Original title:
Strategie sociálních médií pro online coaching
Translated title:
Social Media Strategies for Online Coaches
Authors:
Švéda, Dalibor ; Opelík, Daniel (advisor) ; Šteffl, Michal (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2024
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Strategie sociálních médií pro online coaching Cíle: Hlavním cílem je vytvoření komunikačního plánu pro vybrané sociálních sítě trenéra fitness. Metody: V práci byly použity metody analýzy dosavadního působení trenéra, analýzy cílové skupiny a stavu sociálních sítí, a analýzy webových stránek a konkurence. Na základě těchto analýz byl vytvořen komunikační plán zahrnující konkrétní návrhy na obsah příspěvků a frekvenci publikace. Plán využívá metodu SMART pro stanovení cílů a definuje metriky pro sledování úspěšnosti Výsledky: V práci byla vytvořena komunikační strategie fitness trenéra na sociálních sítích, konkrétně na Instagramu a TikToku. Analýza dosavadního působení trenéra ukázala, že i přes značné úsilí nedosahuje maximálního potenciálu těchto platforem. Výsledkem je vytvoření komunikačního plánu zahrnujícího konkrétní návrhy na obsah příspěvků, frekvenci publikace a metriky pro měření úspěšnosti, což má trenérovi pomoci efektivněji využívat sociální sítě pro marketingové účely a zvyšovat svou klientelu. Klíčová slova: internet, sociální sítě, trenér, marketing, fitnessTitle: Social media strategies for online coaches Objectives: The main objective is to create a social media strategy for the coach's selected social media Methods: The methods used in this thesis were the analysis of the coach's current activity, the analysis of the target group and the state of social networks, and the analysis of websites and competitors. Based on these analyses, a communication plan was created, including specific suggestions for the content of posts and frequency of publication. The plan uses the SMART method to set goals and defines metrics to monitor the success of the communication plan for the trainer's selected social networks. Results: The thesis developed a communication strategy for a fitness trainer on social media, specifically Instagram and TikTok. An analysis of the trainer's previous activity showed that despite considerable efforts, he was not reaching the maximum potential of these platforms. As a result, a communication plan was created that included specific suggestions for post content, frequency of publication, and metrics for measuring success to help the trainer use social media more effectively for marketing purposes and to increase his clientele. Keywords: internet, social networks, coach, marketing, fitness
Keywords:
coach; fitness; internet; marketing; social networks; fitness; internet; marketing; sociální sítě; trenér
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/192540