Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 142 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Gospel - the History, Analysis of Repertoire and Performing Style
Christofidou, Isavella ; Kittnarová, Olga (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
Gospel is a musical genre characterized by dominant vocals (often with strong use of harmony) reťerencing lyrics of a religious nature, particularly Christian. In the first chapter, I describe gospel as a phenomenon and I mentioned its historical roots. The second chapter deals with the black and white gospel and its subchapters (2.1. 2.2) illustrate the history and development of the both genre. I he third chapter contains the historical genres related to gospel. The main attention is paid to the Negro Spirituals (3.1) and to the blues' music (3.2). The fourth chapter embraces typical examples of songs from Negro spirituál to contemporary gospel songs. The next Chapter (5) is the culmination of my diploma work. I described there the originál means of expression typical for the written scores and practical performing usage of gospel music. I found it the most important and interesting Chapter because I mentioned there many examples typical for gospel music from the musical point of view. The individua! subchapters explain some instructions of interpreters how to realize specific demands. They concern the gospel moan, screams and shouts, song-speech and gospel vibrato, pitch, passing toneš, bends, neighbour toneš and the gospel groupetto, vocal ornaments, rhythm, gospel phrasing and syncopation, repetition,...
Bambini di Praga
Jindřich, Lukáš ; Valášek, Marek (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
Résumé V diplomové práci na téma "Bambini di Praga" podává autor ucelené informace o dětském pěveckém sboru s dlouholetou tradicí. Detailně mapuje historii sboru od jeho úplných začátků, tzn. od roku 1940 až do současnosti. Představuje zakladatele sboru i sbormistry, kteří se sborem dnes pracují. Popisuje také činnost Školy sborového zpěvu při Bambini di Praga, která byla po sametové revoluci první soukromou školou tohoto typu v Československu. V dalších kapitolách se autor zaměřuje na sborové prostředí, na vztahy uvnitř pěveckého kolektivu i na to, jaký vliv má sborové prostředí na své členy. Vychází přitom i ze své vlastní zkušenosti, kterou získal ve sboru Bambini di Praga. V závěru práce se autor zamýšlí nad smyslem dětských pěveckých sborů ve 21. století. Obohacením diplomové práce jsou rozhovory s hudebními skladateli, kteří pro sbor komponovali, a dále osobní vzpomínky Blanky Kulínské, která je sbormistrem sboru a jedním z jeho zakladatelů. V příloze autor uvádí soupis veškerého repertoáru, který sbor od začátku své existence provedl, dále soupis celé diskografie a také všech zahraničních zájezdů, které doposud absolvoval.
Folklor ve výuce hudební výchovy na druhém stupni základních škol
Vejborová, Petra ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou využití českého folklorního odkazu ve výuce hudební výchovy na druhém stupni základních škol. Přináší teoretické informace týkající se českého folkloru. Analyzuje současnou nabídku učebnic hudební výchovy určených pro druhý stupeň základní školy z hlediska obsahu folklorní tematiky a prezentuje výsledky výzkumu orientovaného na výuku folkloru na druhém stupni základních škol. Na základě těchto výsledků je v závěru práce navržen projekt, který přináší možnosti, jak efektivně zapojit výuku českého folkloru do hodin hudební výchovy i jiných předmětů vyučovaných v rámci druhého stupně základních škol.
Cypriot Folk Music in Historical Context
Michaelidou, Ioanna ; Kittnarová, Olga (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
1 CHARLES UNIVERSITY OF PRAGUE PEDAGOGICAL FACULTY DEPARTMENT OF MUSIC EDUCATION CYPRIOT FOLK MUSIC IN HISTORICAL CONTEXT BACHELOR THESIS Michaelidou Joanna Music Education - Choir Conducting Supervisor : PhDr. Olga Kittnarová 2010/2011 Prague 2 KARLOVA UNIVERZITA V PRAZE PEDAGOGICKÁ FAKULTA KATEDRA HUDEBNÍ VÝCHOVY KYPERSKÁ LIDOVÁ HUDBA V HISTORICKÉM KONTEXTU BAKALÁŘSKÁ PRÁCE MICHAELIDOU JOANNA Hudební výchová - sbormistrovství Vedoucí práce: PhDr Olga Kittnarová 2010/2011 Praha 3 DECLARATION I confirm that this is my own work and the use of all materials from other sources has been properly and fully acknowledged. I agree with storing my work in the library of Faculty of Education, Charles University in order to be available for educational purpose. Prague Michaelidou Joanna 4 Contents Introduction ..............………….………….………….………….……….…………p.4 1. History of Cyprus …………………………………………………………………..p.5 1.1 Period from 7000 to 58 B.C….……………………………………………p.5 1.2 Roman Period from 58 B.C to 395 A.C……………………………….p.6 1.3 Byzantine Era from 395 to 1191 A.C………………………………….p.6 1.4 French and Venetian Period from 1191 to 1571 A.C………….p.6 1.5 Turkish Occupation from 1571 to 1878 A.C……………………….p.7 1.6 British Occupation from 1878 to 1960 A.C………………………..p.7 1.7 Formation of the Independent Republic of Cyprus in 1960.p.8 2. Music in...
