Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 260 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vizualizace virtuálních objektů prostřednictvím rozšířené reality v Microsoft HoloLens
Zejda, Martin
Tato diplomová práce se zabývá vývojem aplikace na interakci s virtuálními objekty prostřednictvím rozšířené reality v brýlích Microsoft HoloLens. V práci je diskutována problematika návrhu uživatelského rozhraní v rozšířené realitě včetně metody manipulace s objekty. Dále obsahuje podrobný popis vývoje aplikace založené na rozšířené realitě v herním enginu Unreal Engine 4 a propojení tohoto enginu s brýlemi Microsoft HoloLens. Práce shrnuje vhodnost herního enginu Unreal Engine 4 pro vývoj Microsoft HoloLens aplikací.
Vizitka firmy s rozšířenou realitou
Pavlík, Ondřej
Bakalářská práce si klade za cíl navržení vizitky firmy v souladu s firemním vizuálním stylem. Na vizitku bude umístěn QR kód, který po jeho nasnímání zob-razí rozšířenou virtuální realitu v prostředí webového prohlížeče. V rozšířené rea-litě bude zobrazena animace a 3D model sídla firmy. Na základě zvolených kritérií, budou zvoleny vhodné nástroje pro tvorbu grafických částí. Výsledkem této práce bude vytvořena firemní vizitka, která bude splňovat všechny náležitosti a potřeby firmy.
Mobilní aplikace s prvky rozšířené reality ve formě interaktivního průvodce
Kopřiva, Martin
Diplomová práce se zabývá návrhem a implementací mobilní aplikace s prvky rozšířené reality ve formě interaktivního průvodce. V rámci teoretické části je značný prostor věnovaný především sběru informací sloužící k následnému získání znalostí v oblastech vývoje aplikací pro OS Android zaměřené na vývojové architektury. Další kapitoly teoretické části se zabývají dvěma klíčovým oblastem, kterými jsou lokační služby a rozšířená realita. Získané znalosti jsou následně uplatněny v praktické části, která se zabývá definicí funkčních a nefunkčních požadavků, návrhu a implementaci navrženého řešení.
Využití rozšířené reality pro potřeby marketingu
Michna, Dennis
Náplní diplomové práce je zhodnotit dosavadní zpracování rozšířené reality v rámci marketingových aktivit společností a stanovit doporučení pro implementaci této technologie pro vybrané odvětví. V rámci literární rešerše byl definován pojem rozšířená realita z technického pohledu, doplněný o příklady využití v různých odvětvích a jejich srovnání. Vlastní práce se zabývala analýzou marketingových kampaní českých společností, při kterých bylo využito technologie rozšířené reality. Výstupy z analýzy byly aplikovány při navržení konkrétní aplikace využívající prvky rozšířené reality, jejímž cílem je zjednodušit proces rozhodování u vybraného segmentu spotřebitelů ve zvoleném odvětví. Na základě výsledků výzkumu, zaměřujícího se na zájem cílové skupiny spotřebitelů o navrženou aplikaci a vypočtených nákladů na její vývoj a prodej, byla definována doporučení pro vybrané subjekty na trhu.
Možnosti využití aditivní technologie pro výrobu orientačních bodů rozšířené reality
Veselý, Vojtěch
Tato práce se zabývá tvorbou orientačních bodů rozšířené reality pomocí aditivní vý-roby. Začíná úvodem do problematiky a pokračuje rešeršní částí, která popisuje historický vývoj aditivních technologií, proces 3D tisku, používané materiály a metody spolu se současným stavem a možnostmi využití v budoucnosti. Dále je v ní definován pojem roz-šířená realita, její historie, rozdělení a možnosti jejího vnímání uživatelem spolu s využi-tím v automobilovém průmyslu a rovněž potenciálem do nadcházejících let. Rešeršní část obsahuje i hodnocení souvislostí mezi těmito dvěma technologiemi. Následuje praktická část, ve které jsou zaznamenány výsledky mé práce - možnosti eliminace problémů, po-stup výroby a zkoušek funkčnosti markerů, použité přístroje a porovnání výsledků. Na závěr je celá práce zhodnocena.
Augmented reality glasses for industrial applications
Kadlček, Dominik
Tato práce se zabývá vytvořením brýlí pro rozšířenou realitou pro průmyslové využití. První část představuje aktuálně dostupné brýle pro rozšířenou realitu, na základě kterých pak byl vytvořen referenční model brýlí. Na základě referenčního modelu brýlí pak je představena metodika pro vývoj brýlí. Část implementace brýlí popisuje jak hardwarové a softwarové řešení tak i techniky, které dohromady tvoří finální brýle. Na závěr jsou finální brýle otestovány a je představen možný budoucí rozvoj brýlí.
