| |
|
Prelínanie parametrov kreativity verzus efektivity v reklame očami odbornej a širokej verejnosti
Horváthová, Martina ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá vzájomným vzťahom medzi kreativitou a efektivitou v reklame. V teoretickej časti sú vymedzené pojmy ako marketingová komunikácia, komerčné komunikácie a reklama. V ďalšej časti nasleduje vysvetlenie pojmov efektivita a kreativita, spôsoby ich merania, súťaže a práce v nich úspešné. Následne sú porovnané výsledky súťaží kreativity a efektivity. Posledná časť rozoberá vzťah efektivity a kreativity na základe výsledkov vlastného výskumu formou elektronického dotazovania. Zavŕšením práce je porovnanie výsledkov súťaží a dotazovania a vyvodenie záverov.
|
|
Globalizační efekt propojení sponzoringových aktivit s podporou prodeje ve vybraných nadnárodních společnostech v EU
Bayerová, Ema ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Dufek, Tomáš (oponent)
Diplomová práce má za cíl analyzovat propojení sponzoringu a podpory prodeje v nadnárodních firmách. Zkoumá, jakým způsobem tyto společnosti řídí své sponzoringové strategie, zda spíše globálně či lokálně. V první kapitole se práce zabývá vztahem sponzoringu a komerčních komunikací z právního, daňového a zejména marketingového hlediska. Druhá kapitola popisuje možné formy propojení podpory prodeje a sponzoringových projektů. Třetí kapitola analyzuje dopad globalizace na sponzoring a podporu prodeje a zmiňuje se o integrované marketingové komunikaci. Jako praktické příklady propojení sponzoringu a podpory prodeje v nadnárodních společnostech jsou pak popisovány společnosti Telefónica S.A. a McDonald's Corporation.
|
|
Společenská odpovědnost firem a její role v komerčních komun ikacích
Pilná, Lucie ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Zábranský, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem konceptu společenské odpovědnosti firem - Corporate Social Responsibility. Na praktickém příkladu společnosti Vodafone Czech Republic a.s. je názorně ilustrováno, jak koncept funguje v reálných podmínkách. Práce je uvedena teoretickou částí, která představuje konkrétní formy a oblasti CSR, dále její přínosy a nástroje, kterými je CSR komunikována. Následující kapitoly shrnují současný stav vývoje společenské odpovědnosti v zahraničí a v České republice. Poslední kapitola se věnuje trendům a vývoji konceptu do budoucna.
|
|
Event marketing a jeho místo v rámci nových směrů marketingových komunikací
Baumann, Jan ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Přikrylová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou event marketingu. Kromě charakteristiky a vymezení pojmu event marketing pojednává o event marketingu v kontextu marketingového a komunikačního mixu. Dále je diskutována problematika měření úspěšnosti event marketingu. Stěžejní část práce tvoří šestá kapitola, jež se zabývá novými nástroji marketingové komunikace, analyzuje jejich pozitiva a negativa a provádí komparaci a jejich vymezení vůči event marketingu. Následuje část věnovaná deskripci trendů v event marketingu a jejich extrapolací v dlouhodobém časovém horizontu. Práce je doplněna případovou studií, jež analyzuje event marketingovou kampaň společnosti Volvo. Závěr je věnován shrnutí nejdůležitějších poznatků a možnostem jejich aplikovatelnosti v prostředí České Republiky.
|
| |
| |
|
Společenská odpovědnost firem
Steinerová, Magdaléna ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Nejedlo, Tomáš (oponent)
Cílem diplomové práce je pomoci firmám překonat bariéry úspěšného fungování konceptu společenské odpovědnost firem (CSR) a poskytnout jim návod, jak efektivně CSR zavést. Pro účely této práce bylo vytvořeno několik praktických nástrojů určených k analýze současného odpovědného přístupu firmy. Jedná se zejména o sebehodnotící dotazníky a formulář zaměstnaneckého průzkumu na téma CSR. Práce také nabízí velké množství příkladů z praxe zahraničních firem, které mohou posloužit jako cenný zdroj inspirace.
|
| |
|
Srovnáni trhu televizní reklamy v ČR a v Rakousku
Kapušanská, Viktoria ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Mikeš, Jiří (oponent)
S reklamou sa stretavame denne na kazdom kroku. Tato praca sa orientuje na najucinnejsie medium v ramci reklamy televiziu. Diplomova praca sa v prvej casti zaobera vysvetlenim teoretickeho aparatu, ktory je neskor pouzity v praktickej casti. Praktická cast porovnáva trhy televiznej reklamy v Ceskej republike a Rakusku za pomoci manazmentoveho nastroja PEST analyzy. Priblizuje ich vyhody a nevyhody, atd.
|