Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 701 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Využití nástrojů projektového managementu v praxi
Parkan, Vojtěch ; Václavík, Lukáš (oponent) ; Širáňová, Lenka (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na využití metod projektového managementu za účelem vytvoření projektové metodiky pro řízení studentských projektů. První část popisuje teoretické pozadí použitých metod spolu s definicí jednotlivých fází projektu. Část druhá se zabývá představením a zhodnocením současného stavu studentského týmu strojLAB, ve kterém je zmíněný projekt realizován. Poslední částí je část návrhová, která se zabývá projektovým řízením projektu ARGO MIKRO. Tato část obsahuje také doporučení ke každé uvedené metodě, která utváří projektovou metodiku.
Digitální forenzní analýza prostředí hybridního cloudu
Krčálová, Anna ; Koutenský, Michal (oponent) ; Ryšavý, Ondřej (vedoucí práce)
Práce pojednává o digitální forenzní analýze hybridního cloudu v kombinaci Google Cloudu a Nextcloudu. V práci je rozvedeno několik příkladů událostí, při jejichž řešení by byla analýza vhodná, a to od původní identifikace problému, přes zadržení dat, až po forenzní analýzu a výstup z ní. Součástí práce je i zkrácený postup nastavování hybridního cloudu a logování.
Metodika výcviku řidičů v Armádě České republiky
HLIŇÁKOVÁ, Martina
Ve své bakalářské práci jsem rozebrala stávající metody výuky, výcviku a přípravy řidičů v armádě České republiky. Popsala jsem systém dokumentů a různých nařízení, které jsou nedílnou součástí k přípravě řidičů AČR. Z rozhovoru s dvěma respondenty jsem usoudila, že dokumentace v armádě je velmi obsáhlá a z toho důvodu jsem se rozhodla vytvořit zjednodušený ale efektivní učební plán. Cílem této práce je seznámit čtenáře s metodikou výcviku řidičů v AČR a přiblížit jim postup k získání řidičského oprávnění od úplného začátku, kdy voják nemá ani civilní řidičské oprávnění, až po zkušené řidiče, kteří zvládají náročné a občas i nebezpečné situace.
Metodika tvorby textů v otevřeném internetovém prostoru pro vysokoškolské vzdělávání formou e-learningu
Dlouhá, Jana|orcid:0000-0002-9660-5594|researcherid:I-7773-2014|scopus:55939518800 ; Braniš, Martin|orcid:|researcherid:|scopus: ; Dlouhý, Jiří|orcid:0000-0002-5040-9395|researcherid:I-7566-2014|scopus:56193033400 ; Jančaříková, Kateřina|orcid:0000-0003-4339-9990|researcherid:H-6002-2011|scopus:56193278900 ; Jančařík, Antonín|orcid:0000-0003-3331-2396|researcherid:H-2048-2011|scopus:6508329988
Metodika tvorby textů v otevřeném internetovém prostoru poskytuje základní teoretický i praktický rámec pro využití otevřeného internetového prostoru jako nástroje pro výuku studentů na vysokých školách, která je vedena formou e-learningu nebo blended learningu, je realizována v různých oborech a s rozmanitými výukovými cíli, které jsou ovšem v souladu s principy aktivního a problémově orientovaného učení. Tento typ výuky podporuje rozvoj klíčových kompetencí, které jsou nezbytné jak pro naplnění tradičních cílů vysokoškolské výuky (tvorba díla), tak také z hlediska aplikačního. Kompetence potřebné a pěstované ve vzdělávání pro udržitelný rozvoj (VUR) mají do značné míry povahu akčních kompetencí, významně jsou zaměřeny na schopnosti řešení problémů. V problémově orientovaných výukových situacích, jež jsou žádoucí z hladiska VUR, se pak uplatní takové prostředí, jako je Wiki, nazývané též "sociálním webem". Tato konkrétní metodika staví na konceptu rozvíjení "akademické gramotnosti", kde student rozvíjí své dovednosti současně s procesem psaní a prostřednictvím tohoto procesu se také učí. Metoda výuky/učení je úzce spojena s rolí prostředí, ve kterém se student učí - sociálního prostředí akademické komunity. Metodicky popsaná výuka vedená v prostoru otevřeném pro tvůrčí práci studentů v rámci e-learningových kurzů se řídí zásadami sociálního učení a využívá vlastností wiki prostředí. Tyto technické vlastnosti jsou spojeny s konkrétními požadavky na vedení interdisciplinárního dialogu ve VURj. Software Mediawiki použitý v průběhu celého procesu psaní i pro diskuse a vzájemné hodnocení studentských prací byl zvolen ke stimulaci metakognitivních dovedností, organizaci procesu psaní; současně toto prostředí nabízí model akademického prostředí včetně procesu peer review.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Metodika využití wiki software ve výuce
