Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh reformy zdanění zaměstnanců: jak ulevit nízkopříjmovým a pomoci spotřebě za polovinu veřejných výdajů (analytická zpráva)
Jurajda, Štěpán ; Kalíšková, Klára ; Prokop, D. ; Šoltés, Michal
Tato analytická zpráva reaguje na diskusi o zrušení používání superhrubé mzdy k výpočtu daně z příjmu fyzických osob. Hodnotí dopady tří variant výpočtu daně z příjmu na státní rozpočet a na příjmy zaměstnanců v jednotlivých příjmových kvintilech. Výsledky ukazují, že vládní varianta zrušení superhrubé mzdy bude znamenat propad příjmů státního rozpočtu o 86 miliard Kč a zároveň nijak nezlepší příjmovou situaci nejnižších příjmových kvintilů. Autoři navrhují dvě alternativní metody výpočtu daně z příjmu, které sníží náklady pro státní rozpočet a zároveň budou znamenat citelnější snížení daní zaměstnancům s nejnižšími příjmy.
Vyhodnocení dopadů návrhů na zrušení superhrubé mzdy
Kalíšková, Klára ; Münich, Daniel ; Prokop, D. ; Šoltés, Michal
Tento pracovní list reaguje na diskusi o zrušení používání superhrubé mzdy k výpočtu daně z příjmu fyzických osob. Hodnotí dopady čtyř alternativ reformy systému, navržených vládou, parlamentem, Pirátskou stranou a think-tankem IDEA. Grafy znázorňují dopad těchto reforem na státní rozpočet a na příjmy zaměstnanců v jednotlivých příjmových kategoriích.
Dopady zrušení superhrubé mzdy na daň z příjmů placenou zaměstnanci
Kalíšková, Klára ; Münich, Daniel ; Šoltés, Michal
Tento pracovní list znázorňuje dopady navrhovaného zrušení superhrubé mzdy na státní rozpočet a příjmy zaměstnanců. Celkový pokles příjmů státního rozpočtu by přesáhl 80 mld. Kč ročně. Z toho by téměř čtvrtina přilešila desetině zaměstnanců s nejvyššími příjmy, zatímco desetina zaměstnanců s nejnižšími mzdami by reformou získala jen maximálně 100 Kč ročně.
Dopady odkládaného zrušení superhrubé mzdy
Kalíšková, Klára ; Šoltés, Michal
Superhrubá mzda, zavedená v roce 2008, čelila již několika pokusům o zrušení. Poslední záměr na zrušení superhrubé mzdy spolu se zavedením progresivního daňového systému se objevil v únoru letošního roku jako součást daňového balíčku navrhovaného Ministerstvem financí ČR a posléze i v programovém prohlášení současné vlády. V srpnu 2018 tento záměr z legislativního balíku vlády opět vypadl, ale lze očekávat, že tato novela bude předložena v budoucnu znovu.
The low-skilled in the Czech Republic
Bičáková, Alena ; Kalíšková, Klára
This study provides evidence on the characteristics, labor market conditions, and labor market\noutcomes of the low-skilled in the Czech Republic. It considers the most relevant policies to\nensure the long-term inclusion of the low-skilled in the labor market. We use the standard\ndefinition of the low-skilled as those individuals with primary or lower-secondary education.
IDEA pro volby 2017: rodinná politika ve volebních programech: přehled a rozbor
Kalíšková, Klára
Tato studie poskytuje přehled návrhů týkajících se rodinné politiky tak, jak je uvádí volební programy politických subjektů ucházejících se o křesla v Poslanecké sněmovně ve volbách 20.–21. října 2017. Studie tyto návrhy komentuje a poskytuje analýzu jejich možných dopadů.
Dopad regulace hazardu na kriminalitu v Jablonci nad Nisou v letech 2014 - 2016
Veselý, Vladislav ; Kalíšková, Klára (vedoucí práce) ; Dušek, Libor (oponent)
V lednu roku 2015 vstoupila v Jablonci nad Nisou v platnost nulová tolerance hazardu, která zakazovala provoz kasin a heren. Všeobecně se předpokládá, že hazardní hraní zvyšuje kriminalitu, ale v České republice zatím nebyl tento efekt kvantifikován. Práce na základě regresní analýzy měsíčních dat z období let 2013-2016 zkoumá, pomocí metody difference in differences, hypotézu o existenci negativního vztahu mezi regulací hazardního hraní a kriminalitou. Jako kontrolní skupina bylo použito město Semily. Tato hypotéza je na základě sestaveného modelu potvrzena - regulace hazardního hraní v Jablonci nad Nisou je spojena s průměrným měsíčním poklesem celkové míry kriminality o 0,3622 trestných činů na 1000 obyvatel (16% pokles) a u majetkové kriminality došlo k průměrnému měsíčnímu poklesu o 0,3871 trestných činů na 1000 obyvatel (30% pokles).
