Název:
Analýza smysluplnosti založení malého knihkupectví v Rokycanech
Překlad názvu:
Analysis of advisability of setting up a new bookshop in Rokycany
Autoři:
Hornychová, Martina ; Procházková, Markéta (vedoucí práce) ; Prokop, Jan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této bakalářské práce je ověřit reálnost založení a provozování malého knihkupectví v Rokycanech. Teoretická část se zabývá obchodem, jeho funkcemi a marketingem v oblasti maloobchodní činnosti. V praktické části je nejprve pojednáno o budoucnosti tištěné podoby knihy. Dále je formou písemného dotazování ověřen zájem zákazníků z Rokycan a okolí o nové knihkupectví. Po vyhodnocení odpovědí z dotazníku je navrženo využití těchto informací při řízení marketingového mixu případného knihkupectví. Následuje analýza konkurence, dodavatelů a ověření cenové hladiny různých knižních titulů. Závěrečná finanční část potvrzuje reálnost podnikatelského záměru, sumarizuje náklady na provoz knihkupectví a porovnává je s reálnou hodnotou marže. Přínosem bakalářské práce jsou v praxi využitelné podklady pro kladné rozhodnutí o konkrétní podnikatelské činnosti.The aim of this bachelor thesis is to verify the advisability of setting up and operating a small bookshop in the town of Rokycany. The theoretical part deals with commerce, its functions and marketing in the area of retail procedure. The practical part, first of all, deals with the future of print version of books. Then the possible customer demand for a new bookshop is identified in Rokycany and its surroundings through the form of written questionnaire. Following the interpretation of answers given in the questionnaire, comes the proposal on how to put to use the information for the managing of the marketing mix of the possible bookshop. Next comes the analysis of competition, suppliers and verification of the price level of different books. The final part is financial and it confirms the advisability of prospectus, it also summarizes operating costs of the bookshop and it compares them with the real value of margin. Contribution of this bachelor thesis rests in the supporting documents, which can be used in reality for positive decision about this specific type of prospectus.
Klíčová slova:
dodavatelé; marketing; marže; náklady; obchod; commerce; costs; margin; marketing; suppliers
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/24280