|
Program pro zobrazení a práci s objemovými daty
Viktorínová, Michaela ; Jakubíček, Roman (oponent) ; Harabiš, Vratislav (vedoucí práce)
Práce souhrnně popisuje možnosti zobrazení objemových dat. Blíže se věnuje skalárnímu typu objemových algoritmů, který následně dělí na techniky nepřímého a přímého zobrazení objemových dat. Z nepřímých technik přibližuje metodu Marching Cubes. Přímé techniky dále člení na algoritmy triviální a pokročilé. V praktické části popisuje návrh, implementaci a vyhodnocení funkčnosti programu, jenž využívá právě triviálních metod. Celkové hodnocení je složeno z dílčích hodnocení výpočetní náročnosti, zatížení paměti a kvality výsledného zobrazení za použití různých metod a druhů vstupních objemových dat.
|
|
Program pro zobrazení a práci s objemovými daty
Viktorínová, Michaela ; Jakubíček, Roman (oponent) ; Harabiš, Vratislav (vedoucí práce)
Práce souhrnně popisuje možnosti zobrazení objemových dat. Blíže se věnuje skalárnímu typu objemových algoritmů, který následně dělí na techniky nepřímého a přímého zobrazení objemových dat. Z nepřímých technik přibližuje metodu Marching Cubes. Přímé techniky dále člení na algoritmy triviální a pokročilé. V praktické části popisuje návrh, implementaci a vyhodnocení funkčnosti programu, jenž využívá právě triviálních metod. Celkové hodnocení je složeno z dílčích hodnocení výpočetní náročnosti, zatížení paměti a kvality výsledného zobrazení za použití různých metod a druhů vstupních objemových dat.
|
|
Co jste se dnes učili ve výtvarné výchově?
Viktorinová, Michaela ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Případová studie se bude zabývat analýzou učiva výtvarné výchovy několika vybraných učitelů ZŠ v kontextu platných kurikulárních dokumentů v průběhu školního roku. Bude porovnávat plánované učivo výtvarné výchovy se skutečnými realizacemi žáků s ohledem na osvojené výtvarné kompetence. Pomocí rozhovorů s vybranými učiteli, analýz dokumentů a shromážděných reflexí prozkoumá, jak učitelé zachází s učivem ve Vv, jak ho transformují do konkrétních výtvarných úkolů, zpětně reflektují a hodnotí práce žáků. Zaměří se i na inspirační zdroje vybraných učitelů. Teoretickým východiskem pro zpracování případové studie budou současné výzkumy, zabývající se aktuálním stavem výtvarné výchovy, oborové didaktiky s důrazem na vzdělávací obsah. KLÍČOVÁ SLOVA oborová didaktika, případová studie, RVP ZV, ŠVP ZV, tematický plán, učivo, výtvarná výchova, vzdělávací obsah,
|
|
Co jste se dnes učili ve výtvarné výchově?
Viktorinová, Michaela ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Případová studie se bude zabývat analýzou učiva výtvarné výchovy několika vybraných učitelů ZŠ v kontextu platných kurikulárních dokumentů v průběhu školního roku. Bude porovnávat plánované učivo výtvarné výchovy se skutečnými realizacemi žáků s ohledem na osvojené výtvarné kompetence. Pomocí rozhovorů s vybranými učiteli, analýz dokumentů a shromážděných reflexí prozkoumá, jak učitelé zachází s učivem ve Vv, jak ho transformují do konkrétních výtvarných úkolů, zpětně reflektují a hodnotí práce žáků. Zaměří se i na inspirační zdroje vybraných učitelů. Teoretickým východiskem pro zpracování případové studie budou současné výzkumy, zabývající se aktuálním stavem výtvarné výchovy, oborové didaktiky s důrazem na vzdělávací obsah. KLÍČOVÁ SLOVA oborová didaktika, případová studie, RVP ZV, ŠVP ZV, tematický plán, učivo, výtvarná výchova, vzdělávací obsah,
|
|
Exekutivní funkce u osob s autismem a vhodná intervence
Viktorinová, Michaela ; Loneková, Katarína (oponent) ; Šípek, Jiří (vedoucí práce)
Psychologických teorií snažících se objasnit fungování osob s autismem byla formulována celá řada. Tato práce nahlíží na autismus jako na deficit v oblasti exekutivních funkcí. Zaměřuje se zejména na jednu exekutivní komponentu - verbální a neverbální fluenci. Teoretická část rozebírá základní modely exekutivních funkcí. Protože jsou v závěru diplomové práce zmíněny možné přesahy do oblasti intervence, znalost těchto model je klíčová. Prostor je dán i metodologickým aspektm výzkumu exekutivních funkcí. Spor mezi zastánci Hypotézy deficitu exekutivních funkcí a příznivci konkurenční teorie - Teorie mysli, je doposud velmi živý. Jejich hlavní argumenty jsou proto stručně zhodnoceny. Jádrem teoretické části je však profil exekutivních funkcí a rozebrání jednotlivých exekutivních komponent. Výstupem jsou závěry sloužící jako podklad pro následnou formulaci hypotéz. V empirické části práce byl testován pomocí baterie zkoušek verbální a neverbální fluence soubor 13 osob s Aspergerovým syndromem a 13 zdravých jedinc. U obou skupin byly zohledněny jejich verbální a neverbální schopnosti. Byly provedeny tři studie. V první studii jsem se zabývala "čistotou" zkoušek fluence. Byl zde zjištěn výrazný vliv intelektových schopností na výkon. Ve druhé studii jsem porovnávala výkony v úlohách fluence u klinické a kontrolní...
|