Shadow robot: manipulation of a robot model in augmented reality
Halenár, Timotej ; Bambušek, Daniel (oponent) ; Materna, Zdeněk (vedoucí práce)
This bachelor thesis is concerned with the manipulation of a robot model in augmented reality, using a tablet device. It extends user interaction of the existing application for robot programming -- AREditor. When programming in AREditor, the user needs to set robot poses in order to define points in space, which the robot needs to reach during program execution. The existing solution of manually positioning the robot in AREditor only allows incremental stepping of the physical robot, which is, in the majority of use cases insufficient. The main goal is to design and implement an interaction scheme, through which the user can easily position a robot model, displayed on-screen over the real robot. The user first sets the pose of the model and then commands the physical robot to copy the chosen pose. The robot arm tracks the current position of a 3D gizmo, which the user can drag in space by moving the tablet, and its movement can be constrained to one of the axes or planes. The solution also offers movement sensitivity controls, a custom coordinate system, and a separate control for gizmo to camera distance. The proposed workflow streamlines the process of setting the pose of a robot and enables users to speed up the program creation.
Interakce s kolaborativním robotem pomocí rozšířené reality
Zmrzlý, Daniel ; Milet, Tomáš (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá implementací možnosti interakce s kolaborativním robotem za pomocí technologie Microsoft HoloLens 2 v prostředí rozšířené reality. Práce navazuje na existující řešení v podobě AREditoru pro tabletová zařízení a doplňuje chybějící funkcionalitu AREditoru do brýlí Microsoft HoloLens 2. Pomocí zmíněných brýlí a frameworku ARCOR2 je možné manipulovat s fyzickým robotem a jeho modelem. V prvotní fázi implementace bylo navrhnuto více přístupů, jakými by uživatel mohl interagovat s robotem, a následně bylo vybráno řešení s nejvíce kladnou odezvou. Výsledné řešení podlehlo uživatelským experimentům, kde účastnící zhodnotili použitelnost a porovnali konečné řešení obou AREditorů.
Hodnocení reakce organismu na stresové podněty indukované v prostředí virtuální reality
Mang, Robert ; Králík, Martin (oponent) ; Mézl, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářska práce se zaměřuje na hodnocení stresové reakce na podněty vyvolané v prostředí virtuální reality. V teoretické části se zabývá historií VR, rozdílem mezi VR a rozšířenou realitou (AR), hardwarem VR a jeho využitím v medicíně. Dále se podrobněji věnuje fyziologickým parametrům, jako jsou EKG, dýchání, elektrodermální aktivita a tlaková plošina, které jsou velmi užitečnými parametry při hodnocení stresových reakcí. Výsledky jsou doplněny dotazníkovým šetřením. V praktické části se navrhuje a popisuje průběh výzkumného projektu, jehož cílem je naměřit stresovou reakci na skupince dvaceti dobrovolníků. Získaná data jsou násladně analyzována a statisticky vyhodnocena. Na základě diskuze se následně potvrzuje stre- sová reakce u parametrů - tepová frekvence a úroveň kožní vodivosti v daných fází. Výsledky z tlakové plošiny se analyzují pouze na jednom vzorovém účastníkovi. Použitý dotazník typu STAI neprokázal zvýšení subjektivního stresu.
Vizualizační nástroj pro pilota dronu v brýlích HoloLens
Komárek, Jakub ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Cílem práce je tvorba moderního nástroje pro usnadnění obsluhy dronu zejména v profesní sféře. Nástroj, který autor tvořil, si klade za cíl usnadnit plánovací rutinu obvyklých misí dronů a pomoci při jejím bezpečném plnění. Nástroj byl vytvořen i s ohledem na legislativní omezení provozu dronů a přispívá k jejich korektnímu dodržování. Problematiku autor řešil za pomocí vytvořené klient-server aplikace v prostředí rozšířené reality v brýlích HoloLens 2. Pomoc při pilotáži má přinést komponenta "head up displej", který se pohybuje spolu s dronem a okolo něho zobrazuje letové veličiny spolu s video přenosem z kamery drona. Ke snadnějšímu plánování misí má přispět implementovaná 3D mini-mapa, která informace o plánované misi promítá do světa v okolí pilota. Práce je experimentálního charakteru a má za úkol zjistit použitelnost rozšířené reality při profesní obsluze drona. Výsledky práce jsou vyhodnoceny z dat získaných při rozsáhlém uživatelském testování, v rámci kterého došlo k porovnání stávající aplikace Litchi s vyvíjenou aplikaci v prostředí připravených testovacích scénářů. Z výsledků vyplynulo, že je rozhraní použitelné a dokáže obstojně konkurovat současným konvenčním řešením. V některých aspektech stávající rozhraní předhání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 260 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.