Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 299 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Matematický model motoru 1.5TSI
Michalička, Matúš ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá vytvorením matematického modelu spaľovacieho motora v programe Matlab resp. Simulink s použitím vstavaných knižníc. Súčasťou práce je tiež podrobná analýza dvoch už vytvorených modelov, ktoré sa nachádzajú v príkladoch používaného programu. V analýze sú zhrnuté rôzne prístupy k tvorbe matematických modelov, ich možnosti a spôsob výpočtu. Práca sa ďalej zaoberá zostavením matematického modelu spaľovacieho motora. Na vytvorený model nadväzuje meranie na zadanom spaľovacom motore 1,5 TSI. Výsledky simulácie zostaveného modelu sú nakoniec priamo porovnané s výsledkami merania.
Hlava motoru pro spalování M100
Beran, Matouš ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá palivem M100 a úpravou hlavy vznětového motoru o objemu 13 litrů. Aby práce byla úspěšná, byla provedena rešerše vlastností paliva M100. U vznětového motoru muselo být nalezeno místo pro uložení zážehové svíčky a následně zvolena vhodná zážehová svíčka. Dále bylo potřeba hlavu motoru upravit pro vlastnosti paliva M100. Práce je rozdělena na vlastnosti paliva M100, vybrání vhodné zážehové svíčky, úpravy hlavy motoru a pístu. Pro dané řešení je dále vytvořen model v programu Lotus Engine Simulation.
Matematický model množství nasávaného vzduchu do spalovacího motoru
Sikarenko, Ivan ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Předložená práce představuje studii vytvoření matematického modelu množství nasávaného vzduchu do spalovacího motoru pomocí prostředí MATLAB Simulink. K dosažení tohoto cíle byly studovány a analyzovány stávající metody měření hmotnosti nasávaného vzduchu, z nichž se jako nejvhodnější ukázala metoda založená na využití mapy objemové účinnosti. Experimentální data byla získána na zkušební stolici, poté byly výsledky měření správně interpretovány pro sestavení modelu v prostředí MATLAB Simulink. Ověření modelu ukázalo, že maximální odchylka výpočtu od údajů ze snímače MAF je 2.4 %, nicméně přesnost modelu lze zvýšit provedením dalších zkoušek k doplnění mapy objemové účinnosti.
Rám závodního automobilu kategorie E2
Šikuta, Lukáš ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem nosného rámu sportovního vozu kategorie E2 z hliníkového sendviče, návrhem trubkového bezpečnostního rámu a zároveň koncepčním řešením zavěšení motoru. V textu jsou obsaženy MKP analýzy torzní tuhosti rámu a pevnostních vlastností bezpečnostního rámu.
Zvýšení výkonových parametrů motoru Honda 1.6
Opluštil, Vít ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je popis a možnosti úprav čtyřdobého spalovacího motoru, rozbor jednotlivých variant a nalezení nejúčinnější úpravy pro zadaný typ motoru. V další části práce se autor věnuje výpočtovému návrhu turbodmychadla, zvoleného pro úpravu motoru přeplňováním. Součástí práce je návrhový výpočet pro volbu turbodmychadla, následně je sestaven matematický model zadaného motoru v programu Lotus Engine Simulation a na závěr jsou prezentovány výsledky.
Konstrukce malosériových sportovních automobilů
Brhel, Štěpán ; Beran, Martin (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vypracování přehledu použitých řešení podvozků a karoserií malosériových sportovních vozů. Dále volba vhodných hnacích ústrojí, tedy motorů a převodovek. Poslední část je pak věnována legislativě upravují schvalování malosériových vozů pro běžný silniční provoz. Závěr obsahuje přehled nejčastějších řešení.
Návrh sacího traktu s variabilní délkou pro experimentální zážehový motor
Jelínek, Petr ; Svída, David (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o sacím traktu čtyřdobého spalovacího motoru a jeho plnící účinnosti a možnostech, jak tuto účinnost zvýšit a následně o optimalizování průběhu točivého momentu a výkonu u zadaného sériového spalovacího motoru. Na konci diplomové práce je návrh 3D modelu sacího potrubí.
Stanoviště pro měření ventilových rozvodů
Martinček, Matej ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá rozvodovými mechanizmami spaľovacích motorov. Pre správnu funkciu mechanizmov a pre budúci vývoj je potrebné zistiť ich charakteristiky. Jednou z charakteristík je aj zdvih ventilov v závislosti na pootočení vačkového hriadeľa. Preto bolo navrhnuté a zostrojené univerzálne stanovisko, na ktorom je možné priebeh týchto charakteristík odmerať.
Výrobní hala
Beran, Miroslav ; Pilgr, Milan (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a posouzením ocelové nosné konstrukce výrobní haly. Příčný rozměr haly je 21,00 m, podélný rozměr je 70,00 m, výška haly je 17,56 m. Jako hlavní nosný materiál je použita ocel S355. Nosnou část haly tvoří sloupy, na který je umístěn vazník a dvě jeřábové dráhy ve dvou výškových úrovních. V návrhu ocelové konstrukce jsou uvažovány 3 různé typy vaznic a paždíků. Pro vybranou variantu je vypracován statický výpočet hlavních nosných prvků včetně vybraných detailů a následně je vypracována výkresová dokumentace.
Snižování produkce škodlivin ve výfukových plynech moderních motorů
Matuška, Jaroslav ; Svída, David (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na snižování produkce škodlivin ve výfukových plynech moderních spalovacích motorů. Popisuje dílčí sledované nežádoucí emise a legislativu, která reguluje jejich podíl ve výfukových plynech. Zabývá se jednotlivými metodami a možnostmi redukce obsahu škodlivin ve výfukových plynech a nastiňuje trendy a budoucnost v této oblasti inženýrství.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 299 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.