Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 209 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podpora rodiny z pohledu žáka střední školy
Konůpková, Veronika
Bakalářská práce je zaměřena na rodinu a rodinné zázemí, v jakém žák vyrůstá a na pomoc rodiny, kterou (ne)potřebuje v průběhu svého studia. Teoretická část práce je zaměřena na rodinu, její funkci, znaky a rodinné prostředí. Rodina jako jeden z mnoha činitelů ovlivňuje žáka v jeho budoucím životě a v jeho úspěchu. Současně se práce zaměřuje na samotného žáka a jeho vývoj v dospívání, které probíhá v období studia střední školy. Praktická část bakalářské práce se zabývá tím, jak žáci vnímají podporu rodi-ny při studiu střední školy a na žákovo rodinné zázemí. Dotazníkovou metodou je uskutečněn průzkum na SOŠ v Brně a v Olomouci. Získaná data jsou vyhodnocena jednoduchou statistickou metodou a zhodnocena v diskusi této práce.
Výskyt naučené bezmocnosti mezi žáky střední odborné školy z pohledu učitelů
Kramárová, Dorota
Tématem bakalářské práce je fenomén naučené bezmocnosti mezi žáky střední odborné školy z pohled učitelů. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy související s tématem práce a rešerše odborné, převážně zahraniční literatury, která se zabývá fenoménem naučené bezmocnosti. Teoretická část dále obsahuje deskripci prvních výzkumů, které byly prováděny na zvířatech a následně lidech a koncept naučené bezmocnosti potvrzovaly. V neposlední řadě jsou zde popsány navazující studie, které využily konceptu naučené bezmocnosti a promítli ji do více specifických směrů a na závěr jsou zde vymezeny zásadní teorie a koncepty z oblasti pozitivní psychologie, které by mohly sloužit jako prevence fenoménu naučené bezmocnosti. Ve druhé (praktické) části je zkoumán fenomén naučené bezmocnosti z pohledu učitele střední odborné školy. Pro zkoumání bylo vytvořeno dotazníko-vé šetření, které analyzuje povědomí učitelů středních odborných škol o fenomé-nu naučené bezmocnosti mezi žáky a jeho dopady na žáky.
Křest jako přechodový rituál spojený s narozením dítěte
HOCHHOLZER, Sára
Bakalářská práce se zaměřuje na rituály, a to zejména na křest jako přechodový rituál. První kapitola se zabývá rituály obecně, jejich významem a dělení. Dále jsou zde popsány iniciační rituály. V další časti jsou uvedeny mezní situace člověka od narození, dospívání až po smrt. Podstatná část práce je věnována křtu. Zde se práce zabývá. Hlavním cílem této práce je poskytnout přehled o křtu jako přechodovém rituálu při narození dítěte. Křest je jedním z nejdůležitějších rituálů, které se konají v rámci mnoha křesťanských církví po celém světě. Tento rituál symbolizuje přechod a vstup nově narozeného dítěte do křesťanského společenství. Křest symbolizuje očištění od hříchů a vstup do křesťanského společenství. Rituál zahrnuje obřady, jako je polévání nebo ponoření do vody, modlitby, požehnání a přijetí dítěte do církve. Kromě náboženského významu má křest také sociální dimenzi, protože spojuje rodinu, přátele a společenství dohromady. Křest jako přechodový rituál při narození dítěte má jak náboženský, tak společenský význam. Tento rituál symbolizuje přijetí dítěte do křesťanského společenství a závazek rodiny vychovávat ho ve víře. Zároveň je křest slavnostní událostí, která přináší radost a spojuje lidi v rámci komunity.
Užívání vybraných sociálních sítí žáky druhého stupně základní školy na Havlíčkobrodsku
Prchalová, Kateřina ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Kollerová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá užíváním vybraných sociálních sítí žáky druhého stupně základní školy na Havlíčkobrodsku. V teoretické části je nejprve vymezen pojem sociální síť, postupně popsány nejužívanější sociální sítě a charakterizována rizika, se kterými se mohou uživatelé v online prostředí setkat, včetně vlivu na jejich psychické a fyzické zdraví. Praktická část je zpracována na základě výzkumu, který byl realizován metodou dotazníkového šetření v 8. a 9. ročníku vybrané základní školy v Havlíčkově Brodě. Cílem výzkumu bylo zjistit informace týkající se užívání sociálních sítí žáky druhého stupně základní školy, především určit které sociální sítě využívají nejčastěji, kolik času na sociálních sítích tráví a zda dodržují zásady bezpečného chování v online prostoru. Výsledky dotazníkového šetření ukázaly, že žáci nejčastěji užívají sociální síť Instagram. Tuto síť využívají převážně ke komunikaci, dále potom ke sledování krátkých videí tzv. Reels a příspěvků ostatních uživatelů. Z výzkumu vyplývá, že poměrně velká skupina respondentů tráví na sociálních sítích nadměrné množství času, a to zejména o víkendech, kdy jsou schopni v online prostředí strávit čtyři a více hodin. Z výsledků dále vyplývá, že většina žáku považuje své chování na sociálních sítích za bezpečné, což je ovšem v rozporu s...