Dlouhý, Jiří|orcid:0000-0002-5040-9395|researcherid:I-7566-2014|scopus:56193033400 ; Dlouhá, Jana|orcid:0000-0002-9660-5594|researcherid:I-7773-2014|scopus:55939518800
Metodika využití wiki software ve výuce je určena všem pedagogům, kteří chtějí ve své práci používat prostředí wiki. Seznamuje s charakteristikami wiki prostředí, zabývá se různými možnostmi aktivního využití, přináší návody na využití existujících wiki prostředí i na výběr a instalaci prostředí vlastního včetně některých jeho vylepšení. Zvláštní kapitolu tvoří též rozbor možností využití, jak pasívního, tak i aktivního, elektronické encyklopedie Wikipedie ve výuce. Do metodiky byla zahrnuta i problematika autorského práva s ohledem na soustavné výrazné podceňování (především v elektronickém prostředí) této problematiky ze strany většiny pedagogů. V metodice je zároveň obšírně vysvětleno využívání svobodných autorských licencí, především licencí Creative Commons. Primární podobou této metodiky je její elektronická forma v Enviwiki www.enviwiki.cz. Metodika je tím volně přístupná všem zájemcům o její využití, jak také odpovídá filosofii výuky v otevřeném informačním prostoru. Je dostupná právě ve wiki, kde jsou také umístěny příklady práce se studenty. Existuje i její tištěná forma, která však neposkytuje všechny funkce a zdroje informací, neboť neumožňuje především přístup k externím zdrojům dostupným v online prostředí, které doplňují informace zpracované autory těchto textů.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Metodika týmové spolupráce a tvorby týmů pro vysokoškolské vzdělávání
Dlouhá, Jana|orcid:0000-0002-9660-5594|researcherid:I-7773-2014|scopus:55939518800 ; Činčera, Jan|orcid:|researcherid:|scopus: ; Jančaříková, Kateřina|orcid:0000-0003-4339-9990|researcherid:H-6002-2011|scopus:56193278900 ; Dlouhý, Jiří|orcid:0000-0002-5040-9395|researcherid:I-7566-2014|scopus:56193033400
Cílem metodiky je poskytnout základní teoretický a především praktický rámec pro vysokoškolské učitele, kteří se snaží o zvýšení podílu samostatné práce studentů v procesu učení a využívají aktivní metody výuky a metodické postupy pro kolaborativní práci studentů. Využití těchto metod výuky/učení podporuje rozvoj důležitých dovedností, jako je např. schopnost řešení problémů v teorii i praxi, rozvíjí kritické myšlení a interpersonální komunikaci; může také zvýšit aktivní zapojení studentů i jejich vzájemnou interakci, což jsou všechno dovednosti velmi důležité pro příští úspěšné uplatnění v mezioborové oblasti životního prostředí a udržitelného rozvoje. Ve vysokoškolském studiu v České republice jsou tyto metody využívány prozatím spíše intuitivně - předložená metodika tak má poskytnout přehled základních pedagogických poznatků a zkušeností, které mohou pomoci jejímu zařazení do výuky ve všech oborech studia. Metodika se zabývá teorií spolupráce ve skupinách: procesy, vztahy, skupinovou dynamikou, možnými bariérami a riziky, které se s tímto způsobem výuky pojí. Jsou popsány možnosti výběru členů týmu, sociální předpoklady skupinové práce, způsoby budování důvěry a metody facilitace skupinových procesů. Stručně jsou rozebrány zásady pro plánování projektu týmové spolupráce, možnosti hodnocení jeho výsledků; jsou ukázána specifika e-learningového prostředí. Ve výuce