Original title:
Názor fanoušků na historické osobnosti vybraného sportovního klubu a jejich využití v marketingové komunikaci
Translated title:
Opinion of fans on historical icons of a selected club and their usage in marketing comunication
Authors:
Halberštát, Jiří ; Opelík, Daniel (advisor) ; Šíma, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2024
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Názor fanoušků na historické osobnosti klubu a marketingová komunikace historie klubu Cíle: Cílem diplomové práce je představit náhled současných fanoušků klubu AC Sparta Praha o historických osobnostech i historických událostech a následně navrhnout marketingovou komunikaci založenou na historii klubu pro management organizace AC Sparta Praha. Metody: V práci byla užity dvě metody, tou první byla ohnisková skupina, na základě jejíž zjištění byl sestaven dotazník, kdy tedy druhou metodou byla metoda kvantitativního šetření, konkrétně elektronického dotazníku, který sloužil k získání dat od respondentů. K popisům získaných dat byla užita kombinovaná metoda komentované a doslovné transkripce v případě ohniskové skupiny, u dotazníkové šetření se jednalo o metodu deskriptivní analýzy. Výsledky: Bylo zjištěno, že ohledně pojmu nedoceněného hráče není jasně dáno, co přesně představuje a jeho chápání je velmi rozlišné. Odborníci v rámci ohniskové skupiny určili 7 jmen, kterými byli Michal Horňák, Josef Jurkanin, Bohumil Klenovec, Josef Šroubek, Jindřich Rezek, Daniel Kolář a Michal Sáček. Na základě jejich názorů byl sestaven dotazníku, který vyplnilo 1404 fanoušků, 230 jich dotazník ukončilo ještě před kompletním vyplněním. Respondenti se s odborníky shodli do jisté míry v pěti případech, u...Title: Opinion of fans on historical icons of a selected club and their usage in marketing comunication Objectives: The aim of thesis is to introduce the point of view of current fans of football club AC Sparta Praha about historical personas and historical events and suggest a marketing communication based on the history of the club for the management of the organisation AC Sparta Praha. Methods: In the thesis were used two methods, the first one was focus group, based on the findings out of the focus group was estabilished questionnaire which means the second used method was quantitative research, specifically electronical questionnaire. The questionnaire served to collect data from respondents. For description of collected data from focus group was used a combined method of commented and literal transcription and for description of collected data from questionnaire was used method of description analysis. Results: It was detected that expression of unappreciated players is not clear what exactly it means and its understanding is very divided. Experts in the focus group have selected 7 names which were Michal Horňák, Josef Jurkanin, Bohumil Klenovec, Josef Šroubek, Jindřich Rezek, Daniel Kolář and Michal Sáček. Based on their opinions was estabilished questionnaire which was filled by 1404 fans,...
Keywords:
agreement rate; communication; definition; experts; fans; focus group; questionnaire; recalling; Sparta Praha; unappreciated player; definice; dotazník; fanoušci; komunikace; míra souhlasu; nedoceněný hráč; odborníci; ohnisková skupina; Sparta Praha; vybavování
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/192531