Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  začátekpředchozí36 - 45  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Experiential Education: Teaching English Language to Adults
Kyršová, Eliška ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Matuchová, Klára (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zážitkové vzdělávání jako možnou a efektivní metodologii pro výuku dospělého žáka. Teoretická část zkoumá klíčové principy zážitkového vzdělávání a pozadí metodologie. Dále práce objasňuje pojetí učebních stylů a Kolbův učební cyklus. Následující části zkoumají specifika dospělého žáka, jeho potřeby a faktory ovlivňující jeho osvojování druhého jazyka. Autorka rovněž zvažuje přínosy zážitkového vzdělávání pro dospělého žáka. Praktická část představuje několik konkrétních aktivit s prvky zážitkové pedagogiky. Tyto aktivity jsou detailně popsány a byly vyzkoušeny při výuce ve skupině dospělých žáků.
Current Approaches to English Teacher Education as Reflected in Trainees' Teaching Practice
Holý, Tomáš ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Voňková, Hana (oponent)
Práce se zabývá přístupy ke vzdělávání učitelů anglického jazyka používanými na katedře anglického jazyka a literatury Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Práce hledá odpovědi na otázku, které aspekty kompetencí učitele jsou rozvíjeny každým ze zmiňovaných přístupů. Vzhledem k tomu, že téměř polovina všech studentů učitelství zahrnutých ve výzkumu měla již předchozí zkušenost s výukou, je zkoumán také vliv zkušenosti s výukou na rozvoj učitelských dovedností. Psané reflexe studentů na pedagogickou praxi jsou podrobeny analýze za použití kombinace kvantitativních a kvalitativních metod. Výsledky jsou dané do souvislosti se současnými trendy ve vzdělávání učitelů.
Total Physical Response in Different Age Groups
Pinkasová, Markéta ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Hofmannová, Marie (oponent)
Diplomová práce ve své teoretické části popisuje metodu výuky cizích jazyků zvanou "Total Physical Response". Její původce ji považuje za metodu vhodnou pro jakýkoliv věk; přesto se její užití v různých věkových skupinách liší, a to odlišnou vývojovou fází žáků a jejich úrovni anglického jazyka. Praktická část ukazuje názory současných učitelů v Poděbradech a okolí na zařazování této metody do hodin angličtiny.
Family Bilingualism
Velínská, Mariana ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Matuchová, Klára (oponent)
Cílem této diplomové práce je poskytnout budoucím rodičům a učitelům bilingvních dětí přehled týkající se teorie bilingvismu. V teoretické části představuji bilingvismus jako obecnější jev a dále pak v souvislosti s výchovou dětí v bilingvní rodině. Také se zabývám lingvistickými otázkami, dvojí kulturou a vlivy bilingvismu na dítě. Praktická část je uvedena ve formě případové studie čtyř sourozenců pocházejících z česko-americké rodiny žijící v České republice. Na základě pozorování a studia odborné literatury jsem dospěla k závěru, že kromě konfliktu dvou kultur, v nichž bilingvní děti vyrůstají, prochází tyto děti určitými stádii jazykového vývoje, který je doprovázen specifickými chybami v obou jazycích. Učitelé na školách o této problematice mnoho neví a tudíž neberou v potaz vývojové chyby bilingvních dětí při jejich hodnocení podle 'monolingvních norem'.
CLIL. Content and Language Integrated Learning
Tejkalová, Lenka ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Integrovaná výuka jazyka a odborného předmětu (CLIL) je současný trend ve vyučování. Jedná se o situace, kde se odborný předmět nebo jeho část vyučuje prostřednictvím cizího jazyka. Tato práce se soustředí na matematiku v angličtině. Mým cílem bylo potvrdit nebo vyvrátit následující hypotézu: CLIL je pro žáky motivující a je možné ho zařadit do běžné výuky. V první části své práce jsem se soustředila na metodologii související s CLILem, analyzovala jsem jak teorie, metody a strategie výuky jazyků, tak současné trendy ve vzdělávání. Druhou část tvořil krátký průzkum realizace CLILu v Praze a názorů a postojů představitelů příslušných škol. Ve třetí části prezentuji podrobný plán hodiny CLILu spolu s analýzou a reflexí čtyř vyučovacích pokusů. Hodina byla pro žáky skutečně motivující, učitelé ji hodnotili jako přínosnou; vysoce hodnoceny byly i použité metody. Nicméně pro úspěšné zařazení CLILu do výuky na českých školách je třeba se vypořádat s řadou překážek.
Use of Mother Tongue in an English Language Classroom
Rohlová, Jana ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Bouchnerová, Renata (oponent)
Tato práce se zabývá použitím mateřského jazyka při výuce cizího jazyka, především pak použití českého jazyka při výuce anglického jazyka. První část zkoumá teoretické zázemí z hlediska použití mateřského jazyka v různých metodách. Praktická část se věnuje situaci na školách, míře a četnosti používání používání mateřského jazyka učiteli angličtiny a příležitostem, kdy k tomuto jevu dochází. Na základě propojení teoretických a praktických poznatků je patrná snaha najít možná řešení a cesty ke změnám a zlepšení současného stavu. Tato diplomová práce obsahuje reálné údaje, které vycházejí z osobních zkušeností autorky získaných na různých školách a z diskusí se studenty a učiteli.
Teaching English through Dramatic Texts
Rezková, Kateřina ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Gibbs, Michael (oponent)
Dramatické a literární texty byly vždy při výuce cizích jazyků považovány spíše za rozptýlení než za zdroj materiálu k procvičování jazyka. Hlavním cílem této diplomové práce je obhájit užívání dramatických textů při výuce anglického jazyka se zvláštním důrazem na výhody, které tyto texty nabízejí jako příklady autentické a přirozené komunikace. Z pohledu studentů, tyto texty mohou být obvzláště přínosné jako zdroj jazyka, se kterým se studenti setkají ve skutečném životě. Přínos, který dramatické texty mohou znamenat pro výuku angličtiny, je doložen ukázkovými pracovními listy, které jsou součástí praktické části. Dramatické texty se ukázaly být hodnotným zdrojem pro vytváření doplňkových materiálu jak pro učitele tak, jak z průzkumu mezi studenty vyplývá, i pro studenty. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Teaching English to Adults: Needs Analysis
Kohoutová, Ivana ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Farrell, Mark Robert (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je popsat specifické zvláštnosti výuky dospělých studentů anglického jazyka v České republice v souvislosti s jejím členstvím v Evropské Unii. Jazykové vzdělávám' dospělých je zasazeno do kontextu celoživotm'ho vzdělávání. Práce popisuje tři časté typy kurzů anglického jazyka pro dospělé (výuka doma, zkouškové kurzy, firemní kurzy) a pomocí dotazníků analyzuje potřeby dospělých studentů v těchto kurzech. Výsledky analýzy jsou interpretovány s ohledem na práci a přístup učitele k výuce dospělých studentů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Multiculturalism and Multicultural Education: Multiculturalism Education in the Czech Environment
Bouchnerová, Renata ; Higgins, Bernadette (vedoucí práce) ; Hofmannová, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou Multikulturalisrnu a multikidturní výchovy v České republice, přičemž světový kontext je též brán v potaz. Cílem této práce je poukázat na multikulturní výchovu a vzdělávání v teorii i v praxi a to se zaměřením na možnosti využití anglického jazyka při jejím rozvoji. Na základě výsledků dvou nezávislých výzkumů v českých základních a středních školách byly vypracovány podklady pro učitele anglického jazyka, díky kteiým může být multikulturní výchova zahrnuta do konkrétních hodin.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   začátekpředchozí36 - 45  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.