|
Software pro zpracování dat hlukoměru
Kříž, Petr ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Kurc, David (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá měřením a vyhodnocováním hluku. Jsou zde shrnuty základní pojmy akustiky a popsány metody měření a vyhodnocování hluku se zaměřením na nejistoty měření. Součástí práce je realizace softwaru v Matlabu pro zpracování dat hlukoměru NTi XL2 včetně praktických ukázek jeho použití.
|
|
Aplikace pro analýzu pohybů tenisového hráče
Kříž, Petr ; Beneš, Radek (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá segmentací částí postavy tenisového hráče pro analýzu jeho pohybu. Byla využita knihovna OpenCV s programovacím jazykem C++. Použity byly techniky zpracování obrazu jako prahování, oddělení pozadí, hledání největší kontury, Haarova detekce, Kalmanova filtrace. Pro výpočet 3D souřadnic segmentovaných bodů byla použita technika lineární triangulace.
|
|
Didaktický program pro analýzu přechodných dějů
Kříž, Petr ; Murina, Milan (oponent) ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit didaktický program pro analýzu přechodných dějů v prostředí C++ Builderu. K dispozici máme předdefinovanou banku setrvačných obvodů, kterou lze libovolně měnit a rozšiřovat pomocí implementovaného editoru obvodů. Pokud chceme provést analýzu, tak si již pouze zvolíme libovolný obvod z nabízené palety a vložíme své hodnoty prvků RLC. Následně si určíme, jestli chceme znát “obraz” funkce F(p) impulsní nebo přechodové charakteristiky, nakonec stiskneme tlačítko “Potvrdit”. Program nám zobrazí hledaný “obraz” funkce F(p) a zároveň vypočítá “originál” funkce f(t) pomocí implementovaných Heavisideových vzorců. Tato funkce je vhodná pro zobrazení v čase, což nám program umožní. Velmi snadno vhodnou změnou časové osy poznáme, kdy dojde k ustálení přechodného děje a pomocí posuvného kříže přesně určíme, ve kterém čase se tak stalo a jaká hodnota přenosu, napětí či proudu v obvodu právě byla. Dosažené výsledky budeme mít možnost vytisknout.
|
|
Adaptivní kmitočtový filtr
Kříž, Petr ; Hájek, Karel (oponent) ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout filtr typu dolní propust 5. řádu s Butterworthovou aproximací v pásmu přeladitelnosti 10 – 100 kHz, pokud to bude možné, tak dosáhnout i vyšších mezních kmitočtů. Porovnat dva typické představitele kmitočtových filtrů kaskádní a nekaskádní syntézy z hlediska přesnosti aproximační funkce, citlivosti na tolerance hodnot prvků, počet prvků (hlavně OZ) a realizovatelnost, především možnost elektronického přelaďování v zadaném kmitočtovém pásmu. Na základě těchto podmínek bude vybrán jeden návrh, který bude realizován. Dále bude nutné zvážit možnosti elektronického přelaďování a vybrat pro něj vhodný prvek, navrhnout uživatelské řízení změny mezního kmitočtu fm pomocí klávesnice + LCD a řídicí aplikace na PC. Pro tento hardware bude naprogramován odpovídající řídicí software. Na závěr této práce bude zkonstruováno odpovídající zařízení, které splní výše uvedené požadavky a bude podrobeno laboratornímu měření, na kterém se ověří jeho funkce. Konstrukční náležitosti realizovaného zařízení jsou uvedeny v příloze na konci práce. Na CD jsou k dispozici veškeré materiály, které při diplomové práci vznikly nebo se jí bezprostředně týkají.
|
|
Radnice Brno – Sever
Kříž, Petr ; Pechman, Tomáš (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Projekt se zabývá návrhem nové radnice v nově navržené urbanistické struktuře na místě chátrajícího areálu vojenských kasáren v Brně v Černých polích. Hmotu radnice odvozuje od navržené urbanistické struktury na exponovaném nároží řešeného území. Svým objemovým řešením vyjadřuje otevřenost a transparentnost budovy radnice, svým konstrukčním a materiálovým řešením vypovídá o společenské zodpovědnosti úřadu a jeho záměru jít příkladem.
|
|
Interaktivní oblek pro tanečníka a jeho použití
Kříž, Petr ; BURIAN, Vladimír (vedoucí práce) ; GREMLICOVÁ, Dorota (oponent)
Bakalářská práce se zabývá interaktivním kostýmem pro tanečníka. Vypracování zahrnuje historický vývoj a první postupy pro vyuţití interaktivity mezi tanečníkem a jeho kostýmem. Součást vývoje interaktivního kostýmu je také vývoj technologie. V tomto případě to jsou první pokusy s barevným nasvícením kostýmů, vyuţití projekce ?theatergraph? inteligentní textilie a digitálních médií. Rozbor kostýmu CrossX, je také obsahem mé práce, a to z důvodu dvouletého projektu Mr.CrossX, který vznikl ve spolupráci se studenty a profesory z ČVUT. Shrnuji zde vývoj technologických principů k zhotovení obleku, který si tanečník sám rozsvěcí, čímţ vzniká interakce.
|
| |
| |
| |
| |