Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 156 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vizualizace 3D objektů reprezentovaných množinou povrchových bodů
Hezina, Luděk ; Herout, Adam (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo vytvoření systému pro vizualizaci 3D objektů reprezentovaných množinou povrchových bodů. Práce je napsána v jazyce C++. Na vytvořeni okna, manipulaci se scénou, a načítání objektů z externích souborů jsem využil knihovnu OpenSceneGraph. Do systému jsou zahrnuty dva integrované generátory implicitních objektů.
Animace algoritmů v prostředí Silverlight
Gargulák, David ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce, bylo vytvoření programu, pro animaci algoritmů v prostředí Silverlight. K jeho vývoji byl použit zásuvný modul Silverlight s využitím platformy .Net a~programovacího jazyka C#. Tato práce dále obsahuje seznámení s~použitým zásuvným modulem Silverlight a s podobným zásuvným modulem Flash.
Zobrazování objemových dat pomocí programovatelného HW
Jošth, Radovan ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Táto práca popisuje a implementuje metódu zobrazovania volumetrických dát. Hlavným účelom je vizualizovať nasnímané 3D dáta jednou zo súčasných metód pre získavanie 3D volumetrických dát. Takéto metódy sa veľmi často používajú v medicíne a chémii. Systém využíva na zobrazovanie dát programovateľný pipeline súčasných grafických kariet, ktorý umožňuje rýchle paralelné spracovanie veľkých objemov dát. V projekte je popísaný teoretický úvod do problematiky volumetrických dát, tiež obsahuje návrh systému a nakoniec popis implementácie. Výsledkom projektu je aplikácia ktorá s využitím OpenGL vykresľuje volumetrické dáta.
Interaktivní segmentace medicínských obrazových dat
Olša, Martin ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá segmentací anatomických struktur v medicínských objemových datech pomocí metody fast level-set. Zvolená metoda reprezentuje uzavřený 3D povrch postupující v čase z počáteční pozice. Hlavním zaměřením této práce je implementace metody level-set a vytvoření interaktivního nástroje určeného na segmentaci 3D medicínských objemových dat využitím této metody. Nástroj je schopný interaktivně měnit parametry vývoje povrchu během samotného procesu segmentace. Díky povaze metody level-set, může být proces vývoje povrchu pozastaven v jakémkoli momentě, nebo sledovaný několik kroků vedoucích zpět a z této pozice může být restartován s úplně jinou konfigurací.
Zobrazování komplexních 3D scén
Mrkvička, Tomáš ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problémem zobrazování rozsáhlých a obsahově velmi bohatých 3D scén, které jsou běžné např. pro moderní počítačové hry. Cílem práce je vytvoření tzv. datově řízeného zobrazovacího systému, který na základě popisu scény bude schopen sám scénu správně zobrazovat. Popis scény přitom musí být velmi jednoduchý tak, aby jej mohli vytvářet i lidé bez hlubších znalostí programování. První část této práce se zaměřuje především na navržení způsobu popisu scény a jeho následného využití při zobrazování scény. Druhá část práce se následně zabývá již vlastním využitím navrženého popisu scény při implementaci zobrazovacího systému.
Algoritmy změny úrovně detailu (LOD) v knihovně OpenSceneGraph
Koukolíček, Ondřej ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Pečiva, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá knihovnou OpenSceneGraph (OSG) a jejími možnostmi v oblasti algoritmů level of detail (LOD). Obsahuje seznámení s problematikou snižování úrovně detailů a podrobný popis metod, které se v souvislosti s touto technologií využívají. Dále rozebírá nástroje poskytované knihovnou OSG, které je možné použít při tvorbě aplikací využívající LOD. Hlavní část práce se zabývá popisem návrhu a implementace aplikace, která využívá LOD algoritmy dostupné v knihovně OSG zkombinované s vlastním rozšířením. V závěru je provedeno měření výkonu implementované aplikace a zhodnocení LOD funkcionality knihovny OpenSceneGraph.
CAD systém pro 2D kreslení
Brnický, Vojtěch ; Kubíček, Radek (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou CAD systému pro 2D kreslení. Obsahuje seznámení s obecnou problematikou a charakteristikou dnešních CAD systémů. V práci jsou analyzovány požadavky na systém, jsou popsány návrh a následná implementace systému. V závěru práce jsou zhodnoceny dosažené výsledky a stanoveny možnosti dalšího vývoje.
Převod trojúhelníkových polygonálních 3D sítí na 3D spline plochy
Jahn, Zdeněk ; Šiler, Ondřej (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
V počítačové grafice se můžeme setkat s nestrukturovanými trojúhelníkovými 3D sítěmi, které nejsou příliš použitelné pro zpracování kvůli své nepravidelnosti. V těchto případech může vyvstat potřeba převést danou 3D síť na vhodnější reprezentaci. Vhodnou alternativou může být určitý druh 3D spline plochy, která zavádí strukturu v podobě sítě řídících bodů a pro další zpracování je tedy mnohem vhodnější. V rámci převodu, který je popisován v této práci, se nejdříve vytvoří quadrilaterální 3D síť, jejíž struktura je pravidelná, ale především koresponduje se strukturou sítě řídících bodů výsledné 3D spline plochy. Tuto quadrilaterální 3D síť lze následně uložit a použít v určitých modelovacích aplikacích pro vytvoření 3D spline plochy, konkrétně tedy T-spline plochy.
Zadávání a plnění úkolů v 3D prostoru pro více uživatelů
Kudlač, Boris ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo vytvoření systému pro zadávaní a plnení úkolů v 3D prostoru pro více uživatelů, konkrétne pro projekt TankGame. Tento projekt je simulací boje tanků a práce do nej přidává možnost zadávat a detekovat libovolné úkoly pro hru jednoho i více hráčů. Zároveň demonstruje tyto možnosti na konkrétním příklade, implementováním soubojového módu hry pro více hráčů.
Vyhlazování polygonálních modelů
Nečas, Ondřej ; Herout, Adam (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Výsledek digitalizace povrchu trojrozměrného tělesa ovlivňuje mnoho faktorů. Na povrchu digitalizovaného tělesa se může objevit řada různých artefaktů. Odlišnosti od originálu jsou způsobeny rozlišením zařízení nebo jeho přesností. K eliminaci těchto artefaktů existuje mnoho vyhlazovacích algoritmů. Podle povahy modelu a cíle jeho určení budeme chtít vybrat ten nejvhodnější algoritmus, proto je dobré znát jejich vlastnosti a omezení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 156 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.