Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 122 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stimulace lexikálně-sémantické roviny se zaměřením na antonyma u dětí s vývojovou dysfázií v předškolním věku
Nesvadbová, Michaela ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Učíková Šafránková, Milena (oponent)
Tématem diplomové prácc je stimulace lcxikálně-sémantické roviny se zaměřením na antonyma u dětí s vývojovou dysfázií v předškolním věku. Cílem práce je vytvořit didaktický materiál pro stimulaci antonym. K tomuto účelu se budeme z teoretického hlediska zabývat lcxikálně-sémantickou rovinou, vývojem řeči v předškolním věku a možností stimulace lexikálně-sémantické roviny. Zmapujeme dostupnost materiálů pro stimulaci antonym a provedeme šetření užívání antonym u dětí s vývojovou dysfázií v předškolním věku v porovnání s intaktní populací.
Kvalita života osob s Parkinsonovou nemocí se zaměřením na oblast řeči a komunikace
Blabolová, Anna ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Škodová, Jana (oponent)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.
Reedukace sluchového vnímání u dětí předškolního věku
Štochlová, Markéta ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Růžičková, Hana (oponent)
Tématem této práce je vytvoření skupinového program u pro děti předškolního věku, který se bude věnovat reedukaci dílčích oblasti sluchového vnímání. V teoretické části se budu zaměřovat na oblast sluchového vnímání jako soubor dílčích dovedností, na popis oblastí, které lze do sluchového vnímání zařadit. Též se zaměřím na diagnostiku sluchového vnímám , popis obtíži v této oblasti a budu se zabývat otázkou reedukace. V praktické části bude detailněji popsán skupinový program pro děti předškolního věku, bude se jednat o program na rozvoj sluchového vnímaní. Dále budou porovnávána získaná data a analyzován výsledný materiál. Výstupem diplomové práce je právě vytvoření tohoto programu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Domácí-individuální vzdělávání
Cihlová, Andrea ; Michalová, Zdena (vedoucí práce) ; Housarová, Blanka (oponent)
Cílem mé diplomové práce je přiblížit individuální vzdělávání žáků, kteří plní povinnou školní docházku formou povinného vzdělávání. Povinné vzdělávání, které se nerealizuje ve škole, ale zpravidla doma, kdy rodič přejímá roli učitele. V praktické části zaměřím svou pozornost na porovnání legislativních opatření této alternativní formy vzdělávání ve dvou zemích - v České republice a ve Velké Británii a zpracovávám rozhovory s rodiči doma vzděláváných dětí. Výstupem mojí práce je zdůraznění odlištností, které jsou v tomto směru pro obě země typické. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Rekondiční pobyty pro osoby s CMP a fatickou poruchou
Kotlínová, Ludmila ; Štěpáníková, Alena (oponent) ; Housarová, Blanka (oponent)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.
Rekondiční pobyt jako prostředek komplexní péče u osob s Parkinsonovou nemocí
Kramerová, Michaela ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Růžičková, Hana (oponent)
Tématem diplomové práce jsou rekondiční pobyty, které jsou součástí komplexní péče o osoby se získaným neurodegenerativním onemocněním. Konkrétně se jedná o osoby s Parkinsonovou chorobou, jež se řadí mezi choroby extrapyramidového systému. Diplomová práce směřuje ke zmapování rekondičních pobytů organizovaných společností Parkinson. Zaměřuje se na oblast organizace, příprav, průběhu a závěrečnému hodnocení pobytů. Zvláštní kapitolou je logopedická péče spadající do komplexní terapie poskytované účastníkům pobytu. Ve své práci se snažím porovnávat poznatky získané z prostudované literatury a z praktických zkušeností. Závěry diplomové práce jsou založeny na kvantitativním průzkumu účastníků dvou rekondičních pobytů. Klíčová slova: chronická nemoc, neurodegenerativní onemocnění, Parkinsonova nemoc, získaná porucha článkování řeči - dysartrie, rekondiční pobyt
Porovnání ontogenetického vývoje řeči dítěte od narození do šesti let věku v českém a hebrejském jazyce
Deiml, Elon ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Ve své diplomové práci porovnávám ontogenetický vývoj v českém a hebrejském jazyce od narození do šesti let věku dítěte. Analyzuji příslušnou odbornou literaturu a používám zdroje z oblasti psychologie, lingvistiky a logopedie.
Slovník pro dospělé osoby s afázií
Rabová, Adéla ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Konůpková, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zpracování didaktické pomůcky (fotografického slovníku) pro afatické pacienty. Cílem je vytvořit pomůcku, která bude dotvářena rodinou, bude vázána přímo k osobě pacienta, a bude mít možnost postupného rozšiřování. Teoretická část je výchozí pro část praktickou, proto zahrnuje všeobecný přehled o sémantice a lexikologii, které jsou vázány na slovní zásobu jedince. Podrobněji se zmiňujeme o symptomech, samotném vyšetření a terapii afázie. U terapie se zaměřujeme na klinicky častější poruchy nominativní funkce řeči. Terapie afázií je stěžejním bodem praktické části této práce. Praktická část porovnává již existující didaktické pomůcky (hlavně slovníky), v souvislosti pro komparativní parametry ke zpracování nového Slovníku pro dospělé osoby s afázií. Dále zde uvádíme postup samotného zpracování tohoto slovníku, jeho popis a možnosti využití. Přínos této práce vidíme v praktickém zpracování fotografického slovníku pro afatiky.
Hodnocení řečových dovedností v oblasti lexikálně sémantické u dětí s vývojovou dysfázií
Šípová, Martina ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Rigorózní práce má dvě hlavní části, část teoretickou a část praktickou. V části teoretické jsou shrnuty poznatky o slově a slovní zásobě, o uložení slovní zásoby v mozku, je zde nastíněn fyziologický a patologický vývoj slovní zásoby a diagnostika této jazykové oblasti. Praktická část je zaměřena na hodnocení vývoje v oblasti lexikálně - sémantické u dětí s vývojovou dysfázií. Pro účely hodnocení byly vytvořeny dvě skupiny dětí, kdy pro každou skupinu byl vytvořen test, který se pro první skupinu dětí skládá ze čtyř subtestů, pro druhou skupinu ze sedmi subtestů. Některé subtesty jsou založeny na manipulaci s obrázky a jejich pojmenování, jiné se o obrázky neopírají. Cílem této práce je zjistit, jak se rozvíjí lexikálně - sémantická rovina jazyka u dětí, které byly testovány stejným testovým materiálem hodnoceny dvakrát. U první skupiny dětí byl časový odstup mezi testováními 12 - 15 měsíců, u druhé skupiny byl časový odstup 9 měsíců.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 122 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.