Název:
Komaprácia analýzy etickej stránky reklamy v ČR a v SR
Překlad názvu:
A comparison of analysis of the ethics in advertising in the CR and SR
Autoři:
Majerníková, Silvia ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Mikeš, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Cieľom tejto bakalárskej práce je analýza sťažností na reklamné kampane z hľadiska etiky v Českej a Slovenskej republike a porovnávanie rozhodnutí vznesených Radami pre reklamu v ČR a v SR. Teoretická časť sa zaoberá definíciou marketingových komunikácií, definíciou reklamy ako formy komerčných a marketingových komunikácií. Sú v nej tiež rozobraté a porovnané Etické kódexy prijaté RPR v oboch krajinách. Praktická časť sa už konkrétne venuje sťažnostiam na sporné reklamné kampane. Keďže reklama ovplyvňuje širokú verejnosť, táto kapitola poukazuje na dôležitosť dodržiavania etických zásad obsiahnutých v kódexoch.Cílem této bakalářské práce je analýza stížností na reklamní kampaně z hlediska etiky v České a Slovenské republice a porovnávání rozhodnutí vznesených Radami pro reklamu v ČR a v SR. Teoretická část se zaobírá definicí marketingových komunikací, definicí reklamy jako formy komerčních a marketingových komunikací. Jsou v ní též rozebrané a porovnané Etické kodexy přijaté RPR v obou zemích. Praktická část se již konkrétně věnuje stížnostem na sporné reklamní kampaně. Jelikož reklama ovlivňuje širokou veřejnost, tato kapitola poukazuje na důležitost dodržování etických zásad obsažených v kodexech.The aim of this thesis is an analysis of complaints on the advertising campaigns in terms of ethics in Czech and Slovak Republic and the comparison of decisions for these advertising campaigns raised by Councils for advertising in CR and SR. The theoretical part deals with the definition of marketing communications, the definition of advertising as a form of commercial and marketing communications. There are also discussed and compared Codes of ethic adopted by the Councils in both countries. The practical part deals with specific complaints on the controversial advertising campaigns. As advertising influences the general public, this chapter highlights the importance of ethics which are also contained in the Codes.
Klíčová slova:
etika v reklamě; marketingové komunikace; Rada pro reklamu; reklama; advertising; Council for advertising; ethics in advertising; marketing communicatons
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/26714