formou e-learningu přibližuje využití metody týmové spolupráce on-line prostředí potřebám praxe. V týmové práci, kde je úkolem pedagoga podporovat nejen procesy individuálního učení, ale lze též vytvořit podmínky pro tzv. učení sociální, se utváří sociální prostředí, jež pak vstupuje do procesu učení jako jeden z jeho podstatných faktorů. Vzniká typ kooperativního a kolaborativního učení, který má transformativní povahu a je využíván všude tam, kde je cílem navodit změnu nejen v oblasti kognitivní, ale působit i na sociální dovednosti studentů a jejich prostřednictvím podpořit změny ve společnosti.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Standardizace a harmonizace znaleckých postupů při analýze vad a poruch novostaveb bytových jednotek
Nováčková, Jana ; Hobst, Leonard (oponent) ; Mikš, Lubomír (oponent) ; Brožovský, Jiří (vedoucí práce)
Vzhledem ke skutečnosti, že právní předpisy, řešící problematiku soudního znalectví včetně požadavků na znalecké posudky, jsou z důvodu různorodosti oblastí, pro které se znalecké posudky zpracovávají, velmi obecné, nemohou podrobněji standardizovat a harmonizovat znalecké postupy pro jednotlivá odvětví nebo jejich části. Disertační práce je zaměřena na vytvoření metodického postupu pro zpracování znaleckých posudků, posuzujících vady a poruchy v oblasti novostaveb bytových jednotek.
Harmonizovaná FMEA analýza
Riabov, Mikhail ; Szendiuch, Ivan (oponent) ; Novotný, Radovan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce na téma “Harmonizovaná FMEA analýza“ je seznámit se s principy plánování kvality a nastudovat teorii o existujících nástrojích APQP, nastudovat novou příručkou harmonizované FMEA analýzy a dostupnými SW nástroji pro podporu projektu. Daná práce se zaměří hlavně na DFMEA analýzu trakční sestavy, bude popsán koncept přechodu na novou harmonizovanou verzi VDA/AIAG, která splňuje požadavky na jasný a srozumitelný výstup, požadovaný výrobcem, dodavatelem i zákazníkem. Diplomová práce je zpracována jako podrobný srozumitelný návod pro snadnější zpracování FMEA analýzy podle nové příručky.
Vliv montáží na kvalitu kabelážních systémů
Konvalinka, Vladimír ; Dostál, Otto (oponent) ; Filka, Miloslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou měření kabelážních sytémů. Je zde popsán vývoj strukturovaných kabeláží včetně pravidel jejich montáží, schvalování a jejich závěrečné měření. První část práce je věnována pojmu strukturované kabeláže, její historii, která začíná na počátku 80. let kdy se na trhu začali objevovat první osobní počítače. Potřeba jejich uživatelů mezi sebou komunikovat zapříčinila prudký rozvoj sítí a technologií. To mělo za následek vznik mnoha jednoúčelových, nekompatibilních a na sobě nezávislých kabelových rozvodů. Tento způsob kabeláží byl neekonomický, velmi náročný na servis a nepraktický pro rozšiřování sítí. Proto byly vytvořeny univerzální kabelážní systémy, jejichž základem se stal kroucený pár. Vlastnosti strukturované kabeláže jsou navrženy tak, aby po ní bylo možné přenášet celou řadu aplikací. K samotnému instalování kabelážních systémů se používají metalické kabely a v dnešní době také optické kabely. Kabelážní systém se skládá z mnoha dalších prvků, mezi něž patří prvky aktivní a neaktivní. Nutné je proměření různých parametrů, které mají vliv na kvalitu přenosu dat na těchto sítích. Měření se provádí přístroji, které splňují základní požadavky stanovené normou dle technologie. Jsou zde popsány pravidla a správné postupy při instalování kabelážích systémů, které by měli montéři při instalaci dodržovat. V závěru práce jsou uvedeny výsledky měření na simulačních segmentech, v podobě měřících protokolů, které slouží jako předávací protokoly mezi montážní firmou a odběratelem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 701 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.