| |
| |
| |
| |
|
Základy teorie a praxe manažerských propočtů
Hašková, Simona ; Kolář, Pavel (vedoucí práce) ; Jiroušek, Radim (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na vysvětlení vzájemného propojení vědy a umění v manažerských propočtech a za tím účelem ve své teoretické části vysvětluje a komentuje nejčastěji využívané fragmenty obou těchto složek, na něž se pak v praktické části odvolává. Jedná se o analýzu stylů manažerského myšlení v průběhu procesu učení a poznávání, dále metodologické přístupy užívané při výuce "umění" řešit problémy a pojednání o rozdílnosti exaktních a empirických přístupů, jež souvisí s rozdílností toho, co teorie tvrdí a praxe činí. Technickou stránku manažerských propočtů zastupují nástroje, které jsou odvozeny z obecnějších systémů racionálních koncepcí. Praktická část se zabývá řešením vybraných případových studií, kde je ono propojení vědy a umění názorně demonstrováno.
|
|
Svobodný software a jeho možnosti při výuce na FM VŠE
Kolář, Petr ; Pokorný, Pavel (vedoucí práce) ; Kincl, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi použití svobodného softwaru (a s ním velmi úzce souvisejícího open source) v akademickém prostředí. Nejprve vysvětluje samotný termín a principy. Lehce se dotýká faktoru motivace, který tento specifický model vývoje softwaru provází a dává také přehled o subjektech, které se v něm angažují. Poté se zaměřuje na hlavní právní aspekty, včetně typů licencí. Nechybí ani souhrn kladů a záporů. Hlavní částí je konkrétní nabídka a charakteristika programů rozdělených do skupin dle zaměření. Na konci práce seznamuje s příklady využívání v praxi.
|
| |
|
Dovoz zboží do EU s důrazem na námořní přepravu kontejnerů
Milková, Andrea ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Kolář, Petr (oponent)
V diplomové práci byla obecně charakterizována námořní přeprava a doklady, které se v ní používají. Dále byly přiblíženy její specifika, zejména aktuální dilema fungování kartelů rejdařů -- konferencí - v tomto odvětví. V práci jsem vyčlenila část i popsání kontejnerové námořní přepravy, a to zejména vysvětlením pojmu kontejnerizace. Podařilo se mi také prozkoumat podobu trhu kontejnerové přepravy v Evropské unii, a v neposlední řadě také načrtnout současnou nelehkou situaci na tomto trhu. Zajímala jsem se o legislativní ustanovení Evropské unie, které upravují problematiku dovozu. Nebylo možné tak široké spektrum pravidel a specifik popsat obecně, proto jsem se snažila zaměřit pouze na dovoz zboží v kontejnerech, které je přece jenom směrodatnějším zúžením, jelikož některé celní, daňové a obchodní ustanovení se na dovoz kontejnerů nevztahují. Cílem zkoumání pravidel Evropské unie pro dovoz bylo seznámit se s činnostmi, které musí dovozce obstarat, a se znalostmi, které musí dovozce ovládat, předtím než osloví rejdaře kvůli samotné přepravě. Podařilo se mi popsat nejzákladnější a nejdůležitější body, které dovozci při dovozu dodržují.
|
|
Námořní přeprava mezi Evropskou unií a Spojenými státy mexickými
Kolář, Petr ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Tichý, Pavel (oponent)
Práce charakterizuje a analyzuje námořní přepravu mezi Evropskou unií a Mexikem. Důraz je kladen na liniovou námořní přepravu kontejnerů na trase mezi přístavy Progreso a Rotterdam s návaznou vnitrozemskou přepravou do České republiky. Stručně jsou také popsány mezinárodní instituce v oblasti námořní přepravy. Dále je charakterizována společnost A. P. Moller Maersk a její organizační složky. Aplikační část se zaměřuje na dovoz nákladu z přístavu Progreso do České republiky.
|
| |