Název:
Market study for a market entry of a mushing organization in Palestine
Autoři:
Malki, Jawad Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] MALKI, J. Market study for a market entry of a mushing organization in Palestine. Bachelor thesis. Brno: Mendel University, 2021. The main objective of the thesis is to prepare marketing and communication campaign recommendations on behalf of the NGO to attract Palestinians into joining this organization. The research study employs the collection of primary data via online questionnaire in English language (n = 110), in-depth interview with potential Palestinian clients (n = 42), face-to-face interview with experts (n = 6) and authors’ own experience. The research finding demonstrates that many Palestinians are highly motivated to be part of the mushing organization, so there is a very high chance to attract potential clients through the authors recommendations. Results also suggest that this NGO would needs to count and work with some cultural prejudice.MALKI, J. Studie trhu za účelem vstupu musherské organizace na trh v Palestině. Bakalářská práce. Brno: Mendelova Univerzita, 2021. Hlavním cílem této práce je formulace doporučení pro přípravu marketingové a komunikační kampaně jménem nevládní organizace, která by motivovala Palestince ke vstupu do této organizace. Výzkum zahrnuje sběr primárních dat skrz online dotazník v anglickém jazyce (n = 110), hloubkový rozhovor s potenciálními členy této nevládní organizace (n = 42), osobní rozhovory s odborníky (n = 6) a autorovu osobní zkušenost. Závěry výzkumu ukazují, že mnoho Palestinců je velmi motivovaných být součástí musherské organizace, je tedy vysoká šance zaujmout potenciální klienty v souladu s autorovými doporučeními. Výsledky ale také naznačují, že tato organizace by musela počítat a pracovat s některými kulturní předsudky.
Klíčová slova:
athletes; atleti; dog; mushing; nevládní nezisková organizace; nongovernmental; nonprofit organization; Palestinci; Palestinians; pes