| |
| |
| |
| |
|
Vybrané varianty ekologického zemědělství
STŘELEČKOVÁ, Lucie
Cílem bakalářské práce bylo charakterizovat vybrané směry ekologického zemědělství, vzájemně je porovnat a zjistit jejich možné přínosy pro společnost. Bakalářská práce je psána stylem literární rešerše. Pro charakteristiku byly vybrány směry systém ANOG, makrobiotické zemědělství, zemědělství mazdaznan a veganické zemědělství, které řadíme mezi krajní varianty ekologického zemědělství. Tyto směry se řídí pravidly klasického ekologického zemědělství, ale odlišují se od něj nejen svou filozofií, ale i některými svými způsoby hospodaření. Vybrané směry zaujímají pouze malé procento z celkové plochy celého ekologického zemědělství a jsou provozovány většinou na nekomerční bázi. Bakalářskou práci tvoří v první části popis a rozšíření ekologického zemědělství v Evropě a ve světě. V další části jsou popsány jednotlivé krajní varianty ekologického zemědělství. V závěru bakalářské práce jsou charakterizované směry porovnány a je naznačen jejich vliv na dnešní společnost.
|
| |
| |
| |
|
Posouzení významu EKO-podnikání pro udržitelný rozvoj
Jírová, Magda ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Kořánová, Helena (oponent)
Cílem této bakalářské práce je objasnění pojmů, jako je trvale udržitelný rozvoj, ekologické zemědělství, bioprodukty a jejich vzájemná závislost mezi sebou. Práce nejprve představí koncept trvale udržitelného rozvoje a jeho strategii v České republice. Dále je pozornost věnovaná ekologickému zemědělství, kde jsou uvedeny důvody vzniku, jeho vývoj až do dnešní podoby. Jsou uvedeny funkce, principy a cíle tohoto typu hospodaření a legislativa týkající se EZ s evropskou i národní působností. Práce popisuje biopotraviny a bioprodukty, v čem spočívá jejich značení, kontrola a certifikace. Dále obsahuje zhodnocení stavu EZ a trhu s biopotravinami v ČR. V neposlední řadě se práce věnuje průzkumu poptávky po biopotravinách v ČR, který byl proveden pomocí dotazníkového šetření, díky němuž byl zjištěn postoj respondentů k biopotravinám, nákupní chování spotřebitelů v ČR a hlavní bariéry nákupu biopotravin.
|
|
The perception of private labels by Czech and Slovak consumers
Nemčíková, Alica ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Šalamoun, Jan (oponent)
Cílem diplomové práce s názvem: "Vnímaní privátních značek českými a slovenskými spotřebiteli," bylo provést vlastní marketingový průzkum zaměřený na vnímání sortimentu pod označením "BIO" spotřebiteli, rovněž na potravinářský biosortiment pod privátními značkami obchodních řetězců působících v České a Slovenské republice. Na základě výsledků průzkumu a analýzy trhu zhodnotit momentální stav a trendy na trhu s biovýrobky a také přinést závěry a doporučení týkající se strategie dalšího působení subjektů v biooblasti.
|