Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 142 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Arvo Pärt - The Choral Tintinnabuli Compositions
Christou, Marios ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
This diploma work deals with Arvo Part's latest period, the so called "Tintinnabuli" style. The purpose of this diploma is to analyze six Tintinnabuli choral compositions and to discover the well "hidden" quality. To find the origin of the various components that comprised it (melody, harmony, voice leading, form) and to explain as clear as possible the way in which the composer combines them together in a fascinating way, but at the same time having his personal "voice". Consequently, this diploma work has, as its aim, to prove the importance of this new style and how it can be a great contribution in the history of music. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Akis Pavlou - Music Composer and Teacher
Hadjivassiliou, Michalis ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Kittnarová, Olga (oponent)
I would like to take this opportunity to express my gratitude and thanks to the people who have always been there for me and who influenced my life in so many ways. First of all, I am greatly indebted to my supervisor Doc. PhDr. Stanislav Pecháček. 1 would like to express my deep appreciation for all his invaluable support, encouragement, guidance, help and advice throughout the five years 1 have known him as student in the Charles University, Faculty of Education, in Prague, Czech Republic. As I have this opportunity 1 wish to thank my teacher Akis Pavlou for his time discussing with me all the topics which are included in this dissertation. I owe him a huge "thank you" not only for giving me the opportunity to work with him for this dissertation but also for all he has taught me, his precious encouragement and his endless invaluable emotional support during the 16 years I have known him as his student. 1 cannot forget, of course, the persons who entirely support me from the very beginning of my studies and even more when 1 started writing this dissertation. 1 am particularly indebted to my sister Angela and my brother-in-law Chris Zillman for their assistance and editing services. Their help is gratefully acknowledged.
Skladatel a pedagog Petr Šandera
Salák, Pavel ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Nedělka, Michal (oponent)
Autorský abstrakt diplomové práce na téma "Skladatel a pedagog Petr Šandera" autor: Pavel Salák Diplomová práce s názvem "Skladatel a pedagog Petr Šandera" pojednává o hudební osobnosti jihlavského regionu, odkud pochází i autor této práce Pavel Salák, Šanderův žák. Petr Šandera (*1941), jenž je předmětem této práce, absolvoval v roce 1965 Konzervatoř Brno, o čtyři roky později potom brněnskou Janáčkovu akademii múzických umění, obě školy v oboru Hra na varhany. Po dokončení studia působil jako hudební pedagog v Piešťanech, v Rožnově pod Radhoštěm a v Jihlavě. Kromě toho byl zaměstnán jako varhaník v jihlavském krematoriu. V letech 1991-2002 vykonával funkci ředitele ZUŠ Jihlava. Během svého života se kromě svého zaměstnání věnoval kompozici. V současné době je autorem 129 opusů. Cílem této diplomové práce je představit Petra Šanderu, jeho život, pedagogické působení a hlavně poukázat na jeho bohaté hudební dílo, z něhož podstatná část dosud nebyla interpretována. Pomocí analýzy dvou sborových skladeb má tato práce charakterizovat Šanderův styl kompozice. Hlavní metodou práce byly ústní rozhovory s Šanderou, Šanderovy komentáře jsou často citovány. Výsledkem jsou kapitoly o Šanderově životě, jeho pedagogickém působení, rozsáhlá kapitola procházející všechny skladby a podávající o nich dostupné informace....
Současná podoba folkloru na území hlavního města Prahy a Středočeského kraje
Vejborová, Petra ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
Práce se zaměřuje na podobu folkloru na území hlavního města Prahy a Středočeského kraje v dnešní době. Mapuje činnost zdejších folklorních souborů a představuje místní kulturní akce a festivaly s folklorní tématikou. Dále se věnuje charakteristice lidového oděvu z této lokality, uvádí rozdělení České republiky na etnografické regiony, pojednává o aktivitách Folklorního sdružení České republiky a sleduje prezentaci folkloru v médiích.
Hudba ve střední Africe
Polydorou, Nikoletta ; Kittnarová, Olga (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
Ve své bakalářské práci jsem zkoumala jak může být použita harmonie, rytmus a formy v ceremoniální hudbě Střední Afriky, ty formy a rytmy, které můžeme nalézt také v evropské hudbě, ale poněkud odlišné. Nejdříve jsem popisovala geografické oblasti Střední Afriky a jejich rozdělení v zeměpisné šířce. Jak jsou v těchto svobodných územích od doby vyznačení hranic zahrnuta politická teritoria. Tato teritoria představují Francouzskou rovníkovou Afriku, Belgické Kongo a Ruanda-Urundi, Ugandu a Tanganyiku. Dále se zabývám obřadní hudbou a tím, jak se v ní spojily hudba, tanec a divadlo.Je zvláštní zjistit, že v některých jazycích je užito pouze jedno slovo pro hudbu, tanec a divadlo. Zkoumala jsem obřady léčení, zasvěcení, narození, svatby, honu, Nového roku a nového měsíce. Nicméně jedna z nejzajímavějších částí mé práce pojednává o mluvícím bubnu, tj. bubnu, který je schopen promluvit, aby oznámil významné zprávy příslušníkům kmenů. Připadá mi to velmi unikátní, ale přitom je to normální, zvážíme-li, že některé z těchto kmenů mají dosud devět výškových hladin své řeči. Další zvláštní prvek je rytmus. Styl africké hemioly známe z rané evropské hudby. Co se týče harmonie, nej zajímavější je hoquetus, technika, která může být popsána jako lomení melodického proudu do přerušovaných fragmentů mezi dva či více hlasů....
Requiem as a musical form and it's transformations in themusic of nineteenth and twentieth centuries
Gonata, Elena ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Holubec, Jiří (oponent) ; Valášek, Marek (oponent)
V této práci jsem zkoumala vývoj zádušní mše napříč staletími. Ukázala jsem, jakými změnami mše prošla, od tradiční mše až po mše současné doby. Zatímco raní skladatelé byli převážně inspirování náboženstvím, později byl zřetelný posun k svobodě p ztráta na životech, tragické události). Mše mohou být psány pro liturgické účely nebo koncertní haly, a mohou s nimi vystupovat sbory, jednotlivci nebo orchestry. Mše mohou být krátké nebo dlouhé a mohou se lišit svou strukturou (polyfónní styl, homofónní styl atd.). Tradiční texty v latině a s náboženským obsahem jsou stále široce využívány, ale výjimečné nejsou ani překlady do různých jazyků nebo zahrnutí žalmů, biblických veršů nebo slavných projevů do textů mší. Dnes skládají mše skladatelé z celého světa, včetně Ameriky, Evropy nebo Velké Británie
Z odkazu skladatelů mystického minimalismu
Christou, Marios ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
This dissertation is a result of the author's great interest in contemporary music and especially musical "styles" known as "Holy minimalism", "New simplicity", etc. In a way, this work is an extension of my master thesis that dealt with the music of Arvo Pärt which only deepened my interest for this kind of music. Here I also deal with the music of Henryk Mikolaj Górecki whose name very often appears beside that of Arvo Pärt's and he is usually characterized as his Polish counterpart. As a student of the Pedagogical Faculty of the Charles University I realize that the music education students of this university are not familiar with the musical output of the post-modern era, a fact that means that they will not be able to teach anything about contemporary music in their role of music teachers. Undoubtedly, the music of the second half of the 20th century and 21s1 century is an integral part of the history of music and I strongly believe that it has a very high artistic value. Consequently, it is essential that pedagogues know and understand this music. This is the main reason for choosing this topic. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 142 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.