Iannis Xenakis: The Analysis of Four Works for Piano Solo
Soteriou, Constantine ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
Résumé Tato diplomová práce se zabývá analýzou ctyř skladeb pro sólový klavír Iannise Xenakise. V první kapitole představuji životopis skladatele. Zaměřuji se na první léta v Řecku, na jeho vzdělání a pokračuji pohledem na jeho činnost ve Francii až do smrtí v Paříži v roce 2001. Druhá kapitola pojednává o Xenakisově kompozičním stylu a vlivech na utváření jeho osobitého hudebního jazyka. Následující kapitola se soustřeďuje na teoretické základy Xenakisovy tvorby zejména v jeho klavírních skladbách. Čtvrtá kapitola poskytuje analytické pohledy na Xenakisovy sklaby pro klavír, a to jak pro klavír sólový, tak pro klavír a orchestr, dale na komorní skladby, na dílo sborové a na vokální díla. Následující kapitoly (5, 6, 7 a 8), představují analýzu následujících skladeb pro sólový klavír: Herma, Evryali, Mists, a À r (Hommage à Ravel). Dále uvádím přepis z rozhovoru se skladatelem "Monogram - Iannis Xenakis", který byl vysílaný v 1. ledna, v roce 1983 z Digitálního archivu helénského rozhlasu, seznam nejdůležitějších interpreterů Xenakisova klavirního díla a kompletní seznam Xenakisových skladeb.
Lázeňský hudební život v Teplicích
Chaloupková, Eliška ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na hudební život lázeňských hostů v Teplicích. Přehledné zpracování historie počátku lázeňství v Podkrušnohoří až po současnost. Konkrétnější zaměření na nejvýznamnější hudební instituce a tělesa spojené s lázněmi v Teplicích. Poslední část je věnována významným osobnostem, které navštívily zmíněné lázně. K vytvoření práce byla použita literatura Bohumila Plevky, brožury Severočeské filharmonie Teplice a Konzervatoře Teplice, rozhovory s lidmi působícími v oblasti kultury v Teplicích a anonymní dotazníky s odpověďmi, které se týkaly hudebního života současných lázeňských hostů. Vyhodnocením dotazníků jsem došla k závěru, že lázeňští hosté vyhledávají mezi procedurami hudební akce, a tím pozvedají všeobecnou kulturnost populace, která jinak není v Teplicích příliš vysoká.
Věc Makropulos. Od myšlenky k provedení
Mudrová, Jitka ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Volavá, Iva (oponent)
Tato diplomová práce pojednává komplexně o Janáčkově opeře Věc Makropulos, zabývá se její genezí (a genezí opery obecně), představuje osobnost Leoše Janáčka z různých úhlů pohledu a nabízí didaktické zpracování této tematiky. Práce zahrnuje dvě roviny - teoretickou a didaktickou. Nahlížíme-li na text z teoretického pohledu, pak jsou zde uvedeny informace o operní tvorbě Janáčka z hlediska námětů, úprav, inscenací a inspirace ženami. Dále obecné informace o rysech libreta, libretistické praxi, roli režiséra, Janáčkově osobnosti, tvůrčích obdobích, hudební řeči a vstupu prózy na operní pole. Didaktické hledisko vidíme v uspořádání práce i v množství informací. Učitel může využít práci jako východisko pro výuku, včetně poslední kapitoly, která je věnovaná pouze praktickým úkolům a námětům. Tato diplomová práce by měla sloužit jako pomůcka pro učitele, který se bude chtít zaměřit na operu nebo na osobnost Leoše Janáčka při výuce.
Choral works of Petr Eben focused on ancient themes
Kladas, Solon ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Nedělka, Michal (oponent) ; Holubec, Jiří (oponent)
Název: SBOROVÁ TVORBA PETRA EBENA SE ZAMĚŘENÍM NA ANTICKÉ NÁMĚTY Autor: Mgr. Solon Kladas Katedra: Katedra hudební výchovy Školitel: Prof. PhDr. Stanislav Pecháček, Ph.D. Abstrakt: Ve své práci se autor zabývá životem a dílem jednoho z nejvýznamnějších soudobých českých skladatelů Petra Ebena. Sleduje celou sborovou a vokálně-instrumentální tvorbu od počátku do posledního období jeho kompoziční tvorby, uvádí nejaktuálnější informace o poslední době skladatelského života a zaměřuje se na sborová díla se starořeckým textem. První kapitola přináší stručný životopis autora, základní rodovou genealogii, seznamuje čtenáře s jeho učiteli a prvními kroky v hudbě. Dále se zmiňuje o hudebním vzdělání a rodině autora a také o jeho pobytech v cizích zemích. Další část práce je věnována inspiračním zdrojům Ebenovy tvorby, které skladatel sám spatřoval v křesťanství, gregoriánském chorálu, lidové písni, klasických i živých jazycích, básnickém slově, varhanách jako královském hudebním nástroji, ve vztahu k dětem či v antice. Následující kapitoly obsahují na jedné straně chronologický přehled veškeré Ebenovy sborové tvorby pro všechny typy sborů (sbory mužské, ženské, smíšené a dětské) a na straně druhé celé Ebenovo vokálně-instrumentální dílo (kantáty, oratoria a duchovní sborové skladby) se stručnou charakteristikou...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 142 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.