Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv sociálních sítí na stravovací návyky adolescentů
Ščotková, Lucie ; Schneidrová, Dagmar (vedoucí práce) ; Kopřivová Herotová, Tereza (oponent)
SOUHRN Tato bakalářská práce přináší komplexní pohled na problematiku vlivu sociálních sítí na stravovací návyky adolescentů, zdůrazňuje klíčové aspekty, které byly identifikovány prostřednictvím rešerše nových výzkumných studií zabývajících se touto problematikou. Práce byla zaměřena na rozbor pozitivních i negativních vlivů sociálních sítí na životní styl adolescentů, s důrazem na jejich stravovací návyky a potenciální dopady na zdraví v krátkodobém i dlouhodobém horizontu. Na začátku práce je detailně charakterizováno adolescentní období a jeho vliv na stravovací chování. Tělesné, psychické a sociální změny v období dospívání jsou analyzovány s ohledem na změny vnímání vlastního těla a stravovacích preferencí. Dále je zkoumán životní styl současné generace adolescentů v kontextu rychlého rozvoje moderních technologií a sociálních sítí. Tato část se zabývá také rizikovým chováním, a to jak v souvislosti s užíváním návykových látek, tak rizikovým stravovacím chováním, které může přispět k rozvoji poruchy příjmu potravy. Rozvoj digitálních technologií a přítomnost sociálních sítí přináší nové výzvy a příležitosti v oblasti stravovacích návyků dospívajících. Přestože lepší přístup k informacím může podporovat zdravější stravovací volby, na druhou stranu však tlak na dokonalý vzhled, který může být vyvíjen...
Úroveň nutriční gramotnosti na základních školách v ČR
Brodská, Barbora ; Kopřivová Herotová, Tereza (vedoucí práce) ; Košťálová, Alexandra (oponent)
Souhrn Bakalářská práce se věnuje tématu nutriční gramotnosti na základních školách ČR. Obsahuje část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá základními složkami potravy a jejich zastoupením ve stravě. Dále objasňuje pojem nutriční gramotnost a její hodnocení. Ukazuje nutriční doporučení, se kterými se můžeme nejčastěji setkat. Popisuje rámcový vzdělávací program jako takový a co by učitelé měli ve škole o tématu výživy s žáky během výuky probrat. V závěru se zaměřuje na faktory ovlivňující stravování dětí. Praktická část shrnuje výsledky anonymního dotazníkového šetření. Dotazník byl částečně tvořen validovaným švýcarským dotazníkem PKB-7. Celkem obsahoval 15 otázek. Byly stanoveny 3 výzkumné otázky: 1. Liší se nutriční gramotnost v rámci jedné školy mezi žáky pátých a devátých tříd? 2. Jsou výsledky žáků pátých tříd mezi školami rozdílné? 3. Jsou výsledky žáků devátých tříd mezi školami rozdílné? Sběr dat probíhal od května do června roku 2023. Respondenti byli žáky pátého a devátého ročníku na dvou pražských a dvou opavských základních školách. Do sběru se zapojily 4 základní školy. Respondentů bylo celkem 281. Návratnost dotazníků byla 100%. U výsledků byla stanovována p-hodnota na hladině významnosti 0,05. Zajímavé bylo porovnání žáků devátého ročníku základní školy Englišova a laické...