IDEA pro volby 2017: podpora rodin s dětmi: daně, dávky a veřejné služby
Kalíšková, Klára
Česká republika se dlouhodobě potýká s nízkým počtem narozených dětí na jednu ženu. Založení rodiny lidé odkládají do stále pozdějšího věku. Skloubení pracovního a rodinného života se zdá být velmi složité především pro ženy, které přerušují pracovní kariéru často na mnoho let, aby mohly pečovat o děti. Rodiny se také potýkají se zvýšenou finanční zátěží, která se odráží mimo jiné v relativně vysokém ohrožení příjmovou chudobou. Rodinná politika by těmto skutečnostem měla čelit a poskytovat rodinám podporu jak v oblasti finanční, tak i v oblasti služeb, která jim umožní účinně kombinovat rodinný a pracovní život. V následujícím popisujeme zaměření rodinné politiky v ČR a cílení jednotlivých nástrojů se zaměřením na specifika českého systému v mezinárodním srovnání. Ve druhé části pak popisuje důsledky rodinných politik na porodnost a postavení žen na trhu práce. V poslední části formulujeme základní otázky nastavení rodinné politiky, které by měly akcentovat programy politických subjektů s ambicí se podílet na vládnutí v České republice.
Essays on Public Policies and Female Labor Supply
Kalíšková, Klára ; Pokorná Bičáková, Alena (vedoucí práce) ; Blundell, Richard (oponent) ; Molina, José Alberto (oponent)
V první kapitole této práce zkoumám dopad společného zdanění manželů na nabídku pracovních sil manželských párů. Zatímco společné zdanění manželů je poměrně rozšířené napříč evropskými zeměmi, analýzy jeho dopadů na nabídku práce jsou velmi vzácné kvůli nedostatku reforem v typu zdanění rodiny. Tato kapitola využívá zavedení společného zdanění v České republice v roce 2005 k odhadu jeho dopadu na nabídku práce manželských párů. Výsledky založené na metodě rozdílu-v-rozdílech a metodě rozdílu-v-rozdílech-v-rozdílech s několika alternativními kontrolními skupinami ukazují, že zavedení společného zdanění vede k poklesu míry zaměstnanosti vdaných žen s dětmi o 3 procentní body. Pokles zaměstnanosti je dvakrát tak velký u žen, které zaznamenaly největší pokles pracovních motivací, tedy u žen s vysokoškolsky vzdělanými manželi. Zavedení společného zdanění neovlivnilo pravděpodobnost zaměstnanosti ženatých mužů s dětmi. Druhá kapitola přispívá k literatuře zabývající se elasticitou nabídky práce žen tím, že zkoumá dopady daňově-dávkových politik na nabídku práce žen na základě mikroekonomických dat z 26 evropských zemí z let 2005 až 2010. Mikrosimulační model EUROMOD je využit k výpočtu ukazatele pracovních motivací - participační daňové sazby, která se pak používá jako hlavní vysvětlující proměnná v...
Aktivní politika zaměstnanosti a její efekty na nezaměstnanost v regionech České republiky
Kalíšková, Klára ; Flek, Vladislav (vedoucí práce) ; Fialová, Kamila (oponent)
Aktivní politika zaměstnanosti je široce využívaným nástrojem, který slouží ke zvýšení efektivity trhu práce a řádné zaměstnanosti. Její skutečné dopady na situaci na trhu práce však nejsou jednoznačné. I přes rozsáhlou literaturu zabývající se efektivitou nástrojů aktivní politiky zaměstnanosti (APZ) neexistuje jednoznačný závěr o tom, které programy aktivní politiky zaměstnanosti jsou účinné a do jaké míry. Efektivita aktivní politiky zaměstnanosti totiž závisí na mnoha okolnostech včetně charakteristik daného nástroje a charakteristik trhu práce, na kterém je implementován. Rozhodnutí ohledně míry využívání příslušných nástrojů APZ by tedy měla být založena na kvalitní a systematické evaluaci dopadů těchto nástrojů v podmínkách příslušného trhu práce. V České republice není prozatím systém pravidelného hodnocení aktivní politiky zaměstnanosti zaveden, potřeba hodnocení programů APZ je však v situaci současné hospodářské krize ještě závažnější. Rigorózní práce nabízí teoretickou i empirickou analýzu efektivity aktivní politiky zaměstnanosti. Teoretická analýza představuje ucelený model trhu práce, který vychází z poznatků dosavadní literatury a umožňuje identifikovat makroekonomické efekty programů aktivní politiky zaměstnanosti na agregátní veličiny trhu práce. Druhá část práce představuje...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.