k výběru dětské skupiny před ostatními institucemi jsou pak pro rodiče nejen specifika dětských skupin, ale i potřeby rodičů a dětí. Smysl dětských skupin rodiče spatřují především v pomoci s harmonizací rodinného a pracovního života.
Alternativní školy v Jihočeském kraji.
VISTOŘÍNOVÁ, Lucie
Bakalářská práce na téma Alternativní školy v Jihočeském kraji je postavena na odborné literární rešerši, která popisuje rozdělení a druhy školských zařízení v České republice. Pro potřeby získání cenných informací pro výzkum byly vybrány alternativní školy v Jižních Čechách. Teoretická část bakalářské práce se zaměřuje na rozdíly mezi klasickou školní výchovou a alternativní formou výuky, rozdílné struktury výukového plánu a celkově odlišného pojetí formy výuky. Pro praktickou část práce bylo použito kvalitativního výzkumu a získaných informací z tohoto výzkumu. Získaná potřebná data byla pro lepší přehlednost systematicky uspořádána do tabulek, grafů a myšlenkových map. V závěrečné části práce nalezneme diskusi o problematice a závěr vědeckého výzkumu. Závěr obsahuje celkové shrnutí celé práce a hlavní výhody a nevýhody alternativního školského systému.
Výběr alternativní mateřské školy - Montessori mateřská škola
MENZELOVÁ, Iva
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na alternativní pedagogiku Marie Montessori. Věnuje se také ústředním pojmům pedagogického konceptu Marie Montessori. Praktická část prezentuje výsledky výzkumného šetření, jehož cílem je zjistit zájem zákonných zástupců/rodičů o Montessori mateřskou školu.
Alternativní školství a jeho pohled na výživu a stravování žáků v dnešní době.
HOKROVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá alternativním školstvím a jeho pohledem na výživu a stravování žáků v dnešní době. Práce si klade za cíl zjistit, jak alternativní školy nahlížejí na kvalitu a využití potravního koše v rámci stravování a výživy dětí v porovnání s tradiční školou. Mým zájmem bylo zjistit názor rodičů, jak nahlížejí na stravování svých dětí v alternativních školách a zda tomu přikládají velký význam. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na porovnání alternativního a tradičního školství s důrazem na vývoj, výživu a stravování dětí. Praktická část obsahuje výsledky kvalitativního výzkumného šetření, které bylo zrealizováno za pomoci analýzy dostupných zdrojů a následné studie rozhovorů.
Mapování sociální služby Dům na půl cesty v Českém Krumlově
SMĚŠNÁ, Alena
Cílem bakalářské práce je mapování sociální služby Dům na půl cesty v Českém Krumlově. Teoretická část bakalářské práce obsahuje kapitoly o rodině a výchově dítěte, o mládeži, náhradní rodinné péči a ústavní výchově. V dalších kapitolách je popsána oblast sociálních služeb, jejich definice, právní legislativa, která je upravuje a možné formy jejich poskytování. Závěrečná kapitola pak zahrnuje bližší specifikaci sociální služby Dům na půl cesty. Praktická část je zaměřena na mapování sociální služby Dům na půl cesty v Českém Krumlově za období let 2010-2019. Pro výzkumné šetření byla použita analýza dokumentů a následné kvantitativní zpracování získaných dat.
Případová studie: Výuka literatury v žánrově-tematických celcích na úrovni ISCED 3 v kontextu alternativního studijního programu
Müllerová, Veronika ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Simonová, Jaroslava (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce s názvem Případová studie: Výuka literatury v žánrově-tematických celcích na úrovni ISCED 3 v kontextu alternativního studijního programu se věnuje v našem prostředí netradičnímu přístupu k výuce literatury na středních školách na podkladu unikátního studijního programu. Diplomová práce se skládá ze dvou částí - teoretické a empirické. Teoretická část obsahuje vymezení pojmu literární výchova se zasazením do kontextu rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia. Dále je uvedena definice pojmu alternativní školství a vymezeny pojmy, se kterými je následně operováno v empirické části - čtenářství a čtenářská gramotnost, formativní hodnocení, Content and Language Integrated Learning a tandemová výuka. Na závěr je popsáno období adolescence s důrazem na psychologickou a sociální charakteristiku jedince. Cílem empirické části bylo popsat, jak probíhá výuka v alternativním studijním programu na úrovni ISCED 3 s důrazem na výuku literatury řazené do tematicky-žánrových celků. Od něj se odvíjely dílčí cíle, a to: zasadit alternativní studijní program do kontextu dané školy; popsat, jakým způsobem je studium alternativního studijního programu organizováno; popsat, jak probíhá výuka literární výchovy v tomto alternativním studijním programu. Cíle bylo dosaženo pomocí deskriptivní případové...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 67 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.