Rizikové užívání alkoholu mezi studenty vysokých škol
Kalistová, Adéla ; Kopřivová Herotová, Tereza (vedoucí práce) ; Čelko, Alexander (oponent)
Cíl: Cílem této práce je porovnání rozdílných zkušeností s alkoholem mezi studujícími na 3. lékařské fakultě Univerzity Karlovy a Vysoké škole obchodní Panevropské univerzity. Metodika: Praktická část se zaměřovala na kvantitativní výzkum, který proběhl v květnu 2023 metodou anonymního dotazníkového šetření. Dotazník byl šířen elektronickou formou a následně statisticky vyhodnocen v programu Office Microsoft Excel 365. Byla stanovena 5 % hladina významnosti a výpočty byly provedeny pomocí funkce CHISQ.TEST. Dotazník byl vytvořen autorkou. Tvořilo jej 29 uzavřených otázek a bylo možné zvolit pouze jedinou odpověď. Celkově se studie účastnilo 140 respondentů. Součástí dotazníku byl i screeningový nástroj CAGE, jenž je tvořen 4 otázkami s odpověďmi pouze ano či ne. Výsledky: Byly stanoveny čtyři výzkumné otázky zabývající se danou problematikou. 1) Kolik studentů a studentek dosahuje dle dotazníku CAGE skóre 3 a více, tj. vysoké míry pravděpodobnosti závislosti na alkoholu? Ze zkoumaného vzorku se na hranici nebezpečného užívání alkoholu (CAGE hodnota 3 a více) nacházelo 7 (5 %) respondentů. 2) Je rozdíl v četnosti konzumace alkoholu mezi studenty 3. LF a VŠO? Rozdíl v četnosti konzumace alkoholu mezi fakultami byl prokázán, výzkum přinesl statisticky významné výsledky (p=0,0213). Studenti 3. LF pili...
Rizikové chování mladistvých se zaměřením na rozvoj závislostí.
Švábová, Lea ; Vaníčková, Eva (vedoucí práce) ; Kopřivová Herotová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce nese název "Rizikové chování mladistvých se zaměřením na rozvoj závislostí". Jedná se o velice široké téma a mým záměrem nebylo ji plně obsáhnout, ale pouze zachytit některé její části. Prvním cílem bylo získat základní informace o syndromu rizikového chování u dětí a mladistvých. Dalším cílem bylo empirickou metodou zjistit jaké zkušenosti a názory mají studenti 9. třídy ZŠ a žáci prvních a druhých ročníku SŠ. První část práce jsem věnovala získaným poznatkům o dané problematice těchto jevů. Z toho jsem poté vybrala poznatky o jejich definici, vzniku syndromu rizikového chování, příčinám a důsledkům syndromu a v neposlední řadě prevenci. V druhé části jsem se soustředila na samotný výzkum, kde jsem se zaměřila na žáky 9. třídy základní školy a na první a druhý ročník školy střední. Adolescenti tohoto věku bezesporu patří do ohrožené skupiny, vzhledem k touze po experimentování a hledání sama sebe. Pomocí dotazníkové metody jsem zjišťovala, jaké mají zkušenosti a názor na užívání návykových látek.
Implementace mezinárodního výukového programu o prevenci šíření infekčních onemocnění pro žáky základních škol
Kopřivová Herotová, Tereza ; Beneš, Jiří (vedoucí práce) ; Dohnal, Karel (oponent) ; Komárek, Lumír (oponent)
Souhrn Disertační práce shrnuje výsledky výzkumu názorů české společnosti na antibiotika a léky i její vědomosti o infekčních chorobách a možnostech účinné prevence nárůstu rezistentních bakterií. Tohoto výzkumu se zúčastnilo celkem 1242 respondentů ze čtyř krajů České republiky. Dotazníkové šetření odhalilo velmi nízké znalosti respondentů o možnostech účinné primární i sekundární prevence infekčních onemocnění. Díky tomuto zjištění se Infekční klinika 3. lékařské fakulty UK v Praze zapojila do tvorby a realizace celoevropského projektu s názvem "e-Bug". Hlavním cílem tohoto projektu bylo vytvořit a evaluovat metodický manuál, který by učitelé na základních školách využívali k výuce dané problematiky zejména v předmětu "Výchova ke zdraví". Na základě evaluace první verze manuálů e-Bug na vzorku 2181 žáků z Anglie, Francie a České republiky team odborníků vytvořil dvě metodické příručky (jednu pro první a druhou pro druhý stupeň základní školy). Tyto manuály obsahují 9 kompletních výukových lekcí, jejichž účinnost byla ověřena v praxi zkušenými učiteli. V disertaci je podrobně popsán proces přípravy a evaluace vyvinutých materiálů, výukových aktivit a webových stránek projektu. Od školního roku 2010/2011 jsou manuály e-Bug zdarma k dispozici na webových stránkách (www.e-Bug.eu), všech základních školách v...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.