Název:
Bez názvu
Překlad názvu:
Bez názvu
Autoři:
Hromadová, Michaela ; Vlková, Veronika (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění
Abstrakt: [cze][eng]
Svou bakalářskou práci jsem se rozhodla vést jako další pokračování a stupeň vývoje svého konceptu vycházejícího především z hlubinné psychologie C.G.Junga, a to konkrétně z metody aktivní imaginace. Výstupem této práce je realizace série různě velkých kreseb bílou tužkou na černém papíře, která je doplněna mou hudební tvorbou tvořenou souběžně s kresbami. V této sérii se soustředím na prolínání a syntézu jednotlivých částí do jednoho společného celku za pomocí synestézie zvuku a obrazu. Zkoumám zde tak podstatu a možnosti převádění vizuální tvorby do zvukové roviny například za pomocí volného asociování zvuků a tvarů, avšak jedná se obecně o koncept tvorby formou čisté improvizace, jejíž cílem je postupné rozvíjení těchto dvou prolínajících se pólů jako jednoho celku.
I decided to conduct my bachelor's thesis as a further continuation and stage of development of my concept based primarily on the psychology of C.G. Jung, specifically on the method of active imagination. The output of this work is the realization of a series of drawings of various sizes made with white pencil on black paper, which is complemented by my music records created simultaneously with the drawings. In this series, I focus on the interweaving and synthesis of individual parts into one common whole using the synesthesia of sound and image. Here I am investigating the essence and possibilities of converting visual creation into the sound plane, for example by means of freely associating sounds and shapes, but it is generally a concept of creation in the form of pure improvisation, the goal of which is the gradual development of these two intertwining poles as one whole.
Klíčová slova:
aktivní imaginace; black metal; dungeon synth; improvizace; active imagination; black metal; dungeon synth; improvisation
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/248422