Rizikové chování dětí v pěstounské péči
VLČKOVÁ, Dominika
Diplomová práce se zabývá problematikou rizikového chování dětí v pěstounské péči se zaměřením na příčiny a důsledky rizikového chování. První část práce je zaměřená na charakteristiku náhradní rodinné péče, a podrobněji je vysvětlena zejména pěstounská péče, dále se práce věnuje vymezení rizikového chování, kde podrobněji vysvětluji jednotlivé typy rizikové chování, příčiny vzniku a prevenci rizikového chování, role doprovázející organizace a orgánu sociálně-právní ochrany dětí. Druhá část práce je zaměřena na výzkum, kde bylo hlavním cílem zmapovat rizikové chování u dětí v pěstounské péči zaměřením na důsledky jejich jednání.
Dívky a reprodukční zdraví
CHARVÁTOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zaměřuje na dívky a jejich informovanost o reprodukčním zdraví. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá definicí reprodukčního zdraví, jeho rizikovými faktory a pojednává o sexuální výchově jako celoživotním procesu. Dále je v textu popsána problematika dospívání, včetně sekundárních pohlavních znaků, které se objevují u dívek během puberty. Detailněji je popsána menstruace, druhy antikoncepčních metod a pohlavně přenosné choroby včetně prevence. V neposlední řadě je definováno plánované rodičovství a kladen důraz na důležitost gynekologické prohlídky. V závěru teoretické části je charakterizována práce porodní asistentky, její kompetence včetně poskytované komunitní péče se zaměřením na dospívající dívky. Pro praktickou část byly stanoveny dva cíle. Prvním cílem bylo zmapovat informovanost dívek na základní škole o reprodukčním zdraví. Druhým cílem bylo zjistit zdroje informací o reprodukčním zdraví u dívek na základní škole. Dále měla práce stanoveny dvě hypotézy, které zněly následovně. Hypotéza 1: Dívky na základní škole by uvítaly přednášku týkající se reprodukčního zdraví spíše od zdravotnického pracovníka než od učitele dané školy. Hypotéza 2: Dívky na základní škole získávají informace týkající se reprodukčního zdraví spíše z internetu než ze školní výuky. Výzkumný soubor byl tvořen 108 respondentkami (100 %). Konkrétně bylo 52 dívek (48 %) z 8. třídy a 56 dívek (52 %) z 9. třídy vybraných základních škol. Dívky odpovídaly na otázky týkající se reprodukčního zdraví. Zvolen byl kvantitativní sběr dat, ke kterému byl sestaven dotazník o 32 otázkách, z toho bylo 16 otázek uzavřených, 15 otázek polouzavřených a 1 otázka otevřená. Rozšířen byl v papírové podobě do vybraných základních škol. K vyhodnocení byl využit McNemarův test, skrze který se posuzovaly stanovené hypotézy. Hladina významnosti pro platnost hypotéz činila 0,05. Z výzkumného šetření vyplynulo, že 98 % dívek získalo informace týkající se reprodukčního zdraví od vyučujícího na základní škole, nikoli od zdravotnických pracovníků jako je lékař, zdravotní sestra či porodní asistentka. Avšak 79 % dívek uvedlo, že by mělo zájem o vzdělávací přednášky od porodní asistentky. Výzkumné šetření dále prokázalo, že dívky na základní škole získávají nejvíce informací týkajících se reprodukčního zdraví z internetu (49 %), od rodičů (38 %) a ze školy (37 %). Znepokojivé bylo zjištění, že se v jedné odpovědi objevilo, že nikdo žádné informace o reprodukčním zdraví dívce nepředal. Výsledky výzkumné části by mohly být využity porodními asistentkami jako inspirace, zejména pro přípravu podkladů na přednášky o reprodukčním zdraví pro dospívající dívky na základních školách.
Noc
Dušek, Filip ; Moravanský, Tomáš (oponent) ; Javůrek, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce NOC se zabývá vnímáním světa dospívajícím jedincem. Zobrazuje konkrétní období ze života autora a jím prožité události odpovídající skutečným reáliím. Za tímto účelem byla zvolena forma hraného dokumentu. Na začátku bylo důležité pokusit se porozumět, pojmenovat a pochopit své tehdejší myšlenkové pochody. Ve výsledné fázi se pak dostáváme k setrvávání v pouhém pozorování bez vyřčení verdiktu. Dokument je krátkometrážního formátu. Hlavní roli hraje blízká osoba (bratr), která se rovněž nachází v podobném životním období. Prostor vyprávění a lokace filmu jsou také věrné reálným místům, kde se události původně odehrávaly. Ve filmu bude figurovat ve vizuální složce převážně jedna osoba - coby autorovo mladší já. Celý film je provázen hlasem neurčité rozpolcené entity (vnitřní hlas herce/svědomí/bůh/zkušenosti/...), která ve formě monologu bude odkrývat co se odehrávalo. Tyto hlasy budou zhmotněny ve 3D objektu, který je nenásilně implementován do scén. Skrze intimitu odkrývající autorovo soukromí divákovi nastává smíření se s minulostí. Sebeironizující reflexe, odlehčující pseudoproblémy dospívání, které mohou zpětně působit až malicherně, přesto může přinést zásadní poznání a novou hodnotu.
Linsident aneb Anatomie pozérství
Sližová, Eva ; Fic,, Igor (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Můj bakalářský projekt, Linsident, je dlouhodobý akt imaginace a sebereflexe zpracovávaných textem ve volném verši. V závěrečné fázi jsem oddělila literárních, mentální (terapeutické) a čistě osobní aspekty díla. Výsledkem je radikálně, s nadhledem proškrtaná poezie a její performativní prezentace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 209 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.